novy
door novy Feb 6, 2004 om 11:02
Auto & vervoer

Beslagen ramen opel zafira

wij hebben sinds september 2003 een opel zafira gekocht van 4 jaar oud.
maar de ramen beslaan er van de dealer heeft alles na gekeken de kachel het luchtfilter en de afvoer van de kachel maar alle ramen blijven beslaan. we hebben 2 schuifdaken erin en geen airco.
wie weet het probleem hiervan? en kan ons helpen

7545 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij de taak van uw dealer om dit probleem te verhelpen. Ramen die beslaan worden doorgaans veroorzaakt door de grote verschillen van de buiten en binnen temperatuur. Mogelijk dat uw dealer de rubbers van de schuifdaken moet vervangen, het goed sluiten van de ramen moet controleren, de rubbers die de deuren afdichten wanneer u deze gesloten heeft etc. etc. Vergeet echter niet dat u naast die zgn. drie maanden bovag garantie ook volgens het Europees consumentenrecht 6 maanden kopersgarantie heeft. Dit recht houd ook in dat u 6 maanden volledige garantie heeft op alles wat u koopt, en zeer zeker op duurzame goederen zoals een auto, ook al is deze al 4 jaar oud. Dus blijf bij uw standpunt dat de dealer dit probleem moet oplossen! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de auto niet goed waterdicht is, kan er vocht in de auto onstaan waardoor de ramen elke dag weer beslaan. Een goeie test is met de auto door de wasstraat of, wat beter is, auto met slang nat spuiten. Van top tot teen en niet eventjes maar even een tijdje, zodat je eventuele lekkage goed kan zien. Denk ook aan de onderkant van de auto (niet de motor) Haal ook de matten eruit, dan kunt u misschien vochtplekken ondekken. Doe dit ook met de kofferbak. Wie weet zit er ergens een lekje. Succes, Gery.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is zit op het dash bordeen luchtcirculatie schuif. Deze kan in 2 standen geschoven worden te weten; 1 lucht rechtstreeks van buiten. (aanbevolen) 2. lucht recirculatie
deze stand alleen gebruiken bij file of ernstige lucht veronreiniging )
Bij deze stand word er geen verse buitenlucht aangezogen maar word de lucht in de auto hergebruikt.
Deze lucht bevat een boel vocht immers wij transpiren nou eenmaal en we stappen wel eens met natte jassen in de auto.
Wanneer hij altijd in die stand staat kan het vocht niet weg en blijft in de auto zitten en beslaan de ruiten van de auto.
Als laatste zou het kunnen dat dat de afwateringootjes/kanaaltjes verstopt/los zitten van de schuifdaken tenminste wanneer deze af fabriek gemonteerd zijn.
Alleen dan zou u vocht plekken moeten vinden/zien bij de hemel en zij bekleding.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag de dealer eens om de slangen van de luchttoevoer voor de aanjager te controleren op scheurtjes. Als er namelijk een scheurtje of een gaatje in zou zitten dan komt er vocht in de slangen. Als de aanjager aangezet wordt dan verdampt dit water waardoor er condensvorming op de ruiten komt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke we zijn weer bij de dealer teuggeweest en moeten weer een afspraak bij de garage maken.
Misschien is de kachelbediening niet in orde dus ze gaan er weer naar kijken.
vocht is het niet want we hebben dat zelf en door een ervaren iemand laten nakijken.
Maar dat we 6 mnd garantie hebben wist ik niet.
in ieder geval alvast bedankt en jullie horen hoe dit verder afloopt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is dit probleem te wijten aan de huidige techniek. Auto's worden steeds beter geisoleerd zodat je minder geluidsoverlast hebt. Het gevolg daarvan is ook dat het zogeheten leefvocht niet uit de auto kan. Bij ons thuis staat een Opel Astra (nieuw model) op de oprit. Bij deze auto doet dit probleem zich ook voor. Vooral als het buiten vochtig is of als er meer dan een persoon in de auto zit. Het enigste wat aan het probleem is een van de ramen en stukje open zetten of de airco/kachel op circulatie zetten. Dit kan het probleem ook enigszins verbeteren.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

we zijn weer bij de dealer teruggeweest en wat bleek nu er was een draadje verkeerd aangesloten.
nu kunnen we met de ramen dicht rijden en niks beslaat meer.
bedankt allemaal

ve
door verwijderd - Jul 12, 2004 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk heb je een zafira met airco.

Zo ja doe deze dan aan en je zult zien dat je ramen direct helder worden. Het filter van je airco moet drogen en dit gaat allen goed als je 'm af en toe gebruikt. Het kan ook zijn dat de slang waaruit het condenswater loopt verstopt zit. Laat deze bij je daeler schoonmaken.

Als je je airco goed gebruikt zal je allen nog problemen krijgen als je je airco uitzet tijdens een regenbui. Maar dit ongemak hebben bijna alle opels. Niets aan te doen.

Als je de airco gebruikt hebt is het beter om hem ongeveer 10 minuten voor het eind van je rit uit te zetten zodat je filter weer goed kan drogen. Je kan dan tevens zelf alvast wennen aan de warmere buiten temperatuur.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2007 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is alweer een oud topic zie ik, maar wij hebben onlangs een opel zafira gekocht uit 2001. van de zomer niets aan de hand, maar nu wordt het herfst en beslaan de ramen steeds.

De kachel biedt onvoldoende zicht, maar wordt wel heel warm.
Alleen als ik de airco aanzet, worden de ramen weer helder.
Ik heb er echter geen zin in om altijd met de airco aan te moeten rijden, want dan verbruikt de auto heel veel brandstof.

Wat was nu uiteindelijk de oplossing van de mensen die naar de dealer zijn geweest hiervoor?