Ka
door Kaatjelon Jul 14, 2016 om 09:05
Winkels & webshops

Wachten op restitutie van de ANWB webshop

4,5 week geleden heb ik 2 artikelen teruggestuurd naar de ANWB webshop. Volgens de voorwaarden krijg je binnen 2 weken het geld terug, maar dat is niet het geval. Telefonisch contact gezocht maar dan krijg je een bandje dat wegens een technische storing of vanwege drukte de wachttijd langer is dan 15 minuten. Ondanks die 15 minuten  blijven hangen maar toch niet gelukt. Een mail gestuurd waarop ik het automatische antwoord heb ontvangen dat ik binen 10 werkdagen antwoord zal krijgen of, als het langer duurt, dat ik dan bericht zou krijgen, maar niets gehoord. Via Facebook heb ik de ANWB benaderd; ik kreeg antwoord dat er problemen waren maar dat het geld eind van de week de deur uit zou gaan maar dat was vorige week. Via de fysieke winkel geprobeerd...daar waren ze zeer behulpzaam maar daar kreeg ik te horen dat er een grote achterstand was en dat er nog veel onuitgepakte retourpakjes bij de ANWB lagen. Drie dagen geleden een klachtenformulier ingevuld maar....nog steeds geen antwoord. Via deze weg wil ik het bekend laten worden dat de ANWB webshop een slechte terugbetaler is. Zou deze druk helpen? En wat kan ik van de ANWB eisen? Bedankt voor het meedenken.

2585 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 14, 2016 om 09:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kaatjelon ,

Lees deze informatie een door ( voorbeeldbrief webwinkel betaald geld niet terug ) klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2016 om 10:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik jou was, zou ik zeker een klacht indienen bij consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

Het is natuurlijk van de gekke dat zo'n organisatie zijn zaken niet op orde heeft. Dat ze een grote achterstand hebben, is niet het probleem van de klant.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2016 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat kan ik van de ANWB eisen?
??????
Smartengeld o.i.d.? ;-)

Best lastig dat je op je geld moet wachten, maar dat zal best wel voor elkaar komen.
De ANWB is geen onbetrouwbare webshop.

Cookies
door Cookies - Jul 14, 2016 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk zal topicstarter haar geld wel terug krijgen, maar ook de ANWB heeft zich aan de regelgeving te houden.

DOOR EDRICK3 - 14 JUL. 2016 OM 10:24
22025 ANTWOORDEN / 76 VRAGEN

Best lastig dat je op je geld moet wachten, maar dat zal best wel voor elkaar komen.
De ANWB is geen onbetrouwbare webshop.

je
door jeffrey bouwens - Sep 3, 2016 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem, op 22 juli 2016 melden ze dat een besteld en betaald product niet op voorraad is en restitutie wordt verleend. Nu 3 september 2016 en 10 emails later nog steeds niets terug. Alleen smoesjes over een, lijkt wel eeuwig durende, storing. Iedere medewerker zegt dat ik op een lijst ben gezet voor uitbetaling maar dat zou al een paar keer gebeurt zijn (volgens andere mails en medewerkers). En als die ergernis en mails over een bedragje van 20 euro!! Niemand doet een toezegging wanneer dit afgehandeld wordt. Superslecht, echt de eerste en laatste keer dat ik daar iets bestel. Als je online besteld in China heb je geen problemen en met dit bedrijf alleen maar....

zoekster1
door zoekster1 - Sep 3, 2016 om 10:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zet uw klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl

he
door henkromijn - Sep 4, 2016 om 17:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goh, ik heb hetzelfde en dat net geposted. Maar ik heb zelfs betaald in de fysieke winkel. Had gehoopt dat het bij de ANWB niet zo'n ellende zou zijn.

Groet

Henk

zoekster1
door zoekster1 - Sep 4, 2016 om 20:05
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens is de webwinkel bij Thuiswinkel.org aangesloten.

Dien daar een klacht in, ik denk dat het dan heel wat vlotter gaat met de afwikkeling

klik HIER