ro
door rozekoek Oct 14, 2007 om 11:25
Auto & vervoer

Auto verkopen aan buitenlander

Heb m'n auto op marktplaats staan en iemand uit Duitsland belde mij, en is geinterreseert. hij komt uit Kazachstan, en woonachtig in Duitsland. Komt binnenkort de auto halen.

Hoe werkt dit ? kan hij mijn auto op zijn naam zetten met een geldige legimatie ?? als ik maar een vrijwarings bewijs krijg, en het geld natuurlijk !

46859 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Samen naar het postkantoor om de overschrijving van kentekenbewijs en motorrijtuigbelasting te doen, zodat u daar het vrijwaringsbewijs ontvangt en uiteraard wel opletten dat u geen vals geld ontvangt. Laat het geld bij het postkantoor even controleren of stort het direct op uw rekening om ook dat risico af te dekken. Verder geen vuiltje aan de lucht denk ik met dien verstande dat het vreemd is dat iemand die in Duitsland woont een auto in Nederland koopt, daar de autoprijzen hier doorgaans hoger zijn.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Samen naar het postkantoor en daar alles afhandelen, (sleutel en papieren en auto zelf ! in bezit houden) en daar dan laten betalen bij de balie als je aan de beurt bent, heb je het geld dan overgaan tot ( event. controle geld) en overschrijving, dan krijg jij de vrijwaring en de nieuwe eigenaar de papieren/sleutels en auto natuurlijk ;-)

Dan kan er mi niets misgaan. ( zo heb ik het althans destijds gedaan)

---  Tip

Bij verkoop van een auto aan een particulier moet u naar het postkantoor om het kenteken over te laten schrijven. Dat is meteen een geschikte plek om de betaling plaats te laten vinden; contanten kunnen worden gecontroleerd op echtheid en u bent in de gelegenheid het bedrag direct op uw rekening te storten.   ANWB  ---

Wellicht kun je bij de anwb nog meer tips vinden.

of hier; AutoTrack.nl || Tips en Adviezen

Succes,

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

alleen met contant geld werken en niet met overschrijving oid. dan bent u uw geld kwijt er staat al genoeg te lezen op deze site over deze misstanden. en gewoon bij post kantoor over schrijven. als u mee deelt aan de kopende partij alleen contant dan haken zij af.en weet u genoeg. als ze over familie beginnen oid dan voet bij stuk houden

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zal op het postkantoor een probleem worden, een auto overschrijven mag alleen op nederlands rijbewijs of op een paspoort  samen met een uitreksel van de basis administratie van de gemeente waar de koper woont (niet ouder dan 3 maanden). overschrijven op een niet ingezetene is niet mogelijk. Je zult dan de auto via de RDW moeten uitvoeren.  maar kijk even op www.rdw.nl onder de sub uitvoeren.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

--samen met een uitreksel van de basis administratie van de gemeente waar de koper woont (niet ouder dan 3 maanden). --

Sorry, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord, ( is mij destijds ook niet om gevraagd) geldt dit speciaal voor buitenlanders of is dit iets nieuws ? (nieuwe vorm van geldklopperij dan vast ) ;-)

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Benodigde documenten voor overschrijving
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:

      • Een geldig legitimatiebewijs

      • Het Tenaamstellingsbewijs

      • Het Overschrijvingsbewijs

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verschil zit hem dus blijkbaar aan de manier waarop je je legitimeerd, als je het met geldig rijbewijs doet hoef je geen uittreksel te overleggen, wel vreemd.........adres op rijbewijs klopt toch ook niet als je tussentijds verhuisd bent......

---Legitimeren;

Bij overschrijving van het kentekenbewijs op het postkantoor , kunt u zich legitimeren met een origineel :

§                           Een geldig Nederlands rijbewijs
Een Nederlands rijbewijs is geldig als het niet langer dan tien jaar geleden is afgegeven
of

§                           met een geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift (max. 3 maanden oud) van de gegevens uit de "basisadministratie persoonsgegevens" van uw gemeente

§                           Ook kunt u zich met de volgende geldige documenten legitimeren;

§                           ………………….RDW

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

als buitenlander geen ned adres heeft dan naar het rdw dan kunnen zij een export kenteken kopen en word daar het ned kent compleet ingenomen inclusief platen dus let dan op dat de code klopt anders moet u ook nog andere platen kopen. als het via het rdw gaat dan moet er nog wel apk op zitten een paar weken is voldoende

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan hij die auto wel op naam krijgen, maar het zal voor hem met uitvoer, kenteken e.d. wel een ander verhaal worden.
Geld in je zak en dan overschrijven en een vrijwaring, dan ben jij er vanaf.
Bel eens naar het postkantoor wat je precies kunt doen en of het dus zo mogelijk is, want anders zou ik de boel afblazen mocht het onverhoopt zo niet kunnen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor de goede informatie ! ga morgen eerst het postkantoor bellen..... dan weet ik hoe de vork in de steel zit !
Vindt het nogal spannend, die overschrijving, maar inderdaad, zodra ze betaald hebben en ik heb de vrijwaring,is daarmee de kous af !

ve
door verwijderd - Oct 14, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je het nog niet uit de andere reacties begrepen hebben:

ACCEPTEER GEEN OVERSCHIJVINGEN OF CHEQUES, JE BENT DAN ALLES KWIJT.

Overigens; als hij meer wil geven dan de vraagprijs vergeet het dan gelijk. Dan is het zeker oplichting.