de eelco
door de eelco Dec 29, 2012 om 13:55
Auto & vervoer

Auto slaat af als ik de blower en/of de verlichting gebruik..

mijn auto,,fiat punto bj 1995,,,{{{{ik weet het het is een oude auto maar kan geen andere kopen}}}}is onlangs bij de garage geweest ivm distribusieriem,waterpomp en nieuwe bogies,,daarna valt telkens mijn motor uit als hij statsioneer loopt als ik mijn verlichting aandoet of mijn blower...ben terug geweest naar de garage en hij zegd heeft niks te maken met de reparaties maar u heeft een massa probleem..toen ik zei daar had ik geen last van toen ik hem bracht haalde hij zijn schouders op en zei het kan van alles zijn en is niet mijn schuld...ik ben een absolute leek met betrekking op auto,s en heb het gevoel dat er iets niet goed gegaan is en het nu niet zijn probleem is maar de mijne..wat kan het weze de nieuwe bogies,massa probleem,brandstof injectie probleem...kan voor de rest niks verzinnen maar dit is wat mensen om me heen hebben verteld...in ieder geval wil ik bij deze gelijk iedereen een gezond en gelukkig 2013 wensen...

8242 9 Rapporteer

ro
door ron530 - Dec 29, 2012 om 14:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Fiat en problemen met elektriciteit gaan zeker bij dit bouwjaar hand in hand. Edoch de garage heeft met het wisselen van de distributieriem ook de dynamo moeten verwijderen, de bron van alle elektriciteit aan boord. M.i. moet de garagist dit probleem oplossen.

de eelco
door de eelco - Dec 30, 2012 om 09:51
607 Antwoorden / 92 Vragen

ok ron530...dus de garage heeft dus de dynamo moeten verwijderen en weer terug moeten plaatsen!!..dus daar kan het probleem zitten en zoals u het zegd lijkt dat niet mijn probleem maar die van de garage..zal het over leggen met hem maar ik vrees het ergste en dat het mijn weer geld gaat kosten....in ieder geval hartelijke dank voor u antwoord en ik wens u een goed en gezond 2013 toe..ook alle andere forum gebruiker een fantastische 2013 ....

gr
door grandvitara - Dec 31, 2012 om 11:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Komt me vaag bekend voor.
Ik heb destijds ook eens zo'n voertuig gehad en binnen 9 maanden ingeruild.
Garage bleef ook volhouden dat alle klachten aan mij te wijten waren.
Slecht optrekken, een verbruik van 1 op 9, airco aanzetten en dan geen vermogen weer hebben, accu leeg als je s'avonds reed want dan laadde de accu niet genoeg bij.
Gewoon een andere garage opzoeken welke wel verstand van zaken heeft.
Het zal toch Auto-M*nd* niet zijn zeker?

pi
door piet44m - Dec 31, 2012 om 14:45
27 Antwoorden / 0 Vragen

meet de spanning van de accu op ,als de motor niet loopt, accu moet boven 12,3 volt hebben.

yg
door ygean - Dec 31, 2012 om 15:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit probleem ook gehad bij de Fiat Panda 1.2. 2003 nieuwe model
Bij lang zoeken vond ik de zekering die het veroorzaakte euvel was
de bruine zekering van 5 amp. op de derde zekerings kastje onder het dashbord
Aan de zekering zag je niks ,maar ik verwisselde toch maar en viola het is verholpen.
Heb via internet z'n apparaat aangeschaft en een e-Learn cd.waar alle shema"s en euvels op staan
voor de Fiat Panda ( echt nuttig )
Hoop je hier bij geholpen te hebben.
Met vriendelijke groet
Ygean

ro
door ron530 - Dec 31, 2012 om 15:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De dynamo laadspanning is normaliter 14,2 volt bij draaiende motor. Die laadspanning moet wel bij de accu aankomen en dat gebeurt door de motor met een massakabel aan de carrosserie te verbinden. Stel dat er bij de distributieriem wissel ook een nieuwe V riem is geplaatst dan krijgt de dynamo een andere stand en door verwering of roest is er geen contact meer met de motor. Is simpel te verhelpen door een garagist, dynamo los en raakpunten schoonschuren of als hij daar geen zin aan heeft een kabel vanaf de dynamo aan de carrosserie bevestigen.

de eelco
door de eelco - Jan 1, 2013 om 10:38
607 Antwoorden / 92 Vragen

iedereen bedankt voor de antwoorden....auto gaat zo snel mogelijk naar een andere garage en dan maar kijken wat die kunnen vinden....word vervolg...

grindweg
door grindweg - Jan 1, 2013 om 10:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

loopt en trekt uw auto verder wel goed?
zoniet dan vraag je je af of de distributie wel op tijd staat.
wat u proberen kan is een kenner even met een draad vanaf de min van de accu een verbinding naar het dynamo huis temaken.
als dat niet helpt dan even naar de carroserie op dezelfde manier.
of leg dit aan die garagevoor

omajeltje
door omajeltje - Jan 1, 2013 om 20:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

een paar jaar geleden had ik een soort gelijk probleem met mijn ford transit na verschillende metingen en iets vervangen aan de dynamo en 300 euro armer bleek het een accuschoentje van 1 euro te zijn daar verloor de accu veel stroom en deed niets het meer behalve de motor, het is maar een idee!

gr omajeltje en de beste wensen voor 2013