Gy
door Gyongy Jan 14, 2019 om 19:42
Winkels & webshops

Prijsverhoging na online bestellen

Wij bestellen altijd boodschappen bij de jumbo. Als je bepaalde producten bestelt, hoef je de bezorgkosten niet te betalen.

Deze keer had ik wc-papier besteld. 4x een pak, totaal €11,36 (2.84 per pak). Nu zie ik op de bon na levering dat ik €12,76 heb betaald (3.19 per pak, dus 35 cent per pak meer!!, oftwel een prijsverhoging van 12%).

Klantenservice gebeld. Het antwoord: " Wij hanteren dagprijzen dus dat kan verschillen. Daarom betaalt u ook altijd pas bij levering". Dat vind ik echt heel raar! Mogen ze in de tussentijd zomaar de prijzen verhogen?

2263 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2019 om 19:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt het misschien aan sommige (andere) artikelen die u ook besteld heeft en waar de 9% BTW nu pas is doorberekend?

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2019 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wc papier is sowieso 21% btw.

tenormin
door tenormin Jan 14, 2019 om 21:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, weet ik. Die prijs is (ook) niet correct. Zelfs w.c. papier kan een andere prijs hebben van bestellen tot bezorgen. Als men het er niet mee eens is (tenminste bij PLUS) kan dat terug gehaald worden. Is helemaal niet ongewoon. Krijg ik mijn boodschappen thuisbezorgd dat check ik eerst alles voor bezorger/ster weer weg is. Anders geduvel met... Als prijs dus niet klopt laat ik het weer mee terugnemen ( en rekening een pietsie lager). Maar ik ga niet voor een paar euro redetwisten. Moet een echt flink verschil in zitten. Ze berekenden ook altijd de kratten: terwijl ze gelijk mee terug gaan: dat is wel geld: €5,00 per krat. Altijd alert zijn is, voor mij en die toko, een must.

Gy
door Gyongy - Jan 14, 2019 om 19:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin dat lijkt me toch niet, deze geldt al per 1 januari. Bovendien is de verhoging 12% dus veel hoger dan de BTW verhoging.

tenormin
door tenormin Jan 14, 2019 om 20:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had bij mijn online bestelling (op 2 Januari hadden de meeste supermarkten de prijzen nog niet aan kunnen passen) bij het printen van mijn boodschappenlijst (niet de Jumbo) de mededeling: let op prijzen kunnen afwijken, daar wij nog niet klaar zijn met de verplichte verhogingen van... enz. Stond dat ook op uw bon of heeft u pas in de tweede week besteld. Dan zou het wel goed moeten zijn berekend.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2019 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wc papier was altijd al volgens het hogere tarief.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 20:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, Jumbo is toch de goedkoopste?? Maar het lijkt mij goed om toch even de voorwaarden na te lezen die deze grootgrutter hanteert bij bestelling.
Ik zeg dat hoewel het normaliter niet is toegestaan om andere prijzen in rekening te brengen dan dat is aangeboden.
Kijk duas na wat u eventueel ziet bij de info van de verwijzing en aangezien JUMBO (ik koop nooit bij de Jumbo) is aangesloten bij het Thuiswinkel keurmerk kunt u daar bezwaar maken.
(Wettelijk gezien mag afwijken van de aanbieding niet tenzij er duidelijk sprake is van een fout)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 20:05
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Als u heeft bestelt voor 1 januari jl. mag de BTW verhoging worden doorberekend maar als als gezegd, 12% meer is dan teveel.

Na even zoeken: zie bij de verwijzing onder aanbod het genoemde de 4e alinea. Volgens deze info is Jumbo hier dus fout bezig.
http://www.doodeenvoudig.nl/algemene%20voorwaarden

e
n lket iop: deze info gaat dus niet over uitvaartverzekeringen al heeft het er wel de schijn van.

Ge
door Genee - Jan 14, 2019 om 20:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan natuurlijk niet, wanneer er bij de online bestelling €2,84 staat moet Jumbo voor die prijs leveren.
Dat u pas enkele dagen later betaalt maakt geen verschil.

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2019 om 20:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, het is even zoeken, maar het staat wel op de site (naar beneden scrollen)
https://hallo.jumbo.com/klantenservice/online-winkelen---afrekenen#hoe_kan_het_dat_deprijsopmijnboodschappenlijstverschiltvanwatiku

Verschillende factoren hebben invloed op de prijs die je uiteindelijk voor jouw bestelling betaalt. Bijvoorbeeld het exacte gewicht van groente en fruit uit jouw bestelling. Maar ook het ophaalmoment van jouw keuze en door veranderingen in de productprijzen. Prijzen van producten in andere supermarkten veranderen namelijk dagelijks, soms omhoog en soms omlaag. Wij passen onze producten daarop aan. Wij bieden wel altijd de laagsteprijsgarantie zodat we elke dag, landelijk en per vestigingsplaats, de goedkoopste zijn. Hierdoor kunnen prijzen per dag en vestigingsplaats verschillen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 14, 2019 om 20:20
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gyongy ,

Rij gewoon zelf naar Jumbo als je zuinig wilt doen.....

De wc papier van Lidl is beter.

gerbera
door gerbera Jan 14, 2019 om 21:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De wc papier van Lidl is beter.

Gebruik is als schuurpapier extra fijn;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 14, 2019 om 23:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

De Ts. is wel erg vrekkig.
Hij maakt zich druk om een paar dubbeltjes.....

Je hebt ook van die mensen,die met een dikke Mercedes boodschappen doen bij de Aldi........

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2019 om 02:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u jaloers op die Mercedes? Of op dat sommigen zuinig leven, economisch inkopen en daardoor bijv. een Mercedes kunnen kopen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2019 om 11:24
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Aurora,

Ik heb het over vrekken : mensen,die genoeg geld hebben,maar klagen over de verhoging van een paar dubbeltjes.

De Ts lijkt me iemand,die de bezorger ook geen fooitje geeft als die door weer en wind zijn boodschappen brengt......

tenormin
door tenormin Jan 15, 2019 om 11:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@amsterdammer, ik geef ook geen fooi, de bezorgkosten zijn al duur zat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2019 om 11:49
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin  ,

Waarom haal je je boodschappen zelf niet?
Dan kom je ook eens onder de mensen......

tenormin
door tenormin Jan 18, 2019 om 11:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@geboren, prima, dat krijg ik van u een paar goed lopende benen. Deal? ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 18, 2019 om 11:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Excuses voor mijn opmerking.

Is die mooie dame op je profielfoto van vroeger?

Groetjes

ne
door neodutchio - Jan 14, 2019 om 20:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Bij AH geldt hetzelfde. Veel boodschappen hebben dag- of weekprijzen. Als u nu al een boodschappenwagentje vult die pas over 2 weken afgeleverd hoeft te worden, dan kan er verschil in de prijs komen. In uw winkelmandje staat ook het volgende: Let op! De prijzen worden getoond inclusief BTW en onder voorbehoud van mutaties. en dan wordt je doorgelinkt naar: https://www.jumbo.com/INTERSHOP/web/WFS/Jumbo-Grocery-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContent-Start?PageletEntryPointID=p_s_0125

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2019 om 20:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Belachelijk. Als webwinkels dit zouden doen, dan zou de wereld te klein zijn.

jo
door jorisw Jan 15, 2019 om 19:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste webwinkels werken niet met verse producten die af en toe nogal sterk varieren qua prijs.

diumenge
door diumenge Jan 15, 2019 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, klopt ik koop mijn WC-papier ook altijd vers...

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 20:30
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gyongy ,

De voorwaarden Jumbo :

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld
  3. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

Een verkoper mag na het sluiten van de koop de prijs verhogen, maar alleen als er vooraf is aangegeven dat prijswijzigingen mogelijk zijn (of zijn voorbehouden). Het gevolg is vooral dat de consument in feite de keuze heeft om óf die hogere prijs te betalen en het product te ontvangen, óf om de koop te ontbinden (schriftelijk). Als de consument dus niet zelf de koop ontbindt, is de consument zelfs verplicht die hogere prijs te betalen.

Als er niet in de voorwaarden of bij het product zelf iets is vermeld over mogelijke prijsverhogingen én het recht om dan te mogen ontbinden, dan kan de consument niet aan de prijsverhoging gehouden worden en zal de (web)winkel / de onderneming moeten leveren voor de prijs waarvoor het product in eerste instantie werd aangeboden. De onderneming kan die overeenkomst niet zomaar ontbinden. Er is dan sprake van een zogenaamde wanprestatie. De consument heeft de koopprijs betaald en de verkoper is verplicht te leveren.'

Bron Radar.nl

panter22
door panter22 - Jan 14, 2019 om 20:31
6599 Antwoorden / Vragen

De aanbieding geldt vanaf 14 januari t/m 26 januari.  Vandaag besteld en vandaag gekregen?
Ik zie die prijzen niet bij de aanbieding staan:
https://www.jumbo.com/geenbestelkosten/month2/geen_bestelkosten_p2_edet/
En dagprijzen? Je betaalt toch wat je bestelt. De prijs staat er bij.
Stel je vraag eens via de mail aan de klantenservice.

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 21:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Edit , was dezelfde link als @panter22 .

jo
door jorisw - Jan 15, 2019 om 19:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze de prijs rekenen bij afleveren (waardoor je dan ook pas hoeft te betalen), dan zouden aanbiedingen die na de bestelling in gaan ook goedkoper moeten zijn bij levering. Kan iemand dat bevestigen?