le
door lence Feb 13, 2018 om 16:01
Winkels & webshops

Otto Levert niet

Tot tweemaal toe heb ik kledingstukken besteld bij Otto die op hun site stonden als leverbaar. Telkens werd maar één van de twee bestelde kledingstukken geleverd, het ander kledingstuk "kon niet meer geleverd worden" en dan betaal je dus het volle pond verzendkosten over één kleding stuk. Vervolgens wordt het geld dat je overgemaakt hebt geparkeerd als "krediet" bij Otto. Ik wil geen krediet bij Otto maar een zogenaamd op voorraad bestelde blouse. Na bellen kreeg ik mijn geld terug. Zou dit het verdien model van Otto zijn? De helft leveren dus duurdere verzendkosten en je als klant aan hen binden door je niet geleverde kleding als krediet te beschouwen. Ik ben klant af van Otto, maar zijn er meer van dit soort ervaringen?

4986 5 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Feb 14, 2018 om 13:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit mag niet, want bij het aangaan van de overeenkomst moeten de verzendkosten worden vermeld in het orderoverzicht. Achteraf, als de bestelling is opgestuurd, nog met de mededeling komen dat een artikel niet kan worden geleverd en (dus niet bij het aangaan van de overeenkomst), mogen er geen verzendkosten worden berekend. U heeft deze koopovereenkomst nl gedaan met het idee dat er geen verzendkosten zouden zijn.
Otto weet op het moment van opsturen dat de overeenkomst niet meer klopt en moet dan ook voor opsturen nogmaals de veranderde overeenkomst aan u overleggen. U heeft dan nl nog de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

Ik zou hierover ook een klacht indienen bij Thuiswinkel.org, waar Otto bij is aangesloten. Het lijkt omdat er meerdere klachten zijn, ook nog een verdienmodel van Otto.

Een kredietovereenkomst zonder dat u daar toestemming voor heeft gegeven mag overigens ook niet.

donna53
door donna53 - Feb 14, 2018 om 15:30
98 Antwoorden / 10 Vragen

Dat is wel heel raar!
Ik bestel altijd bij Your look for less en heb dit soort ervaringen daar nooit.
Daar kun je, als je iets terugstuurt, het bedrag ook gelijk van de rekening aftrekken en de rest dan overmaken.
Vreemd dat Otto dat principe niet hanteert.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2018 om 17:50
509 Antwoorden / Vragen

Otto berekend geen bezorgkosten per artikel ,maar per bestelling dus in jouw geval zou je  € 5,95 bezorgkosten betaald hebben.Een nazending zou dan kostenloos moeten zijn.

  • Kleine artikelen, zoals kleding, schoenen, kleine huishoudelijk apparatuur en accessoires: € 5,95

  • Artikelen met een gewicht tussen de 20 en 30 kilo of een groot volume, zoals hometrainers, magnetrons en kleine meubelen: € 11,95

  • Artikelen met een gewicht boven de 30 kilo of een zeer groot volume, zoals koelkasten, wasmachines, bankstellen en fitnessapparatuur: € 24,95