pa
door pawana Oct 27, 2010 om 13:24
Auto & vervoer

Aangepast vervoer

Connexxtion verzorgt in Amsterdam volgens de AOV (Aanvullend Openbaar Vervoer) voor o.a. gehandicapten speciaal vervoer. Dat betekent een mogelijkheid om tegen een zeer lage prijs toch een vervoersmogelijkheid te hebben. Om echter afspraken te maken moet er met een 0900-nummer gebeld worden. En dat - denk aan Youp van 't Hek en z'n T-mobilewachttijden!!! - zorgt ervoor dat die telefoonkosten in de euro's gaan lopen. Dat loopt elke keer weer op tot € 4 à € 5, waardoor een ritje toch gauw boven de € 5 komt. De "eigen bijdrage" van ongeveer € 1 wordt daardoor immers al gauw een eigen bijdrage van ongeveer € 5. Zijn er meer ervaringen (eventueel ook uit andere steden) en zo ja, wat is er aan gedaan of kan eraan gedaan worden?

1415 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vladja
door vladja - Oct 27, 2010 om 13:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Je kunt ook via het internet een afspraak maken, kies reserveer uw rit: conexxion....

Of dit in de praktijk werkt, zal nog moeten blijken.

Verder kan je bij de dienst Wonen, Zorg en Samenleven hierover een klacht indienen. Wordt de klacht niet goed behandeld voor jouw gevoel of duurt de behandeling te lang, dan kan je de gemeentelijke ombudsman...

Het lijkt mij niet de bedoeling dat Conexxion extra verdient aan deze regeling. Ze hebben een betaald contract met de gemeente.

Vladja



pa
door pawana - Oct 27, 2010 om 14:36
8 Antwoorden / 5 Vragen
0

De persoon die het hier betreft (65+ en gehandicapt) - en ik denk dat er meer personen in deze categorie zitten)- heeft geen internet en kan geen (mobiel)abonnement krijgen en moet dus met een telefoonkaart (vaak duurder) zo'n busje bestellen! Overigens bedankt voor de tip. Die persoon is destijds door Stasdvervoer doorverwezen naar Connexxtion, omdat Stadsvervoer die service niet kon leveren. (In het algemeen gaat het om het moeten bellen via een 0900 nummer ook bijvoorbeeld met het ziekenfonds dat in verhouding tot een inkomen veel te duur is. Wat draagt het bellen via een 0900 nummer bij??)

getty
door getty - Oct 28, 2010 om 17:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Volgens mij is het geen duur nummer. Het is volgens mij tegen lokaal tarief. Wel is het zo dat als u met een mobiele telefoon belt, de kosten daarvan er nog eens bij komen. Probeer dus eens te bellen met een vaste lijn.

Dit heb ik van de website Cosbo (belang ouderenbeleid amsterdam) gehaald:

Boekingen en inlichtingen voor pashouders die reizen met Connexxion:
telefoonnummer 0900 - 8686 (lokaal tarief); zeven dagen per week tussen 6.00 uur en 24.00 uur.
De afd. Klantenservice bij Connexxion bevindt zich eveneens op telefoonnummer 0900 - 8686

pa
door pawana - Oct 28, 2010 om 17:39
8 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=getty schreef op donderdag 28 okt 2010, 17:20]Volgens mij is het geen duur nummer. Het is volgens mij tegen lokaal tarief. Wel is het zo dat als u met een mobiele telefoon belt, de kosten daarvan er nog eens bij komen. Probeer dus eens te bellen met een vaste lijn.

Dit heb ik van de website Cosbo (belang ouderenbeleid amsterdam) gehaald:

Boekingen en inlichtingen voor pashouders die reizen met Connexxion:
telefoonnummer 0900 - 8686 (lokaal tarief); zeven dagen per week tussen 6.00 uur en 24.00 uur.
De afd. Klantenservice bij Connexxion bevindt zich eveneens op telefoonnummer 0900 - 8686
Die persoon heeft geen vaste telefoon en door de lange wachttijd bij het 0900-nummer kan ze direct zien dat haar beltegoed steeds minimaal € 4 minder is. Het bovengenoemde nummer is bekend.

getty
door getty - Oct 28, 2010 om 17:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Die persoon heeft geen vaste telefoon en door de lange wachttijd bij het 0900-nummer kan ze direct zien dat haar beltegoed steeds minimaal € 4 minder is. Het bovengenoemde nummer is bekend.

Het probleem ligt dus niet in het 0900 nummer maar aan het feit dat die persoon alleen met een duur 06 abonnement kan bellen. Op het tarief van het 0900 nr is echter niets op te merken.

tinus12
door tinus12 - Oct 29, 2010 om 12:58
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

In Groningen kost het maar 0,05 cent per minuut de gemiddelde wachttijd is 10 seconden dat is wel een betere service

druifje01
door druifje01 - Oct 29, 2010 om 13:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

0900-8686 is lokaal tarief. Dat wordt gelijk medegedeeld.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

aj
ajay - May 29, 2024 om 09:27
Huishouden & energie
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer