m.
door m.esman Jan 23, 2014 om 17:18
Auto & vervoer

Auto diagnose

Auto opel corsa bouwjaar 2005 gekocht in mei 2013 met 3 mnd bovag garantie op draaiende onderdelen, nu zit ligt er veel vocht op de bodem.
De garage wilt een diagnose stellen maar daar moet je wel ongeveer meteen 100 euro voor neerleggen.
Mag dat, want ik verwacht een deugdelijke voertuig gekocht te hebben en niet in de kosten te vallen.
Wat kan u ons adviseren of te doen.
bij voorbaat dank voor de aandacht.
M.Esman

1769 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo m.esman,

Wat verwacht je van een auto van bijna 9 jaar?
Je garantieperiode is voorbij.
Garage werkt niet voor niets.
Als je dus wilt weten wat er aan de hand is gaat dat geld kosten.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2014 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niet in kosten wilt vallen, moet u een nieuwe auto kopen. Aan een auto van zowat negen jaar kan van alles gaan mankeren.

komsja
door komsja - Jan 23, 2014 om 17:55
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dat men van een auto van bijna 9 jaar (zoals hier gestelt word)niet veel mag verwachten is natuurlijk pure nonsens
Maar u heeft de auto zo,n 8 maanden geleden gekocht,en in de afgelopen 8 maanden heeft het regelmatig geregend en neem aan dat u de auto ook welus gewassen heeft of door de wasstraat heeft gehaald
Als er 8 maanden geleden al een lekkage had gezeten dan had u dat wel eerder bemerkt
Dus is er sinds kort ergens een lekkage opgetreden,dat kan zijn van een lekkage in het raamrubber/dat kan zijn door verstopte afvoerrubbers enz
En kan je na 8 maanden geen verhaal meer gaan halen bij de verkoper

m.
door m.esman - Jan 23, 2014 om 18:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=m.esman schreef op donderdag 23 jan 2014, 17:18]Auto opel corsa bouwjaar 2005 gekocht in mei 2013 met 3 mnd bovag garantie op draaiende onderdelen, nu zit ligt er veel vocht op de bodem.
De garage wilt een diagnose stellen maar daar moet je wel ongeveer meteen 100 euro voor neerleggen.
Mag dat, want ik verwacht een deugdelijke voertuig gekocht te hebben en niet in de kosten te vallen.
Wat kan u ons adviseren of te doen.
bij voorbaat dank voor de aandacht.
M.Esman

komsja
door komsja - Jan 23, 2014 om 18:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@m.esman
U herhaald uw vraag en ik herhaal m,n antwoord U kunt na 8 maanden geen verhaal meer gaan halen bij de verkoper

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2014 om 22:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Wat verwacht je van een auto van bijna 9 jaar?

Mijn auto is van 29 februari 2000; de onderhoudsmonteur wil deze auto zelfs graag kopen; dus niet alle oude auto's zijn "wat verwacht je van een auto van 9 jaar".

@m.esman, als u alle rapporten van de auto, van begin tot einde heeft, mag u er best nog wat van verwachten, alleen geen garantie meer. Is het alleen vocht op de bodem van de auto? Probeer dan zelf eens (voordeliger dan gelijk €100,00 neer te tellen) bakken met of vochtvreters of kattenbakkorrels in de auto te zetten. Als dat word geabsorbeerd is het een goed teken, gaat het niet samenklonteren, ja, dan heeft u echt een probleem.

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2014 om 09:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 22:50][quote]Wat verwacht je van een auto van bijna 9 jaar?

Mijn auto is van 29 februari 2000; de onderhoudsmonteur wil deze auto zelfs graag kopen; dus niet alle oude auto's zijn "wat verwacht je van een auto van 9 jaar".

Je kunt ook zeggen dat die onderhoudsmonteur een slijmbal is die zijn klanten graag paait.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2014 om 10:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Je kunt ook zeggen dat die onderhoudsmonteur een slijmbal is die zijn klanten graag paait.

Een altijd goed onderhouden auto word veranderd niet in een schroothoop.

Vocht in (oudere) auto komt vaker voor en wellicht is dit het geval bij de TS en zou het op te lossen moeten zijn. Van een afstand kan dat niet eventjes bekeken worden.

haagee
door haagee - Jan 24, 2014 om 13:00
80 Antwoorden / 0 Vragen

Goedkoopste oplossing is bij een bouwmarkt een zakje vochtvreters kopen!

komsja
door komsja - Jan 24, 2014 om 15:54
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het plaatsen van vochtvreters is een goede optie om het vocht kwijt te raken,maar daarmee haal je de oorzaak niet mee weg.
En de oorzaak vinden kan lastig zijn als je de auto door de wasstraat haalt blijf er dan inzitten wellicht is er dan te zien waar het lek zit maar wat ik al eerder zei verstopte afvoerpunten kunnen ook een oorzaak zijn maar ook deurrubbers of ruitrubbers,als de bodem natter word tijdens het rijden door een flinke regenbui kan de oorzaak in de bodemplaat liggen.

grindweg
door grindweg - Jan 24, 2014 om 19:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u heeft geen enkele aanspraak op garantie.
als u garantie zou hebben bv bovag gar dan is dat max 6 maanden en nu voor bij.
zo telezen heeft u dat niet genomen en of gekregen.
dat kan aan de voorwaarden liggen bv de aanschaf prijs
u heeft hem met een beperkte gar gekocht en nu wilt u meer garantie en of service.
dat werkt nooit.
de lekages kunt u opsporen door de auto bij een doe het zelf wasplaats langdurig nat tespuiten en er iemand in te zetten met een zaklaantaarn en dan maar kijken..
de lekages komen nooit door de vloer naar boven.
meestal de portier foly achter de bekleding of een voorruit die een keer vervangen is het is dus zoeken.
de garage waar u over schrijft heeft wel gelijk om dat te bereken.

haagee
door haagee - Jan 27, 2014 om 16:59
80 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste vocht in de auto en op de vloer komt via de deuren. Bij regen gaat het water langs de verouderde en daardoor verdroogde deurrubbers het portier in in plaats van buitenlangs en moet ( als het goed is) onder de deur uit naar buiten gaan. Als de afvoer dan dicht zit met vuil( wat vaak voor komt) loopt het de auto in. Kijk of deze afwateringgaten open zijn. Gewoon met een schroevendraaier even doorsteken. Ook kan het, dat als er eens gerepareerd is aan het portier de afdichtfolie tussen portierplaat en portierbekleding kapot is, dan ook krijg je water in de auto.Dan moet de folie vervangen worden.
In het verleden was er een remedie in de "malavide autohandel" dat als er water in komt het er ook uit mag. Ze slaan dan een gaatje in de vloer en voila de vloer is droog. Het is een paardenmiddel maar werkt wel en met de laagste kosten. En daarna een vochtvretertje. Succes gegarandeerd!

mu
door multigrif - Mar 22, 2014 om 22:52
35 Antwoorden / 0 Vragen

Raak je ook koelvloeistof kwijt, dan is of je kachel of de slangen de oorzaak.
€.100.- om even te kijken en te ruiken of het koelvloeistof is ruikt naar onwil, ongeïteresserdheid of
gebrek aan werk. In elk geval duidelijk niet Klant vriendelijk. Het even afpersen bij warme motor van het koelsysteem mag niet meer dan 30.min. te kosten en gratis wanneer ze het gaan herstellen.
Zoek een andere garage, of kijk en voel zelf even met de kachel aan, of het vòòr bij je voeten is, daar zit het kacheltje.
Let op je koel vloeistof ..............................................................multigrif

mu
door multigrif - Mar 22, 2014 om 22:54
35 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haagee schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:00]Goedkoopste oplossing is bij een bouwmarkt een zakje vochtvreters kopen!