door kriekra 29 nov. 2018 om 10:34
Winkels & webshops

Wehkamp betaalt retour niet terug

Ik heb bij Wehkamp een bestelling geplaatst die ik met 2 waardebonnen van elk 50 euro heb betaald. Het totaalbedrag van de bestelling was 109,97 euro. De 9,97 zou ik achteraf betalen. 
Deze bestelling heb ik volledig en in goede staat retour gestuurd, hiervan heb ik ook een bevestiging ontvangen.
Ze hebben een keer 50 euro tegoed terugbetaald, maar die andere 50 euro niet. Hierover heb ik gebeld met de klantenservice. Er werd beloofd dat ik het openstaande bedrag binnen 2 werkdagen zou ontvangen. Maar niet dus. Hierna nog een keer gebeld, weer werd er beloofd dat ze me binnen 2 werkdagen zouden betalen. Je raadt het al, weer niets. Ik begin mijn vertrouwen te verliezen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Wat kan ik doen om toch nog snel mijn geld terug te krijgen? Bellen heeft dus blijkbaar geen zin,maar ik wil het hier niet bij laten zitten. 
Alvast bedankt voor de reactie(s)

2445 9 Rapporteer
door Geboren Amsterdammer - 29 nov. 2018 om 10:44
59 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hallo Kriekra,

Ik heb zoiets meegemaakt bij een ander bedrijf.
Ik raad je aan om te klagen per mail en je mailverkeer uit te printen.
Blijf vriendelijk en vraag of je het geld persoonlijk kunt ophalen.

Doe als het is opgelost geen zaken meer met Wehkamp.

Succes!

door gerritaltena 29 nov. 2018 om 10:58
8414 Antwoorden / 146 Vragen

@GEBORENAMSTERDAMMER: hier is sprake van waardebonnen! Ts. kan wel melden de waardebon die nog zou resteerd persoonlijk op te halen.

Ps. Off topic: wijzig uw avater, het beeldmerk van AJAX is auteursrechtelijk beschermd.

door aurora1 29 nov. 2018 om 22:57
12955 Antwoorden / 6 Vragen

Ot: inderdaad maar snel die avatar wijzigen. Die club doet over auteursrechten niet kinderachtig.

door tenormin 30 nov. 2018 om 17:16
14323 Antwoorden / 82 Vragen

@aurora1, geborenamsterdammer (van drongelen) heeft kennelijk geld zat, want veranderd is er nog niets. ;-((

jo
door jorisw 30 nov. 2018 om 21:00
3782 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voegt printen van mailverkeer toe? (kost alleen maar geld en bomen)

door gerritaltena - 29 nov. 2018 om 10:56
8414 Antwoorden / 146 Vragen
1

Als het waardebonnen waren van Wehkamp dan kan er sprake zijn van het gegeven dat op waardebonnen niet wordt terugbetaald maar dat van u wordt verwacht dat u ze aan (andere) artikel van Wehkamp besteed. Waardebonnen zijn niet bedoeld om na bij het niet besteden ervan geld retour te ontvangen.

U heeft feitelijk recht op twee waardebonnen retour en geen geld terug.

door kriekra 29 nov. 2018 om 11:08
204 Antwoorden / 64 Vragen

Dat klopt, maar het tegoed van de waardebon moet wel weer terugbetaald worden zodat ik het aan wat anders kan besteden daar. Nu krijg ik maar 50 euro terug in plaats van 100.

door gerritaltena 29 nov. 2018 om 11:17
8414 Antwoorden / 146 Vragen

Zie mijn aanvullende reactie. Iets anders bestellen dus.

Ge
door Genee - 29 nov. 2018 om 10:57
1323 Antwoorden / 1 Vragen
2

Heeft u die €9,97 achteraf wel betaald want daar zou het probleem kunnen zitten.
Wannneer u retour stuurt zonder de €9,97 betaald te hebben heeft Wehkamp niet het volledige aankoopbedrag ontvangen.
U zou eens kunnen navragen.

door kriekra 29 nov. 2018 om 11:15
204 Antwoorden / 64 Vragen

Die 9,97 heb ik niet betaald, omdat ik de gehele bestelling retour heb gestuurd.

door tijger1 - 29 nov. 2018 om 10:57
36838 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wehkamp reageert hier regelmatig op een topic. Zullen ze nu ook wel doen en dan komt het binnen de kortste keren in orde.

door gerritaltena - 29 nov. 2018 om 11:16
8414 Antwoorden / 146 Vragen
0

Aanvullende tip: Doe een nieuwe bestelling bij Wehkamp en meld dat u die met de 'achtegebleven'waardebon betaalt (en eventueel ook met de resterende € 9,97 waar u wel recht op heeft. U besteed dan de waarde van de waardebon aan een artikel van Wehkamp zoals ook bedoeld is.

door marita5 - 29 nov. 2018 om 11:58
6743 Antwoorden / 8 Vragen
3

Hallo Krieka , 

Terugstorting bij retour 

Je geld terug binnen 7 dagen
Nadat we je retour hebben ontvangen (of nadat de leverancier je retourartikelen heeft ontvangen), storten we binnen een week je geld terug of verrekenen we het retourbedrag op je Achteraf betalen factuur of Gespreid betalen rekening. 

Wanneer we geen geld terugstorten .

Als je een cadeaukaart hebt gebruikt bij je bestelling, dan krijg je het bedrag van je cadeaukaart terug als tegoed. Je vindt je tegoed bij Gegevens & voorkeuren.


Wehkamp is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 

Cadeaubon
In de kassa kun je één of meerdere cadeaubonnen verzilveren. Vul de code van 16 cijfers en letters in om het bedrag te verrekenen met je bestelling. Je kunt het tegoed in één keer besteden of in delen. Als het saldo van je cadeaubon onvoldoende is om je hele aankoop te betalen , dan kun je het restbedrag bijbetalen op de manier die u wilt .

Het totaalbedrag van de bestelling was 109,97 euro

U heeft het restbedrag niet betaald , zoals @genee aangeeft kan dit wel het probleem zijn .

door panter22 - 29 nov. 2018 om 14:31
2002 Antwoorden / Vragen
0

Ik denk ook dat het probleem die €9,97 is,
Je betaalt een deel van de bestelling direct met de waardebonnen en die €9,97 achteraf.
Had je die €9,97 wel betaald, dan was het goed gekomen en had je het tegoed van de waardebonnen gekregen en die €9,97 terug op je rekening. Nu staat er nog steeds een betaling open van €9,97.
Dat zal ws handmatig aangepast moeten worden. Dat kost tijd en het is druk nu met de feestdagen.
Schrijf een mail, leg de situatie uit.

Le
door Lenovo - 29 nov. 2018 om 16:23
111 Antwoorden / 2 Vragen
0

U heeft een bestelling twv € 109,97 in zoverre betaald met 2 x € 50 bonnen en verder niets.
De hele bestelling is retour gegaan, via de gratis optie.
U heeft 1 bon twv € 50 terug gekregen, maar omdat niet het hele bedrag betaald is zal dit boekhoudkudig een probleem zijn, wat u eigenlijk een beetje over uzelf heeft afgeroepen. Stuur ze een duidelijke email en hoop er het beste van.

door pino123 30 nov. 2018 om 11:52
2489 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u over uzelf heen hebt afgeroepen? Als dat zo is, moet Wehkamp deze mogelijkheid niet bieden.... Het is niet dat TS dit over zichzelf heeft afgeroepen.

Le
door Lenovo 30 nov. 2018 om 14:30
111 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u over uzelf heen hebt afgeroepen? 
De administratieve rompslomp nu.

mo
door mof - 30 nov. 2018 om 13:24
943 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mmh, na maar liefst VIER werkdagen nog niet betaald? SCHANDE !
Volgens mij verliest u wel heeel snel uw geduld, geef wehkamp de tijd e.e.a. uit te zoeken. 10 werkdagen of twee weken is redelijk.
u bent mu wel erg aan het zeuren vind ik.

door kriekra 30 nov. 2018 om 17:03
204 Antwoorden / 64 Vragen

Waar staat dat ik direct nadat ik de spullen heb terug gestuurd mijn shoptegoed eiste? Ik heb ze de tijd gegeven, kreeg toen maar de helft terug en daarop ben ik gaan bellen. De klantenservice zegt dat het resterende bedrag binnen 2 werkdagen vergoed zou worden. Dat gebeurd niet. Daarop bel ik nogmaals. Men zegt weer hetzelfde toe en weer gebeurd er niets. Ik vind dat wanneer je iets belooft dat je het dan ook moet nakomen. Anders moeten ze dit niet toezeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
hehahi - 10 dec. 2018 om 14:09
Computers & telefonie

Werkt oude sim-kaart na activeren nieuwe?

als je een nieuwe sim-kaart van je provider activeert, werkt dan de oude ook nog in een telefoon? Of 'overrulet' de nieuwe de oude kaart?

Voor in een nieuwe smartphone heb ik een nieuwe aangevraagd, was benieuwd wat er straks gebeurt met de oude als het nieuwe exemplaar actief is....

Lees meer

du
dutch249 - 11 dec. 2018 om 14:11
Geldzaken & recht

Overname Fiber door OnLine

Beste,

Onlangs is Fiber door OnLine overgenomen.
In de aankondigingsbrief werd nadrukkelijk gesteld dat er geen veranderingen zouden plaats vinden voor de klant behalve een minimale verhoging (39,93 naa4 41 euro).
De eerste rekening werd echter (39,95 reeds betaald door en aan Fiber) 50 euro.
Op mijn vraag hoe dit mogelijk was kreeg ik het antwoord dat dit temaken had met ... Lees meer

claridge - 12 dec. 2018 om 12:58
Auto & vervoer

begrafenis buitenland met omnibuzz of valys

Onderstaand bericht stuurde ik zowel naar Valys als ook omnibuzz.

Goedemiddag,
Vandaag 12-12-2018 belde mijn moeder om een rit te reserveren voor een begrafenis. Eerst met omnibuzz, die gaf aan dat de bestemming (van Kerkrade naar Maaseik België) te ver is en ze daarom met Valys moest bellen. Toen ze echter met Valys belde kreeg ze te horen dat Valys niet naar België rijdt.
... Lees meer