kn
door kneel Feb 1, 2013 om 12:46
Auto & vervoer

Autoverzekering beeindigd

Ik heb mijn autoverzekering per 24-2-1013 beeindigd bij Voogt&Voogt te Middelharnis.
Vandaag krijg ik de afrekening. Betreft 15 dagen premie a € 15.22, en ass. belasting a € 7.33, en kosten a € 20.97.
Navraag gedaan van de kosten. Dit mogen wij in rekening brengen maar hoeft niet. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, aangezien ik meerdere autoverzekeringen daar heb gehad.
Komt dit verhaal bekend voor en mag dit zomaar???

1768 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 1, 2013 om 12:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zult dit moet zoeken in de algemen voorwaarden, of dat daar vanmelding wordt gemaakt, of er ashandelingskosten worden berekent voor anulering.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog nooit van gehoord en eigenlijk ook schandalig. Kijk uw polisvoorwaarden erop na. Ik weet zeker dat het bij mijn auto verzekeraar Ditzo niet voorkomt.

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2013 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Heeft m.i. niets met de polisvoorwaarden te maken.
Het gaat hier over een assurantietussenpersoon/bemiddelaar en die kunnen/mogen kosten berekenen.

Met vr.gr.

kn
door kneel - Feb 1, 2013 om 13:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste edrick3

Voogd&Voogd zijn m.i. geen bemiddelaar.
Waar staat dat zij kosten mogen berekenen?
Alles wordt tegenwoordig doorberekend aan de klant, terwijl ze bij Voogd&Voogd zeiden, dat ze kosten niet altijd doorberekenen. Ik heb al diverse autoverzekeringen bij ze gehad.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 13:39]@tijger1,

Heeft m.i. niets met de polisvoorwaarden te maken.
Het gaat hier over een assurantietussenpersoon/bemiddelaar en die kunnen/mogen kosten berekenen.

Met vr.gr.

Voor het beëindigen van een verzekering? En dan dat bedrag?

Voogd en Voogd is geen tussenpersoon maar een gevolmachtigd assurantiebedrijf.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij mogen ze deze kosten ook helemaal niet rekenen. U vraagt geen advies, of sluit iets nieuws af. Klacht indienen en als ze u niet tegemoet komen. Klacht indienen bij het KIFID.

Lekker verdienen op die manier.

kn
door kneel - Feb 6, 2013 om 13:16
7 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik ga Voogd&Voogd een bezwaarschrift sturen, is het antwoord negatief dan ga ik naar KIFID.

ro
door ron530 - Feb 6, 2013 om 13:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Ik heb mijn autoverzekering per 24-2-1013 beeindigd bij Voogt&Voogt te Middelharnis"
U bent dus nog verzekerd maar heeft nu de afrekening al gekregen. Verklaar u nader.

kn
door kneel - Feb 6, 2013 om 15:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ron530

Ik ben overgestapt naar een andere verzekeraar, die veel goedkoper is, en ik heb een opzegtermijn van een maand, 30 dagen dus. Vandaar dat ze nu de royemetsverklaring al gegeven hebben.
Nou is het ook, dat United Consumers, bemiddelaar was, maar die hadden, zeggen ze, niks met de kosten te maken.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de opzegging van een autoverzekering mogen geen kosten in rekening gebracht worden. Heel simpel.

kn
door kneel - Feb 20, 2013 om 10:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb gisteren antwoord gekregen van de verzekeraar:

Wanneer de polis voor uw autoverzekering buiten de contractvervaldatum beëindigd wordt, worden er door de verzekeraar royementskosten in rekening gebracht, deze kosten bestaan uit de volgende onderdelen:

- Kosten voor vrijgeven van schadevrije jaren in Roy data
- Kosten voor de administratieve financiële verrekening van de premie
- Kosten voor het opmaken van de royementsbevestiging
- Kosten voor het afmelden van het kenteken bij de RDW
- Kosten voor het verzekeringsuitloop risico

Het bedrag van €20,00 is dan ook een onderdeel van de eindafrekening en dient samen met de resterende premie voldaan te worden.

Wij kunnen deze werkwijze van de verzekeraar niet wijzigen. Dit betekent dat er geen akkoord zou worden gegeven op het verzoek om deze kosten te restitueren.

Ik blijf dit vreemd vinden, je hebt toch een opzegtermijn van een maand??

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2013 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dit alleen logisch vinden als u een jaarpremie had en de auto zou worden verkocht.

De punten 1, 3 en 4 moeten ook gedaan worden bij het einde van de "contractsvervaldatum". Waar punt 5 betrekking op heeft, weet ik niet.

Kijk uw polisvoorwaarden er op na of u een contractsvervaldatum hebt. Zo nee, klacht indienen bij het KIFID.