Outfittery lost problemen niet op
In oktober ontving ik ongevraagd een kledingbox van Outfittery. Als klant van the Cloakroom werd altijd eerst gevraagd of ik interesse had in een nieuwe box. Outfittery heeft the Cloakroom echter overgenomen.
De box van Outfittery was totaal niet mijn stijl en bovendien had ik geen kledingwens waarop ik de box de dag na ontvangst bij PostNL heb ingeleverd voor retourzending. Dit was ik zo gewend van the Cloakroom. PostNL attendeerde me er niet Ikop dat de retourzending via UPS moest en ik ontving van PostNL geen Track and Trace code
In november ontving ik een factuur van ruim € 900,- voor de gehele box die ik geheel retour had gestuurd. Hierover belde ik met Outfittery en ze zouden het nazoeken. Vervolgens ontving ik de eerste en tweede aanmaning en telkens zocht ik contact. Outfittery bleef telkens volhouden dat de kans groot was dat Post NL uiteindelijk de box zou terug bezorgen bij mij of toch bij hun.
Ook beweerden ze onderzoeken te starten en gaven ze aan dat de fout door meer klanten was gemaakt.
Logisch, Outfittery heeft er ook niet over gecommuniceerd met haar klanten.
Tot op heden is de box niet boven water gekomen en inmiddels heb ik bericht van een incassobureau. Voor ruim € 1000,- aan kleding die ik niet heb.
Outfittery stuurt me telkens van het kastje naar de muur en PostNL kan me niet helpen zonder Track en Tracé code die ik niet van hen ontvangen heb.
In het laatste bericht van Outfittery werd het over een andere boeg gegooid en beweerden ze dat ik niet de juiste retourzegel had gebruikt.
Ik voel me misbruikt door Outfittery en er is totaal niet serieus omgegaan met mijn klachten.
Met alle respect wie geeft er nu een pakket ter waarde van maar liefst €900,00 onverzekerd en zonder tracktrace bij een pakketdienst af?
Hallo Dendas ,
Outfittery verwijst in hun voorwaarden naar Thuiswinkel.org , maar ze mogen het logo niet meer voeren , zijn tijdelijk geschorst , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/outfittery
https://www.outfittery.nl/terms
Ook beweerden ze onderzoeken te starten en gaven ze aan dat de fout door meer klanten was gemaakt.
Logisch, Outfittery heeft er ook niet over gecommuniceerd met haar klanten.
Staat wel op hun site ,
Hoe kan ik items Retourneren ?
https://help.outfittery.com/nl/support/solutions/articles/75000008996-hoe-kan-ik-items-retourneren-die-ik-niet-leuk-vind-
Outfittery is gevestigd in Berlijn ,
Vestigingsadres: Leuschnerdamm 31
10999 Berlijn
Duitsland
Neem eens contact met ECC ,
https://www.eccnederland.nl/nl/home
Contact ECC , scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Dank voor de mededeling, maar ik koop altijd zelf mijn kleding. En dat zelfs - heel ouderwets - in stenen winkels. U bent zelf nonchalant omgesprongen met het retour zenden. En het is aan u, als verzender, achter het pakket aan te gaan. Het is niet aan Outfittery om uw problemen op te lossen.
Ik zou echter intussen maar wel de rekening betalen want anders komen er hoge kosten bij.
Je voelt je misbruikt?
Je hebt gewoon maar wat gedaan, met het gevolg dat de box niet bij Outfittery is aangekomen. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
Je hebt de box naar PostNL gebracht ipv hem door UPS te laten ophalen. Dus een andere verzendmethode gekozen.
Dan moet jij er voor zorgen dat Outfittery de box onbeschadigd terugkrijgt. Zo niet, dan kun jij betalen. Nu al €1000 en als je zo door blijft gaan, komen er nog meer kosten bij.
Je schrijft dat je geen Track en trace code hebt gekregen. Als je een pakje inlevert bij PostNL, dan krijg je een briefje. Dat is je track en trace code. Heb je geen verzendkosten betaald?
Ben je al naar de winkel geweest om te vragen of het pakje daat misschien nog ligt?
Zo niet, Outfittery heeft een retourlabel in het pakje gestopt. Dat nummer zullen ze vast nog wel in hun administratie hebben. Misschien biedt dat een mogelijkheid om het pakje bij PostNL of misschien wel UPS te achterhalen.
Je moet dus zelf aan de bak.
Hoe spijtig dit ook voor u is: u bent verantwoordelijk voor de retourzending. Ik meen uit uw melding op te maken dat u geen enkel bewijs van verzenden via PostNL heeft naast het gegeven dat u het pakket kennelijk niet aangetekend heeft verzonden met iook een verzekering.
Een track and trace code krijg je niet automatisch bij ieder verzending. PostNL heeft daar een speciale app voor en bovendien zou er dan sprake moeten zijn van het vermeld zijn van een RMA code (als ik goed ben geïnformeerd). Quickfittery steld de zensing niet te hebben ontvangen en u kunt voorzover ik begrijp het verzenden niet bewijzen. Dikke pech!
@Heremietkreeft. Je krijgt een verzendbewijs van PostNl als je een pakket inlevert. Daar staat de code op en het adres waar het pakket naar toe gestuurd wordt. Hoe wil je anders op de app zien? En hoe wil je bewijzen dat je het pakket ingeleverd hebt.
@PANTHER22, laat ik nu zelf gisteren (!!!) 3 pakketten hebben ingeleverd bij PostNL. Voor 2 pakketen met RMA code ontving ik een verzendbewijs. Van het derde NIET! (Geen probleem want dat pakketje bevatte ook niets van werkelijke waarde). Bij een eerdere verzending heb ik ook wel eens zelf om een verzendbewijs gevraagd omdat ik dat niet automatisch kreeg). Dan ook nog het feit dat twee van de pakketten naar het zelfde adres werden verzonden, 1 met RMA code en met verkregen retoursticker en 1 zonder code en retoursticker). Hetgeen u meldt in uw reactie is dus niet geheel juist.
Ik krijg altijd een verzendbewijs bij de Bruna
LW? Ik kreeg het dus niet bij dit postagentschap en had er ook geen behoefte aan. Toevallig heb ik afgelopen week ook nog een zending naar Canada gedaan via PostNL en het enige bewijs dat ik kreeg (bij een ander agenstschap) is het PIN betaalbewijs.
En ps. als een pakketje ook nog eens in de brievenbus gleuf past geeft die brievenbus ook geen bewijs af.
Het lijkt me dat een pakket van €900 aan kleding niet door de brievenbus past.
@JULIOMARINER re reactie gaat over wel of geen track and trace! En kijk eens bij de info die PostNL zelf in zake o.a. problemen bij bezorging indien geen track and trace of wel zelf aangeeft dat trach and trace niet altijd aan de orde is. Om het gemakkelijk te maken zie deze: https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/track-en-trace/ u moet dus een barcode hebben (resp. vragen) om met track and trace te kunnen volgen.
Ongevraagd pakket zegt u.
lees eens
https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen
@Malty , lijkt mij sterk dat dit pakket ongevraagd is , lees hier hoe het werkt m.n punt 2 . https://www.outfittery.nl/howitworks
@marita5. Misschien dat met Autopilot automatisch zonder bestelling een box op zicht wordt gestuurd.
De Ts schrijft dat bij Cloakroom eerst gevraagd werd of je een nieuwe box wilde.
Dan ga ik er vanuit dat het bij Outfittery dus niet het geval is en daar zonder toestemming vooraf, de box gestuurd wordt.
Outfittery ben ik per ongeluk een keer ingetrapt maar dankzij direct annuleren is alles weer ingetrokken.
En dat alleen omdat ik een paar leuke schoenen zag.
Het concept is een hele valse: ze hengelen je naar binnen en dan heb je opeens een koopplicht van een samengesteld geheel door jouw persoonlijke coach.
Jeetje dat had ik niet gelezen. Maar goed, ik had nog helemaal niks betaald en kwam er via Trustpilot achter dat meer mensen zich vergist hadden.
Mijn conclusie over Outfittery: als je bakken met geld over hebt en een absolute hork bent met kleding en te lui bent om naar een winkel te gaan.
TOP ANTWOORD
Er zit iets vreemds in uw verhaal.
U verklaart zelf dat u eerder niet gewenste kleding hebt teruggestuurd.
Dan weet u dus dat dat via DHL moet.
En toch verstuurt u via PostNL.
Beetje erg vreemd.
En bij het versturen van een pakket via PostNL krijkg je altijd een bewijs van afgifte.
Er zit een raar gaatje in uw verhaal.
Ennenogwat : u was klant bij Cloakroom.
Met Outfittery heeft u dus geen overeenkomst.
Stuurt Outfittery u dus ongevraagd een doos met kleding dan mag u deze wettelijk houden zonder betaling.
U bent verantwoordelijk voor de retourzending. U had bij UPS danwel de PostNL voor een optie met track and trace kunnen kiezen. Heeft u niet gedaan. U moet aantonend dat Outfittery het pakket heeft ontvangen. Ook voor hen is 900€ een groot bedrag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer