door kriekra 29 nov. 2018 om 10:34
Winkels & webshops

Wehkamp betaalt retour niet terug

Ik heb bij Wehkamp een bestelling geplaatst die ik met 2 waardebonnen van elk 50 euro heb betaald. Het totaalbedrag van de bestelling was 109,97 euro. De 9,97 zou ik achteraf betalen. 
Deze bestelling heb ik volledig en in goede staat retour gestuurd, hiervan heb ik ook een bevestiging ontvangen.
Ze hebben een keer 50 euro tegoed terugbetaald, maar die andere 50 euro niet. Hierover heb ik gebeld met de klantenservice. Er werd beloofd dat ik het openstaande bedrag binnen 2 werkdagen zou ontvangen. Maar niet dus. Hierna nog een keer gebeld, weer werd er beloofd dat ze me binnen 2 werkdagen zouden betalen. Je raadt het al, weer niets. Ik begin mijn vertrouwen te verliezen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Wat kan ik doen om toch nog snel mijn geld terug te krijgen? Bellen heeft dus blijkbaar geen zin,maar ik wil het hier niet bij laten zitten. 
Alvast bedankt voor de reactie(s)

2928 9 Rapporteer
door Geboren Amsterdammer - 29 nov. 2018 om 10:44
181 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Kriekra,

Ik heb zoiets meegemaakt bij een ander bedrijf.
Ik raad je aan om te klagen per mail en je mailverkeer uit te printen.
Blijf vriendelijk en vraag of je het geld persoonlijk kunt ophalen.

Doe als het is opgelost geen zaken meer met Wehkamp.

Succes!

door heremietkreeft 29 nov. 2018 om 10:58
9382 Antwoorden / 153 Vragen

@GEBORENAMSTERDAMMER: hier is sprake van waardebonnen! Ts. kan wel melden de waardebon die nog zou resteerd persoonlijk op te halen.

Ps. Off topic: wijzig uw avater, het beeldmerk van AJAX is auteursrechtelijk beschermd.

door aurora1 29 nov. 2018 om 22:57
13480 Antwoorden / 6 Vragen

Ot: inderdaad maar snel die avatar wijzigen. Die club doet over auteursrechten niet kinderachtig.

door tenormin 30 nov. 2018 om 17:16
14677 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1, geborenamsterdammer (van drongelen) heeft kennelijk geld zat, want veranderd is er nog niets. ;-((

jo
door jorisw 30 nov. 2018 om 21:00
3986 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voegt printen van mailverkeer toe? (kost alleen maar geld en bomen)

door heremietkreeft - 29 nov. 2018 om 10:56
9382 Antwoorden / 153 Vragen
1

Als het waardebonnen waren van Wehkamp dan kan er sprake zijn van het gegeven dat op waardebonnen niet wordt terugbetaald maar dat van u wordt verwacht dat u ze aan (andere) artikel van Wehkamp besteed. Waardebonnen zijn niet bedoeld om na bij het niet besteden ervan geld retour te ontvangen.

U heeft feitelijk recht op twee waardebonnen retour en geen geld terug.

door kriekra 29 nov. 2018 om 11:08
204 Antwoorden / 64 Vragen

Dat klopt, maar het tegoed van de waardebon moet wel weer terugbetaald worden zodat ik het aan wat anders kan besteden daar. Nu krijg ik maar 50 euro terug in plaats van 100.

door heremietkreeft 29 nov. 2018 om 11:17
9382 Antwoorden / 153 Vragen

Zie mijn aanvullende reactie. Iets anders bestellen dus.

Ge
door Genee - 29 nov. 2018 om 10:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen
2

Heeft u die €9,97 achteraf wel betaald want daar zou het probleem kunnen zitten.
Wannneer u retour stuurt zonder de €9,97 betaald te hebben heeft Wehkamp niet het volledige aankoopbedrag ontvangen.
U zou eens kunnen navragen.

door kriekra 29 nov. 2018 om 11:15
204 Antwoorden / 64 Vragen

Die 9,97 heb ik niet betaald, omdat ik de gehele bestelling retour heb gestuurd.

door tijger1 - 29 nov. 2018 om 10:57
38103 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wehkamp reageert hier regelmatig op een topic. Zullen ze nu ook wel doen en dan komt het binnen de kortste keren in orde.

door heremietkreeft - 29 nov. 2018 om 11:16
9382 Antwoorden / 153 Vragen
0

Aanvullende tip: Doe een nieuwe bestelling bij Wehkamp en meld dat u die met de 'achtegebleven'waardebon betaalt (en eventueel ook met de resterende € 9,97 waar u wel recht op heeft. U besteed dan de waarde van de waardebon aan een artikel van Wehkamp zoals ook bedoeld is.

door marita5 - 29 nov. 2018 om 11:58
7429 Antwoorden / 10 Vragen
3

Hallo Krieka , 

Terugstorting bij retour 

Je geld terug binnen 7 dagen
Nadat we je retour hebben ontvangen (of nadat de leverancier je retourartikelen heeft ontvangen), storten we binnen een week je geld terug of verrekenen we het retourbedrag op je Achteraf betalen factuur of Gespreid betalen rekening. 

Wanneer we geen geld terugstorten .

Als je een cadeaukaart hebt gebruikt bij je bestelling, dan krijg je het bedrag van je cadeaukaart terug als tegoed. Je vindt je tegoed bij Gegevens & voorkeuren.


Wehkamp is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 

Cadeaubon
In de kassa kun je één of meerdere cadeaubonnen verzilveren. Vul de code van 16 cijfers en letters in om het bedrag te verrekenen met je bestelling. Je kunt het tegoed in één keer besteden of in delen. Als het saldo van je cadeaubon onvoldoende is om je hele aankoop te betalen , dan kun je het restbedrag bijbetalen op de manier die u wilt .

Het totaalbedrag van de bestelling was 109,97 euro

U heeft het restbedrag niet betaald , zoals @genee aangeeft kan dit wel het probleem zijn .

door panter22 - 29 nov. 2018 om 14:31
2565 Antwoorden / Vragen
0

Ik denk ook dat het probleem die €9,97 is,
Je betaalt een deel van de bestelling direct met de waardebonnen en die €9,97 achteraf.
Had je die €9,97 wel betaald, dan was het goed gekomen en had je het tegoed van de waardebonnen gekregen en die €9,97 terug op je rekening. Nu staat er nog steeds een betaling open van €9,97.
Dat zal ws handmatig aangepast moeten worden. Dat kost tijd en het is druk nu met de feestdagen.
Schrijf een mail, leg de situatie uit.

Ka
door Kassagebruiker - 29 nov. 2018 om 16:23
248 Antwoorden / 2 Vragen
0

U heeft een bestelling twv € 109,97 in zoverre betaald met 2 x € 50 bonnen en verder niets.
De hele bestelling is retour gegaan, via de gratis optie.
U heeft 1 bon twv € 50 terug gekregen, maar omdat niet het hele bedrag betaald is zal dit boekhoudkudig een probleem zijn, wat u eigenlijk een beetje over uzelf heeft afgeroepen. Stuur ze een duidelijke email en hoop er het beste van.

door pino123 30 nov. 2018 om 11:52
2518 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u over uzelf heen hebt afgeroepen? Als dat zo is, moet Wehkamp deze mogelijkheid niet bieden.... Het is niet dat TS dit over zichzelf heeft afgeroepen.

Ka
door Kassagebruiker 30 nov. 2018 om 14:30
248 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u over uzelf heen hebt afgeroepen? 
De administratieve rompslomp nu.

mo
door mof - 30 nov. 2018 om 13:24
1182 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mmh, na maar liefst VIER werkdagen nog niet betaald? SCHANDE !
Volgens mij verliest u wel heeel snel uw geduld, geef wehkamp de tijd e.e.a. uit te zoeken. 10 werkdagen of twee weken is redelijk.
u bent mu wel erg aan het zeuren vind ik.

door kriekra 30 nov. 2018 om 17:03
204 Antwoorden / 64 Vragen

Waar staat dat ik direct nadat ik de spullen heb terug gestuurd mijn shoptegoed eiste? Ik heb ze de tijd gegeven, kreeg toen maar de helft terug en daarop ben ik gaan bellen. De klantenservice zegt dat het resterende bedrag binnen 2 werkdagen vergoed zou worden. Dat gebeurd niet. Daarop bel ik nogmaals. Men zegt weer hetzelfde toe en weer gebeurd er niets. Ik vind dat wanneer je iets belooft dat je het dan ook moet nakomen. Anders moeten ze dit niet toezeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

nijssenr - 8 apr. 2019 om 17:35
Geldzaken & recht
Vpay vs Maestro

Vpay vs Maestro

Ik ontving vorige week een nieuwe betaalpas van de ING.
Hierop stond ineens VPay. Ik had hier nog niet eerder van gehoord.
Dit bleek een concurent van het al oude Maestro te zijn.
Ook bleek deze pas in het buitenland dus ineens een stuk minder geaccepteerd.
Een korte zoektocht leerde dat ING random nieuwe passen uitdeeld met 1 van de 2 betaalsystemen.
En dat je kostenloos ... Lees meer

aw
awm - 20 mei 2019 om 16:50
Elektronica & tv

Nieuwe digitenne werkt slecht

Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger gekregen van KPN maar er is steeds storing. Ik zit in Baarn met een antenne op het dak. Met mijn oude Samsung twintuner nooit problemen maar nu met de nieuwe Rebox is het waardeloos. Tor 9 juli kan ik nog mijn oude gebruiken maar dan wordt het signaal omgezet naar HD en moet ik dat nieuwe doosje gebruiken. Iemand een suggestie? Lees meer

Da
Dantumadh - 20 mei 2019 om 17:12
Garantie & verzekeringen

Zorgpicht verzekeringsmaatschappij

Ik heb 2 lopende ORV's. Eén bij FBTO en één bij Centraal Beheer. Beide zijn ergens in 1994 afgesloten en ik betaal nu al bijna 25 jaar voor elke verzekering ca. 45 euro per maand. Ik heb geen tussenpersoon (meer) wat nu? Kan ik de FBTO en CB zelf benaderen omtrent hun zorgplicht? Vallen zij ook onder de uitspraak van het Kifid? Lees meer