gu
door gul Jan 14, 2009 om 12:05
Auto & vervoer

Auto geeft rood alarm na terugkeer garage

Hoi,

Mijn broer heeft een audi uit 2003, de auto was voor een kleine deuk naar de garage. Toen mijn schoonzus de auto ging halen gaf de auto rood alarm. Zij is terug gereden naar de garage, daar hebben ze hem uitgelezen en gezegd dat er een storing is in de radio. Mijn broer vond dat vreemd, Rood alarm heeft nooit iets met de radio te maken. Na aandringen hebben ze het auto opnieuw bekeken en nu blijkt dat er iets aan de ABS systeem is. Garage zegt dat ze er niets te maken hebben, dat ze niets aan de auto hebben gedaan, alleen van buiten gespoten. Op de vraag "Maar waarom staan dan alle's op 0, zoals klok e.d" kunnen ze geen antwoord op geven. Zij hebben geadviseerd om de verzekering te bellen en een expert laten komen. Die kost 50 euro.  Mijn vraag is, wie betaald de expert en wat zijn onze rechten.

Het moet een groot toeval zijn dat bij afleveren geen mankement en bij het ophalen dat de auto rood alarm geeft.

Alvast bedankt voor de antwoorden

GUL

563 4 Rapporteer

ge
door gerurg - Jan 14, 2009 om 12:50
10 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

De garage heeft waarschijnlijk tijdens de werkzaamheden (lassen ?) de accu afgekoppeld om schade te voorkomen. Daardoor staat klokje op 0 en doet de radio het niet meer.

Remedie: klokje opnieuw instellen. Voor de radio moet je misschien eerst een pincode intoetsen; raadpleeg hiervoor je serviceboekje, radiohandleiding of aankoopfactuur.

Was het een beetje goede garage of een van de familie Beun ?

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mvg,

gerurg

poltol
door poltol - Jan 14, 2009 om 14:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De accu klemmen zijn losgeweest of men heeft, in de garage, kortsluiting veroorzaakt. Waarschijnlijk moet alles gereset worden. Dat zal bij een "echte" Audi/VW garage moeten gebeuren. Stel deze garage verantwoordelijk voor de vervolg schade en de daarbij behorende kosten.

Succes, poltol

gu
door gul - Jan 14, 2009 om 14:52
46 Antwoorden / 23 Vragen

Hoi,

het was een erkende garage van de verzekering, centraal beheer.

@Poltol

Als de auto gereset wordt zijn dan de problemen van de rode alarm voorbij, of is dit een ander probleem.

poltol
door poltol - Jan 14, 2009 om 20:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste GUL,

De spuitgarage heeft de zaak uitgelezen en vastgesteld dat er wat met de ABS mis is. Maar normaal gesproken kan er via de uitlees computer ook gereset worden. Maar meestal moet dat met een speciale code. En daar kan de Audi/VW garage u mee helpen. Ga voor een "second opinion" naar een Audi/VW garage. De spuitgarage heeft echt iets verkeerds gedaan. Ik denk aan sluiting. Mogelijk een zekering? En als u de verzekering belt voor de expert kan dat u geld kosten maar dat hoeft niet. Dus even bellen. Maar doe dat na de second opinion. Dan weet u misschien wat de spuitgarage gemold heeft en wat herstel gaat kosten, en kunt u de spuitgarage verantwoordelijk stellen voor de gemaakte schade en de kosten voor het herstel. Dan moeten zij hun verzekering bellen.

Succes, poltol