Auto niet gerepareerd, wel een rekening
De verwarming van mijn auto deed vrijwel niets meer. De garage heeft de thermostaat vervangen (volgens hen bleef die hangen), maar dit loste het probleem niet op. Vervolgens hebben ze het systeem nog gespoeld. Al met al uren werk, maar helaas zonder resultaat. Ik krijg nu een rekening van bijna 500 euro. Dat is wel heel zuur voor een niet gerepareerde auto. De garage zegt niet alle uren in rekening te hebben gebracht en wil verder niets aan de rekening doen. Moet ik dat accepteren?
Lees >HIER<
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/reparatie-door-garagebedrijf/klacht-over-reparatie-door-garage
Site was niet beveiligd. Wilde de link voor u zetten, maar ben slechte linker.
Bedankt voor uw attentie, maar ... het woordje HIER is door de afwijkende kleur al aangegeven als een super-link. Voor de duidelijkheid heb ik er >HIER< van gemaakt.
Ik heb Consuwijzer intussen wèl gevraagd om het antwoord op deze gestelde vraag uit te breiden met het geval dat de fout niet gevonden kan worden, maar er naderhand wèl een rekening gestuurd wordt.
Ik verwacht niet ad hoc een aanpassing op de site van Consuwijzer, het doorgeefluik naar ACM (Autoriteit Consumenten Markt).
Hier, was mij uiteraard ontgaan @hansje klein. U duidt het me geen euvel naar ik hoop?
@Tenormin ...
Door uw opmerking ga ik vanaf nú alle hyperlinks tussen haakjes zetten ... dus uiteindelijk is het een verbetering.
Ja, maar ook zonder resultaat, zoals u ook schrijft: ze hebben er wel uren aan moeten werken. Geen idee hoe lang ze bezig zijn geweest voor € 500,00. U wel? Ben bang dat u het moet accepteren. Als een dokter u niet beter heeft gemaakt zal ook betaald moeten worden.
Een arts heeft een inspanningsverplichting (geen resultaat verplichting).
Een garage/monteur/fietsenmaker heeft wel een resultaat verplichting.
Simon55: Als ik prutswerk aflever is het inderdaad prodeo, klant mag (ook wettelijk) resultaat verwachten.
Ze zullen maar je banden vervangen terwijl het een motorprobleem betreft...
Is t wel n echte garage, niet n beun de baas?
Niet eens n kachel kunnen repareren. Ik denk eerder dat de kachel radiateur defect is
Lees wat u kunt doen:
https://www.consumentenbond.nl/auto/niet-tevreden-over-reparatie-auto
maar ga d'r maar eens aan staan.... (succes niet verzekerd).
Pas maar op met het citeren van de Consumentenbond,
hier reageren meerdere deelnemers/deelneemsters tamelijk allergisch op ....
Opvallend, dat de tekst erg lijkt op de tekst van Consuwijzer hierboven.
Bijna €500 betalen en niet gerepareerd, te belachelijk voor woorden.
Wanneer het een bovag garage is kunt u naar de klachtencommisie, anders eens naar het Juridisch Loket in uw gemeente voor advies.
De garage heeft niet alle uren in rekening gebracht?
Zijn ze een dag of langer bezig geweest met uw auto, dat geloof je toch niet.
De garage had, toen het niet snel opgelost kon worden, u moeten informeren over de te verwachte kosten.
Het is geen no cure no pay. Of de hoogte redelijk is, daar valt over te debatteren.Dat u wel wat moet betalen, lijkt mij vanzelfsprekend.
Kijk of u kan middelen.
Bij wat voor garage bent u geweest?
Leg het probleem (euvel) anders eens voor op een forum voor uw merk/type auto, of op de site problemcar.
Toevallig pas de distributieriem laten vervangen ? Als dat door een beunhaas is gedaan denk ik dat hij geen rekening heeft gehouden met de waterpomp. De garage had dat als optie bij de hand moeten hebben en u ook die vraag moeten stellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer