Ca
door Caviar Jan 24, 2019 om 09:42
Winkels & webshops

Pakje verzenden met Post NL, geen garantie dat het geleverd wordt

Veel particulieren versturen pakjes met Post NL, onder andere omdat zij iets verkopen of kopen bijvoorbeeld op Marktplaats. Onlangs kocht ook ik iets van een particulier op Marktplaats, die mij het gekochte via Post NL toestuurde. Helaas heb ik het pakje nooit ontvangen, ofschoon het goed geaddresseerd was. Om welke reden dan ook vermeldde de bezorger dat het adres onjuist was, waardoor het werd teruggestuurd naar de afzender. Helaas stond er geen afzender op het pakketje. Nadat ik veelvuldig kontakt heb opgenomen met Post NL, werd het mij duidelijk dat ik geen klacht kon indienen en dat Post NL niets voor mij kon doen omdat ik niet de afzender, maar de ontvanger van het pakje ben. Ook vertelde men mij dat de "code" adres onjuist, door de bezorgers wordt gebruikt in allerlei situaties en zeker niet alleen indien het adres onjuist is. D.w.z. dat wanneer hij het adres niet 123 kan vinden hij deze code intoetst en daarmee het pakje niet meer wordt bezorgd. Fantastische service dus van Post NL. Wanneer wordt een bedrijf waarbij het toch al niet zo best gaat eens klantgericht?????? En begrijpt dat zowel afzender als ontvanger na een dergelijke ervaring NOOIT meer iets met Post NL verstuurd?

1136 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2019 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is ook al uitermate dom om een pakje te versturen en daar geen afzender op te zetten, want dan was het, als het niet bezorgd kon worden, teruggestuurd.

Maar u moet dus klagen bij de afzender.

Persoonlijk heb ik die ervaring niet. Mijn pakjes komen altijd aan,welke bezorgdienst er ook gebruikt wordt.

marita5
door marita5 - Jan 24, 2019 om 10:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Caviar ,

Helaas heb ik het pakje nooit ontvangen,

Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2019 om 10:26
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt iets van een particulier gekocht en daarom moet u met die persoon contact opnemen omdat deze verantwoordelijk is voor de verzending.

ge
door gewicht - Jan 24, 2019 om 10:59
170 Antwoorden / 1 Vragen

Wie zegt u dat het pakje wel juist geadresseerd was? Dat beweert alleen de afzender. Wel erg makkelijk om dan de Post de schuld te geven.
Heeft de afzender eigenlijk de Post al een onderzoek laten doen ? Zendingen die onbestelbaar zijn worden niet zomaar weggegooid.
Elk pakje, ook al is het niet verzekerd, heeft een barcode zodat kan worden nagegaan ,door de afz, waar het is opgeslagen. Tot de afz het met de nodige bewijzen op vraagt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2019 om 11:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gemeld: de afzender is verantwoordelijk voor deugdelijke verzendiung waaronder goede adressering en ook melden van het afzendadres.
Om zeker te zijn dat een pakje of brief overkomt is er allereerst de mogelijkheid om bij het verzenden het verkrijgen van de goede ontvangst te bevestigen naast methodes van aantekeken en ook verzekeren.
Maar dat is allemaal voor het conto van de afzender en niet van de postdienst/besteldienst.

Afgezien daarvan, hoe kunt u bewijzen dat er een poststuk aan u is toegezonden met juiste adressering?
En dan ook nog dat kopen via marktplaats wel eens vaker enig risico heeft.

Uw opmerking dat 'de bezorger vermeldde dat het adres onjuist was waardoor het werd teruggestuurd. Helaas stond er geen afzender op het pakketje etc.' verbaast mij wel. Hoe kan een bezorger stellen dat iets wordt teruggestuurd waar geen adres opstaat?
Mogelijk is bedoeld dat het is terugeleverd aan het sorteercentrum want iets anders lijkt mij onlogisch.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2019 om 11:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb alleen maar uitstekende ervaringen met Post.nl en vind ze bijzonder klantgericht.
Wat zegt de afzender over e.e.a.? Heeft die persoon al actie ondernomen?
Hier klagen met extra veel zinloze vraagtekens heeft geen enkele zin.
Hier worden geen klachten behandeld.

ne
door neodutchio - Jan 24, 2019 om 11:53
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Gaat het niet zo best met PostNL? Sinds wanneer? Maar heeft u de track en trace gekregen? Dan is het pakket prachtig te volgen. Dan is namelijk ook te traceren waar het nu is.
Verder staat uw relaas vol nutteloze informatie en emoties. De foutmarge bij PostNL ligt onder de 1%. Menig bedrijf is daar jaloers op. Maar een afzender die geen juist adres er op zet en niet zijn eigen gegevens, dan is dat geen fout van PostNL.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2019 om 12:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft niets ontvangen dus u weet eigenlijk ook niet of het pakket daadwerkelijk verzonden is, lijkt mij dan. Op Marktplaats zitten wel meer "vreemde vogels" en het zou me werkelijk niet eens verbazen als het niet verzonden is.
En ook: "ofschoon het goed geadresseerd was", hoe weet u dat? Het is er immers niet? Dat er wel eens iets fout gaat bij PostNl (en anderen)  is logisch, miljoenen pakjes per jaar en een klein percentage dat verkeerd gaat. Wat vrij weinig is.

ge
door gewicht Jan 24, 2019 om 12:46
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dan ook zo`n onderbuikgevoel dat ts geflest is en naar zijn geld kan fluiten.