mb
door mbovendeert Jan 20, 2014 om 21:22
Auto & vervoer

Aanrijding tussen fietser en snorscooter

Goedenavond ik heb vorige week een aanrijding gehad met een fietser. Ik haalde links de fietsers in en deze mevr X besloot om spontaan linksaf te gaan. Ik heb gelukkig heel alert gereageerd waardoor ik de dame of fiets niet geraakt heb maar wel onderuit ging en de scooter boven op me lag. Ik ben toen heel boos geworden ( dat ik het van een kind verwachten kan maar niet van een volwassenen en dat ze hoort te kijken en haar arm hoort uit te steken). We hebben bij het politiebureau onze gegevens ingevuld en thuis heb ik de huisarts gebeld en heb ik foto's laten maken. Me arm was godzijdank niet gebroken maar wel gekneusd. Ook heb ik 'S middags direct me verzeker gebeld Hema wist mij te vertellen dat ik rechtsbijstand heb.
Afgelopen donderdag kreeg ik een telefoontje van Asa (deze gaat me zaak behartigen) en heeft mevr X ook gebeld
deze mevr X had haar verzekering nog niet gebeld Maar ze had wel letselschade
Beetje raar denk ik
vanmiddag sprak iemand me aan en zij blijkt dat ze de aanrijding gezien heeft maar dat mevr. X van rechts kwam waar haaientanden staan. Zelfs weet ik het echt niet meer maar deze getuige was ervan overtuigd dus ik heb haar nummer genoteerd voor wanneer er vragen zijn
nu is dus me vraag:
Wie is er nu fout
wie betaalt de schade aan me scooter (€1000.- dus totaal los €500.- dagwaarde) en de letselschade waardoor ik een week ziektewet gehad heb
bij voorbaat dank

643 5 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 20, 2014 om 21:48
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Een fietser is een "zwakke verkeersdeelnemer", een bromfietser niet. Wat dat dus betreft zal u aansprakelijk gesteld worden. Mogelijk dat u met behulp van de getuige uw onschuld kunt aantonen en wordt de helft van uw schade aan uw bromfiets vergoed. Bij ziekte krijgt u 100% uitgekeerd, dus geen schade. Sterkte met de oplossing.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt de dame of de fiets niet geraakt zegt u, dus er was geen sprake van een aanrijding.

De getuige die u hebt, heeft heel wat anders gezien dan dat er is voorgevallen.

U hebt ziekengeld gehad, dus wat dat betreft geen schade. De schade aan de scooter is voor uw eigen rekening.

Wonderlijk dat als u onderuit gaat de scooter total los is.

mb
door mbovendeert - Jan 20, 2014 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw reacties
gelukkig voor mevr. X heb ik op tijd kunnen remmen ten koste van mezelf
maar een scooter dealer in Pijnacker heeft um getaxeerd en op de voorvork is het verder allemaal schade op me kappen rem ed
mevr. X gaf haar fout mondeling en schriftelijk toe heb ik haar wat aan?

door 520sqn - Jan 20, 2014 om 22:58
25 Antwoorden / 0 Vragen

Nee. Eén getuige is onvoldoende en is het volslagen zinloos verder te procederen.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zij haar fout , welke?, mondeling en schriftelijk toe gaf, doet niets ter zake.

Hoewel u geen schuld hebt, bent u wel aansprakelijk. Zo is de wet nu eenmaal.