to
door toohan May 1, 2006 om 16:20
Auto & vervoer

Apk keuring te laat

Onze auto moest op 11 april gekeurd worden dit was de uiterste datum. Hij werd afgekeurd. Op 18 en 19 april zijn de benodigde reparaties verricht. Op 18 april zou de auto herkeurd worden, dit was echter niet mogelijk daar de keurmeester ziek was. De eerstvolgende mogelijkheid voor keuring was op 28 april. Op 23 april kreeg ik een bekeuring omdat de auto niet gekeurd was terwijl ik de formulieren van de reparaties bij mij had. Is deze bekeuring terecht?

3939 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De auto is op 11 april afgekeurd.
Je mag er dan dus NIET meer mee rijden !!!!

Vanzelfsprekend mag je dan dus pas weer met de auto de weg op zo gauw de auto is herkeurd. Dat was op 23 april nog niet gebeurd en dus volkomen terecht dat deze bekeuring is uitgeschreven !!!

Lijkt mij niet zo moeilijk !!!

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

TERECHTE bekeuring.

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat het voor jou wellicht een overmacht situatie was. De auto zou gekeurd worden op de 18e, maar de 23e had je hem blijkbaar nodig. Maar toch is het je eigen verantwoording om er zorg voor te dragen dat hij APK-goedgekeurd is, voordat je erin stapt. Desnoods had je hem naar een andere garage moeten brengen.

Helaas, een geval van domme pech.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de volgende keer onthouden dat:

Als uw voertuig aan de beurt is voor de keuringsplicht, moet deze voor de APK vervaldatum goedgekeurd worden.

Het is niet anders.

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

                         Hallo Toohan

Sorry ik kan je niet blij maken ,de bekeurende ambtenaar heeft zijn werk gedaan zoals het hoort !

je schrijft 11 april vervaldatum  dan moest de auto goedgekeurd zijn anders mocht je er niet meer mee rijden !

zie eerdere reacties!!!!

je mag een auto 2 maanden -1 werkdag ter keuring aanbieden, dus in dit geval had al mogen gebeuren vanaf 13 februari dan was bij goedkeur de nieuwe vervaldatum bij goedkeur 11 april 2007 geworden  ,  hopelijk heb ik u voldoende geinformeerd

         groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de apk varvaldatum 11 april is mag de auto nog 1 maand op de openbareweg staan, er mag echter niet mee gereden worden (na 11 april).

Echter op de dag van keuring mag men wel op de openbareweg rijden was je dus op 23 april alsnog bij een andere garage op akp keuring geweest was de bekeuring niet terecht (ongeacht of de auto goed of afgekeurd was ) geweest.

Mijn advies gewoon 2 maanden voor afloop v.d. apk op keuring gaan

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

                       Hallo Toohan

even een reactie op het antwoord  van Vollegas klopt precies ,maar dan moest je wel een afspraak hebben met een keuring station waar je op weg naar toe was tijdens de bekeuring ! mocht je hier een bewijs van kunnen overleggen kun je alsnog bezwaar indienen

 groeten de sleutelaar

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Mijns inziens was er hier sprake van overmacht. Stuur uw beklag (met kopieën van bewijzen) naar de Officier van Justitie en hoop op coulance. Helaas weet ik uit ervaring dat de politie ALTIJD gelijk krijgt van de Officier. We leven immers in een dictatoriale politiestaat die erop uit is om de burgers uit te kleden op alle mogelijke manieren. Je kunt er alleen op hopen dat de Officier een goede dag heeft als hij uw brief onder ogen krijgt...

Succes. ;-)

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Movieman,

Dat is nu kweken van valse hoop en verwachtingen. Dat de keurmeester ziek was, si wellicht overmacht, maar dat verlost Toohan niet van enige verplichting. Er zijn legio garagebedrijven waar je een auto kunt laten keuren voor de APK, dus hier ligt gewoon een stuk eigen verantwoordelijkheid.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@movieman

Praat geen onzin!
Natuurlijk is dit geen overmacht. Weliswaar kan hij er niks aan doen dat de keuringsmeester ziek is geworden, maar het gaan rijden met die auto is zijn eigen keuze !
Je antwoord is naast volledig incorrect ook nog eens erg suggestief !
Je opmerkingen over een politiestaat en en een dictatoriaal gezag slaan de plank volledig mis ( zeker in deze context ).

Phinder

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

                        Hallo Toohan

sorry hoor  ik ben het volledig met Brynnar en Phinder eens

en let op of jou verzekering in geval van schade voor je in de bres springt  zonder apk keuring.

als hier verder geen apk vragen meer gesteld worden  wil ik voor mij  dit onderwerp sluiten    en je nog veel veilige kilometers wenssen!!

groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - May 5, 2006 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft twijfelachtig omdat u de auto te laat heeft laten repareren, (17 en 18e) terwijl de apk op 11 april afgelopen was.

Bij ons is dit ook eens gebeurd dat de auto nog niet goedgekeurd was en de politie-agent zei dat we z.s.m. moesten zorgdragen voor een geldige apk. Ligt dus ook een beetje aan de politie-agent of hij coulant is of exact volgens boekje werkt.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is niets twijfelachtig.

De bekeuring is terecht.

Dat het kan voorkomen dat iemand "ontsnapt" aan een bekeuring door toedoen van een niet zo precieze, of zo u wilt coulante, agent, is een andere zaak (en daarmee vanzelfsprekend niet relevant voor de beoordeling of de bekeuring terecht is)

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft die afspraak staat er niets van vastgelegt en er is altijd wel iets te regelen het bewijs is je keuringrapport goedkeur of afkeur je krijgt altijd een rapport.

G.G. VOLLEGAZ