do
door doehetzelf Apr 2, 2005 om 07:48
Auto & vervoer

BP Ultimate

Ik wil graag weten wat de ervaringen zijn van andere met BP Ultimate (benzine).

Zowel de goede als de slechte ervaringen

Ze zeggen namelijk dat deze brandstof meer vermogen levert, zuiniger rijdt en minder schadelijk is

19467 12 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Apr 2, 2005 om 18:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

meer verm en zuiniger is voor u echt niet waarneembaar. wel in het lab maar de waardes zijn zeer klein en word dan naar % omgerekend dan lijkt het heel wat. 1%meer of minder merkt u echt niet. er zijn te veel vactoren die van invloed zijn succes

do
door doehetzelf - Apr 3, 2005 om 08:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bedoel ik eigenlijk niet.

Ik bedoel meer de persoonlijke ervaringen

volgens de folder van BP is op het verbruik 3% zuiniger mogelijk

gsm
door gsm - Apr 3, 2005 om 09:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Of een benzine inderdaad iets zuiniger is kan niet na één of enkele keren tanken worden vastgesteld. Er spelen factoren zoals:

- De tank leeg rijden of anders meerdere keren tanken voordat de oude benzine zo goed als weg is.

- Reinigende werking voor het inwendige van de motor (inlaat circuit,
cylinders en kleppen, uitlaatsysteem). Het reinigen van de motor kost
tijd en dus kunt u niet meteen deze werking vaststellen.

Pas als de benzine een bepaalde periode constant gebruikt is kan,
indien de auto tenminste nog in de zelfde onderhoudsstaat verkeerd,
heel misschien een verbetering vastgesteld worden. Hou dan ook nog
rekening met het jaargetijde, omdat de auto bij warm weer zuiniger zal
rijden dan bij temperaturen onder nul.

De belangrijkste bezuiniging kunt u zelf bereiken met uw rechter voet en hand:

Geef niet te veel, maar ook niet veel te weinig gas.

Schakel op tijd naar een hogere versnelling, maar rij niet met een te lage toerental.

Hou daarbij rekening met het laagste toerental, waarmee de motor nog 'lekker' loopt en voldoende trekkracht levert.

Groeten,

GSM

co
door cormans - Apr 3, 2005 om 10:35
77 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt zelf veel zuiniger rijden door beter te anticiperen......het beoogde minder gebruik door die duurdere benzine verdien je nooit terug tov de prijs.

grindweg
door grindweg - Apr 3, 2005 om 12:33
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als aan vulling op het antwoord wat ik al gegeven had. persoonlijk probeer ik al tijden div brandstof merken ,ook uit duitsland van wege het hogere octaanGETAL. voor lopig geeft dat nog steeds het beste resultaat van wege vermogen en gebruik wat dan meteen opvalt is dat de onverbrande koolwaterstoffen beduidend lager zijn dus het rendement hoger.ge test op de vermogens test bank/tevens accelaratiebank.afgas benzine geeft nog meer rendement maar is voor weg gebruik te duur. daar merk je zelfs bij dat motor temperatuur veel lager ligt tot wel 10 graden motor temperatuur. maar als je op alle vragen op deze manier uit leg geeft mensen een probleem kunnen hebben met begrijpen daar van. ik weet van andere vak gebieden niet zo veel maar techniek (autos en brandstoffen smeermiddelen etc)etc wel .succes

gsm
door gsm - Apr 5, 2005 om 08:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Was ik nog vergeten:

Veel energie, dus verbruikte brandstof, gaat zitten in onnodig remmen.

Rij zoveel mogelijk met constante snelheid en rem af op de motor.
Gebruik de rem als het niet anders kan en om te stoppen. Moderne
motoren schakelen de brandstoftoevoer namelijk praktisch geheel uit bij
het afremmen op de motor met losgelaten gaspedaal.

Groeten,

GSM

grindweg
door grindweg - Apr 24, 2005 om 12:39
2308 Antwoorden / 28 Vragen

let op ALLEE MERKEN KOMEN ER MEE. is van de wwek op tv nog een test getoond ik was niet vrolijk over de uitslag want wat verdiend auto rijdend ned er mee vraag ik mij af.allen hogere kosten

co
door cormans - Apr 24, 2005 om 14:04
77 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad die hogere kosten verdien je er nooit mee terug in de praktijk.

Het hogere vermogen is met een normale auto niet merkbaar.

go
door golfje1 - Jun 23, 2005 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

heb een golf 1.4i 16v uit '98 en heb het verschil wel gemerkt. De auto is zuiniger geworden en is sneller geworden je merkt dat hij beter reageert dan met gewone euro 95.

grindweg
door grindweg - Jun 23, 2005 om 23:10
2308 Antwoorden / 28 Vragen

geachte golf je vergeet de invloed van de buiten temperatuur etc een vermogens test bank en verbruik meter zijn echt wel nauwkeurig dus besparing ?????

fret
door fret - Jul 29, 2005 om 17:20
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik tank regelmatig Ultimate van BP en hoewel ik weinig merk aan verbruik of vermogen, "loopt" de motor er wel hoorbaar beter op. V-Power van Shell levert bij mijn auto wel vermogenswinst op, want met een tijdje "normale" diesel loopt mijn auto 204km/u op de teller, met BP Ultimate ook en met V-Power 210km/u..... Kan ook weer met het weer te maken hebben gehad trouwens. Oh, u bergijpt het al dat ik regelmatig door Duitsland rijd gezien de snelheden. Alleen vind ik V-Power met 7 cent per liter extra wel erg duur t.o.v. Ultimate dat 4 cent per liter duurder is dan de toch al belachelijk dure brandstof vandaag de dag!

Conclusie: vermogenswinst nauwelijks merkbaar, motor loopt er wel beter mee, verbruik blijft enigszins gelijk en of het voor het milieu beter is weet ik ook niet (ik zuig weinig aan mijn uitlaat), hoewel hij met V-Power wel weer iets minder rookt bij flink gasgeven.

da
door daan2000 - Sep 23, 2007 om 11:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goeiedag,

Dagelijks rij ik met een Nissan Patrol 3,3 td met daar achter een met openhaardhout gevulde aanhanger. Vaak rond de 3500 kg. Totale combinatie rond de 5500 kg.

Laatst had ik per ongeluk Ultimate diesel getankt. Het geeft zeker meer vermogen. Dit is duidelijk merkbaar. De motor lijkt gesmeerder te lopen.

Of het zuiniger rijdt dat weet ik niet. Ben nog aan het meten.