Prijsverhoging na online bestellen
Ligt het misschien aan sommige (andere) artikelen die u ook besteld heeft en waar de 9% BTW nu pas is doorberekend?
Wc papier is sowieso 21% btw.
Ja, weet ik. Die prijs is (ook) niet correct. Zelfs w.c. papier kan een andere prijs hebben van bestellen tot bezorgen. Als men het er niet mee eens is (tenminste bij PLUS) kan dat terug gehaald worden. Is helemaal niet ongewoon. Krijg ik mijn boodschappen thuisbezorgd dat check ik eerst alles voor bezorger/ster weer weg is. Anders geduvel met... Als prijs dus niet klopt laat ik het weer mee terugnemen ( en rekening een pietsie lager). Maar ik ga niet voor een paar euro redetwisten. Moet een echt flink verschil in zitten. Ze berekenden ook altijd de kratten: terwijl ze gelijk mee terug gaan: dat is wel geld: €5,00 per krat. Altijd alert zijn is, voor mij en die toko, een must.
Tenormin dat lijkt me toch niet, deze geldt al per 1 januari. Bovendien is de verhoging 12% dus veel hoger dan de BTW verhoging.
Ik had bij mijn online bestelling (op 2 Januari hadden de meeste supermarkten de prijzen nog niet aan kunnen passen) bij het printen van mijn boodschappenlijst (niet de Jumbo) de mededeling: let op prijzen kunnen afwijken, daar wij nog niet klaar zijn met de verplichte verhogingen van... enz. Stond dat ook op uw bon of heeft u pas in de tweede week besteld. Dan zou het wel goed moeten zijn berekend.
Wc papier was altijd al volgens het hogere tarief.
Tja, Jumbo is toch de goedkoopste?? Maar het lijkt mij goed om toch even de voorwaarden na te lezen die deze grootgrutter hanteert bij bestelling.
Ik zeg dat hoewel het normaliter niet is toegestaan om andere prijzen in rekening te brengen dan dat is aangeboden.
Kijk duas na wat u eventueel ziet bij de info van de verwijzing en aangezien JUMBO (ik koop nooit bij de Jumbo) is aangesloten bij het Thuiswinkel keurmerk kunt u daar bezwaar maken.
(Wettelijk gezien mag afwijken van de aanbieding niet tenzij er duidelijk sprake is van een fout)
Ps. Als u heeft bestelt voor 1 januari jl. mag de BTW verhoging worden doorberekend maar als als gezegd, 12% meer is dan teveel.
Na even zoeken: zie bij de verwijzing onder aanbod het genoemde de 4e alinea. Volgens deze info is Jumbo hier dus fout bezig.
http://www.doodeenvoudig.nl/algemene%20voorwaarden
en lket iop: deze info gaat dus niet over uitvaartverzekeringen al heeft het er wel de schijn van.
Dat kan natuurlijk niet, wanneer er bij de online bestelling €2,84 staat moet Jumbo voor die prijs leveren.
Dat u pas enkele dagen later betaalt maakt geen verschil.
Nou, het is even zoeken, maar het staat wel op de site (naar beneden scrollen)
https://hallo.jumbo.com/klantenservice/online-winkelen---afrekenen#hoe_kan_het_dat_deprijsopmijnboodschappenlijstverschiltvanwatiku
Verschillende factoren hebben invloed op de prijs die je uiteindelijk voor jouw bestelling betaalt. Bijvoorbeeld het exacte gewicht van groente en fruit uit jouw bestelling. Maar ook het ophaalmoment van jouw keuze en door veranderingen in de productprijzen. Prijzen van producten in andere supermarkten veranderen namelijk dagelijks, soms omhoog en soms omlaag. Wij passen onze producten daarop aan. Wij bieden wel altijd de laagsteprijsgarantie zodat we elke dag, landelijk en per vestigingsplaats, de goedkoopste zijn. Hierdoor kunnen prijzen per dag en vestigingsplaats verschillen.
Hallo Gyongy ,
Rij gewoon zelf naar Jumbo als je zuinig wilt doen.....
De wc papier van Lidl is beter.
De wc papier van Lidl is beter.
Gebruik is als schuurpapier extra fijn;-))
@Gerbera,
De Ts. is wel erg vrekkig.
Hij maakt zich druk om een paar dubbeltjes.....
Je hebt ook van die mensen,die met een dikke Mercedes boodschappen doen bij de Aldi........
Bent u jaloers op die Mercedes? Of op dat sommigen zuinig leven, economisch inkopen en daardoor bijv. een Mercedes kunnen kopen?
@Aurora,
Ik heb het over vrekken : mensen,die genoeg geld hebben,maar klagen over de verhoging van een paar dubbeltjes.
De Ts lijkt me iemand,die de bezorger ook geen fooitje geeft als die door weer en wind zijn boodschappen brengt......
@amsterdammer, ik geef ook geen fooi, de bezorgkosten zijn al duur zat.
@Tenormin ,
Waarom haal je je boodschappen zelf niet?
Dan kom je ook eens onder de mensen......
@geboren, prima, dat krijg ik van u een paar goed lopende benen. Deal? ;-))
@Tenormin,
Excuses voor mijn opmerking.
Is die mooie dame op je profielfoto van vroeger?
Groetjes
Bij AH geldt hetzelfde. Veel boodschappen hebben dag- of weekprijzen. Als u nu al een boodschappenwagentje vult die pas over 2 weken afgeleverd hoeft te worden, dan kan er verschil in de prijs komen. In uw winkelmandje staat ook het volgende: Let op! De prijzen worden getoond inclusief BTW en onder voorbehoud van mutaties. en dan wordt je doorgelinkt naar: https://www.jumbo.com/INTERSHOP/web/WFS/Jumbo-Grocery-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContent-Start?PageletEntryPointID=p_s_0125
Belachelijk. Als webwinkels dit zouden doen, dan zou de wereld te klein zijn.
De meeste webwinkels werken niet met verse producten die af en toe nogal sterk varieren qua prijs.
Ja, klopt ik koop mijn WC-papier ook altijd vers...
Hallo Gyongy ,
De voorwaarden Jumbo :
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld
- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.
Een verkoper mag na het sluiten van de koop de prijs verhogen, maar alleen als er vooraf is aangegeven dat prijswijzigingen mogelijk zijn (of zijn voorbehouden). Het gevolg is vooral dat de consument in feite de keuze heeft om óf die hogere prijs te betalen en het product te ontvangen, óf om de koop te ontbinden (schriftelijk). Als de consument dus niet zelf de koop ontbindt, is de consument zelfs verplicht die hogere prijs te betalen.
Als er niet in de voorwaarden of bij het product zelf iets is vermeld over mogelijke prijsverhogingen én het recht om dan te mogen ontbinden, dan kan de consument niet aan de prijsverhoging gehouden worden en zal de (web)winkel / de onderneming moeten leveren voor de prijs waarvoor het product in eerste instantie werd aangeboden. De onderneming kan die overeenkomst niet zomaar ontbinden. Er is dan sprake van een zogenaamde wanprestatie. De consument heeft de koopprijs betaald en de verkoper is verplicht te leveren.'
Bron Radar.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer