Ik rijd een Yamaha bromscooter. Normaal rijd hij 40km per uur. Nu met de vrieskou rijd hij maar 20km per uur. Of ik hem nu 's nachts in een koude schuur zet of in een warme hal. Wie weet een oplossing?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
het kan ook goed zijn dat de carburateur schoongemaakt moet worden .iets vocht er in zorgt daar ook voor . Hij mag met de kou best wat trager op gang komen maar als hij warm is moet hij het normaal doen . weet er zelf wel iets van doe dat werk al lang .
Ik heb een bromscooter van Kymco die zich ook een beetje raar gedroeg tijdens deze koude periode. Ik heb er toen een grotere sproeier in gezet en het probleem is voor 95% verholpen. Alleen als hij nog koud is dan gedraagt hij zich niet echt zoals het hoort, maar als hij na 5 minuten warm is dan rijd hij gewoon normaal.
Hij hield heel erg in, reageerde laat op het gas (soms wel 5 of 6 seconde verschil) en hij haalde de 55 km/h echt niet meer.
Zou het cilinderblok te koud blijven zodat de benzine niet goed vergast?
Probeer het eens met wat afscherming van de carburator en vooraan de koelribben, zodat er minder gekoeld wordt. Niet teveel direct, beetje bij beetje. Je moet het empirisch vaststellen.
Hardware ERror MAN. (heeft in de auto ook een plasticzak tussen de grille en radiator.)
zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
[quote=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42]Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen [quote=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56]zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk gek he dat er voor verwarming in het inlaat traject van een bv auto voorkomt. dat is echt niet voor de aardappelen te voorverwarmen. het gaat om het vocht wat in het inlaat traject voorkomt.. dus over onzin gesproken een zuiger ontkolen?? in de racerij kennen wij die problemen ook. lage temp en hoge vochtigheid veroorzaken dit .
VR1944 Wat een onzin antwoord geef jij. Benzine bevriest wel in de carburateur. En wel in de opening waar benzine met lucht wordt gemengd. Deze opening heet de venturi. Door deze menging en vooral de verdamping van de benzine wordt zoveel extra koude opgewekt dat de benzine in de winter kan bevriezen. Daarom voegen de benzinemaatschappijen in de winter een antivries middel toe aan benzine. Tank je b.v. bij een kleine dorpspomp met weinig omzet dan kan het gebeuren dat je in het begin van de winter nog steeds zomerbenzine tankt. Het resultaat kan dan zijn dat je carburateur bevriest. Hetzelfde kan gebeuren als je in de schuur een grote jerrycan benzine hebt staan, die nog vol zit met zomerbenzine. Raad aan de scootereigenaar : rijd deze tank bijna leeg en tank hem daarna vol bij een benzinestation met veel omzet. Dan weet je zeker dat je winterbenzine hebt gekocht. Als dat niet helpt dan zou ik maar deskundige hulp inroepen. ===========================================================
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42: Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
Wat ook mede een oorzaak kan zijn van het probleem, het soort olie in het motorblok. Die kan door de koude te dik zijn en daardoor alle draaiende onderdelen moeilijker laten functioneren. Voorheen had je ook altijd zomer en winter olie. Dan heb je een verschillende viscositeit van de olie. Maar ik weet niet zeker ofdat het bij je scooter zoveel verschil kan maken. Nu heeft een scooter natuurlijk wel minder pk's als een motor of auto, dus het kan wel zijn dat jij het daarom beter merkt op het moment dat het erg koud is.
"Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C."
Heb ik het in mijn advies over bevroren brandstof gehad? Het heeft dus niets met ca -120°C van doen! Jij denken ik zijn gek, zeker! Het is niet de brandstof die bevriest, doch de brandstof verdampt in een zeer koude, bevroren carburateur niet goed! Ze komt dus (deels) in vloeibare toestand in de cilinder en ontploft daar moeilijker!
Wimmi verwoordt het bijna goed met: "... vooral de verdamping van de benzine wordt zoveel extra koude opgewekt....." Het verdampingsproces van benzine in de carbutateur onttrekt veel warmte aan de omgeving van de carburateur. Wanneer die omgeving dat niet kan leveren bevriest de carburateur en functioneert deze niet meer goed als verdamper!
En een Otto motor functioneert nu eenmaal door benzinedamp (gas) met lucht (gas) in de juiste verhouding, waardoor de optimale explosiekracht kan worden verkregen. Is de verhouding door te koude benzine---> te weinig gas niet optimaal, dan mag je geen optimale prestaties van een Otto motor verwachten!
Je hebt gelijk. Yamaha zal ondertussen ook wel vierstroke's hebben. Tijd van alleen tweetakts is voorbij. Kijken of we nog iets horen van de vraagsteller.
Beter opletten he ik had het tegen Grindweg.Die had het over bevroren brandstof.Succes met de rooie duimen
=hrdwerrorman schreef op zaterdag 1 jan 2011, 14:35: @ vr1944:
vr1944 zaterdag 1 jan 2011, 11:42
"Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C."
Heb ik het in mijn advies over bevroren brandstof gehad? Het heeft dus niets met ca -120°C van doen! Jij denken ik zijn gek, zeker! Het is niet de brandstof die bevriest, doch de brandstof verdampt in een zeer koude, bevroren carburateur niet goed! Ze komt dus (deels) in vloeibare toestand in de cilinder en ontploft daar moeilijker!
Wimmi verwoordt het bijna goed met: "... vooral de verdamping van de benzine wordt zoveel extra koude opgewekt....." Het verdampingsproces van benzine in de carbutateur onttrekt veel warmte aan de omgeving van de carburateur. Wanneer die omgeving dat niet kan leveren bevriest de carburateur en functioneert deze niet meer goed als verdamper!
En een Otto motor functioneert nu eenmaal door benzinedamp (gas) met lucht (gas) in de juiste verhouding, waardoor de optimale explosiekracht kan worden verkregen. Is de verhouding door te koude benzine---> te weinig gas niet optimaal, dan mag je geen optimale prestaties van een Otto motor verwachten!
Je bedoelt waarschijnlijk bevroren condenswater .De volgorde van stoffen is : vaste stof> vloeistof> gas(damp) .Het stolpunt van benzine is -150 en blijft vloeistof van -150 tot -20 .Handig bij zeer koud weer.Ik denkdat je met dat anti vries verhaal in de war bent met dieselolie,maar daar wordt echt geen anti vries bij gedaan maar gewone benzine.Op de bovenkant van een cylinder van een twee takt motor komt na verloop van tijd kool aanslag.Het klopt dat de aardappelen niet verwarmd wordt maar het mengsel van benzinedamp en lucht We hebben over een brommer he daar zit de carburateur op de cylinder.Geen benzine gaan verwarmen hoor dat is bloedlink.Duim z
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 12:58:
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42: Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
gek he dat er voor verwarming in het inlaat traject van een bv auto voorkomt. dat is echt niet voor de aardappelen te voorverwarmen. het gaat om het vocht wat in het inlaat traject voorkomt.. dus over onzin gesproken een zuiger ontkolen?? in de racerij kennen wij die problemen ook. lage temp en hoge vochtigheid veroorzaken dit .
Ik wordt een beetje moe van je ondeskundige antwoorden. Als je geen verstand hebt van het onderwerp laat je toetsen dan met rust. Je beweert dat er geen antivries wordt toegevoegd aan winterbenzine, maar wel aan dieselolie. Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de tepel hangt. Winter en zomerbenzine bestaat wel, met en zonder antivries. En om jouw dieselondeskundig verhaal even te ontzenuwen : in diesel zit s' winters geen antivries, maar een anti vlokmiddel. Dit is om klonteren van de diesel brandstof in de filters bij koude te voorkomen. Door deze klonters in de filters bereikt de brandstof de injectiepomp niet. En wat heeft koolaanslag bij een tweetaktmotor in hemelsnaam te maken met het feit dat de brommer met warm weer goed rijd en bij koude niet ?
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 19:36: Je bedoelt waarschijnlijk bevroren condenswater .De volgorde van stoffen is : vaste stof> vloeistof> gas(damp) .Het stolpunt van benzine is -150 en blijft vloeistof van -150 tot -20 .Handig bij zeer koud weer.Ik denkdat je met dat anti vries verhaal in de war bent met dieselolie,maar daar wordt echt geen anti vries bij gedaan maar gewone benzine.Op de bovenkant van een cylinder van een twee takt motor komt na verloop van tijd kool aanslag.Het klopt dat de aardappelen niet verwarmd wordt maar het mengsel van benzinedamp en lucht We hebben over een brommer he daar zit de carburateur op de cylinder.Geen benzine gaan verwarmen hoor dat is bloedlink.Duim z
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 12:58:
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42: Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
gek he dat er voor verwarming in het inlaat traject van een bv auto voorkomt. dat is echt niet voor de aardappelen te voorverwarmen. het gaat om het vocht wat in het inlaat traject voorkomt.. dus over onzin gesproken een zuiger ontkolen?? in de racerij kennen wij die problemen ook. lage temp en hoge vochtigheid veroorzaken dit .
Commentaar hebben is prima hoor maar dan moet goed lezen Ik beweer nergens dat er anti vries in de diesel gaat maar een paar liter benzine.Mijn buurman heeft 25 jaar op een tankwagen gereden en ligt nog bij te komen over het hier gemeldde bestaan van zomer en winterbenzine .Anti vries voeg je toe aan een vloeistof die s'winters niet mag bevriezen.Een vloeistof dat bij min 150 graden celcius hoeft echt geen anti vries bij hoor.Oftewel voor bevroren benzine moet naar een labo.Nou gauw gaan liggen want dat is goed tegen moeheid deskunige onzin uitkramen
=wimmi20 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 21:06: VR1944
Ik wordt een beetje moe van je ondeskundige antwoorden. Als je geen verstand hebt van het onderwerp laat je toetsen dan met rust. Je beweert dat er geen antivries wordt toegevoegd aan winterbenzine, maar wel aan dieselolie. Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de tepel hangt. Winter en zomerbenzine bestaat wel, met en zonder antivries. En om jouw dieselondeskundig verhaal even te ontzenuwen : in diesel zit s' winters geen antivries, maar een anti vlokmiddel. Dit is om klonteren van de diesel brandstof in de filters bij koude te voorkomen. Door deze klonters in de filters bereikt de brandstof de injectiepomp niet. En wat heeft koolaanslag bij een tweetaktmotor in hemelsnaam te maken met het feit dat de brommer met warm weer goed rijd en bij koude niet ?
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 19:36: Je bedoelt waarschijnlijk bevroren condenswater .De volgorde van stoffen is : vaste stof> vloeistof> gas(damp) .Het stolpunt van benzine is -150 en blijft vloeistof van -150 tot -20 .Handig bij zeer koud weer.Ik denkdat je met dat anti vries verhaal in de war bent met dieselolie,maar daar wordt echt geen anti vries bij gedaan maar gewone benzine.Op de bovenkant van een cylinder van een twee takt motor komt na verloop van tijd kool aanslag.Het klopt dat de aardappelen niet verwarmd wordt maar het mengsel van benzinedamp en lucht We hebben over een brommer he daar zit de carburateur op de cylinder.Geen benzine gaan verwarmen hoor dat is bloedlink.Duim z
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 12:58:
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42: Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
gek he dat er voor verwarming in het inlaat traject van een bv auto voorkomt. dat is echt niet voor de aardappelen te voorverwarmen. het gaat om het vocht wat in het inlaat traject voorkomt.. dus over onzin gesproken een zuiger ontkolen?? in de racerij kennen wij die problemen ook. lage temp en hoge vochtigheid veroorzaken dit .
Weer ongeadresseerd: "Beter opletten he ik had het tegen Grindweg."
Tegen wie maakte je die opmerking? Tegen Grindweg? Je hebt het dus tegen Grindweg. Waaraan is dat te zien? Nee, jij schrijft niet goed, althans, jij adresseert niet! Daarom schrijf je je pissige reactie aan iedereen, "in 's Blaue hinein".
Wanneer je een brief verstuurt dan adresseer je die uniek. Dat deden ze in 1944 ook al. Waarom doe jij dat dan niet, wanneer je een reactie geeft op een specifiek iemand? Luiheid? Domheid? Je voorkomt met adresseren in ieder geval dat een verkeerde zich aangesproken voelt.
Voor de rest merk ik op dat een buurman die (vele jaren geleden?) 25 jaar op een tankwagen (met welke inhoud? Gier?) zich ook wel kan vergissen, dingen vergeet en in domheid zich "een deuk" kan lachen. B.v. heb ik een buurman die Dr. Ir. Natuurkunde is, maar van een heleboel dingen heeft hij geen verstand, waar ik met LTS en wat nascholing wel verstand van heb. Van de werking van b.v. nachtzichtkijkers weet hij weer meer dan ik. Doch een buurman of een neef hebben wil niet zeggen dat jij in zijn vakgebied kennis hebt.
@harderrorman:Ik heb netjes antwoord gegeven op de vraag van TS en verder een opmerking geplaatst over bewering van Grindweg dat benzine bevriest en uitgelegd dat je geen antivries hoeft toevoegen aan een vloeistof dat stolt bij -150 graden .Verder heb ik wimmi20 uitgelegd wat ie moet doen als ie moe is ,want die verwarde zomer en winter benzine met winter en zomer banden en was in zijn respons net het als het antwoord van jouw verre van vriendelijk.Over jouw antwoorden aan TS of wie dan ook heb ik geen commentaar,want die zijn niet voor mij bestemd..Merkwaardig dat de je denkt dat je aanneemt dat mijn volgens jouw ongadresseerde antwoorden voor jouw bestemd.Ik klik op "quote deze reactie" en de antwoorden komen dan netjes in het vakje voor degene het bestemd is in een andere kleur.Dus gewoon beter beter kijken .Dus in jouw woorden,ben ik nou zo dom en lui of moet jij beter leren kijken?Gelukkig en een gezond nieuwjaar he
=hrdwerrorman schreef op zaterdag 1 jan 2011, 23:11: @ vr1944:k vriendelijk Weer ongeadresseerd: "Beter opletten he ik had het tegen Grindweg."
Tegen wie maakte je die opmerking? Tegen Grindweg? Je hebt het dus tegen Grindweg. Waaraan is dat te zien? Nee, jij schrijft niet goed, althans, jij adresseert niet! Daarom schrijf je je pissige reactie aan iedereen, "in 's Blaue hinein".
Wanneer je een brief verstuurt dan adresseer je die uniek. Dat deden ze in 1944 ook al. Waarom doe jij dat dan niet, wanneer je een reactie geeft op een specifiek iemand? Luiheid? Domheid? Je voorkomt met adresseren in ieder geval dat een verkeerde zich aangesproken voelt.
VR1944 Ik heb nog zo gezegd blijf af van je toetsenbord als je geen verstand hebt van het onderwerp. Benzine in de winter toevoegen aan de dieselbrandstof is uit de oude doos. (nee buurvrouw ik bedoel u niet) Tegenwoordig zit er in diesel een middel dat bij grote koude problemen met de brandstof voorkomt. Een soort antivries dus. Benzine aan dieselolie toevoegen hoeft niet meer. En je buurman die al jaren op een benzinetankwagen rijdt heeft nog nooit van winterbenzine gehoord. Dat zegt mij niks. Mijn buurvrouw werkt al jaren in een kaaswinkel en weet nog steeds niet dat er een koe aan te pas komt. Begrijp je wel. Blijf nou eens af van je toetsenbord. =========================================================
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 22:17: Commentaar hebben is prima hoor maar dan moet goed lezen Ik beweer nergens dat er anti vries in de diesel gaat maar een paar liter benzine.Mijn buurman heeft 25 jaar op een tankwagen gereden en ligt nog bij te komen over het hier gemeldde bestaan van zomer en winterbenzine .Anti vries voeg je toe aan een vloeistof die s'winters niet mag bevriezen.Een vloeistof dat bij min 150 graden celcius hoeft echt geen anti vries bij hoor.Oftewel voor bevroren benzine moet naar een labo.Nou gauw gaan liggen want dat is goed tegen moeheid deskunige onzin uitkramen
=wimmi20 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 21:06: VR1944
Ik wordt een beetje moe van je ondeskundige antwoorden. Als je geen verstand hebt van het onderwerp laat je toetsen dan met rust. Je beweert dat er geen antivries wordt toegevoegd aan winterbenzine, maar wel aan dieselolie. Je hebt de kok wel horen fluiten, maar je weet niet waar de tepel hangt. Winter en zomerbenzine bestaat wel, met en zonder antivries. En om jouw dieselondeskundig verhaal even te ontzenuwen : in diesel zit s' winters geen antivries, maar een anti vlokmiddel. Dit is om klonteren van de diesel brandstof in de filters bij koude te voorkomen. Door deze klonters in de filters bereikt de brandstof de injectiepomp niet. En wat heeft koolaanslag bij een tweetaktmotor in hemelsnaam te maken met het feit dat de brommer met warm weer goed rijd en bij koude niet ?
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 19:36: Je bedoelt waarschijnlijk bevroren condenswater .De volgorde van stoffen is : vaste stof> vloeistof> gas(damp) .Het stolpunt van benzine is -150 en blijft vloeistof van -150 tot -20 .Handig bij zeer koud weer.Ik denkdat je met dat anti vries verhaal in de war bent met dieselolie,maar daar wordt echt geen anti vries bij gedaan maar gewone benzine.Op de bovenkant van een cylinder van een twee takt motor komt na verloop van tijd kool aanslag.Het klopt dat de aardappelen niet verwarmd wordt maar het mengsel van benzinedamp en lucht We hebben over een brommer he daar zit de carburateur op de cylinder.Geen benzine gaan verwarmen hoor dat is bloedlink.Duim z
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 12:58:
=vr1944 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 11:42: Hoezo bevroren brandstof.Wat een onzin,benzine bevriest bij ca -120 graden C Misschien moet je de uitlaat of cylinder en zuiger ontkolen of de ontsteking goed laten afstellen
=grindweg schreef op zaterdag 1 jan 2011, 08:56: zoals hrd man al aangeeft in die richting zit het. de brandstof bevriest in het inlaat traject de doorgang word kleiner door ijsvorming. gevolg minder vermogen. dan moet er voor de rest niets aan mankeren natuurlijk
gek he dat er voor verwarming in het inlaat traject van een bv auto voorkomt. dat is echt niet voor de aardappelen te voorverwarmen. het gaat om het vocht wat in het inlaat traject voorkomt.. dus over onzin gesproken een zuiger ontkolen?? in de racerij kennen wij die problemen ook. lage temp en hoge vochtigheid veroorzaken dit .
Heb er helemaal geen verstand van maar door deze kou moet ik haast 2x zovaak tanken en kloppen alle beloofde verbruikgegevens niet meer. Heb het nagevraagd maar er is geen enkele controlerende instantie die kan straffen als auto's en bromscooters niet doen wat de verkoopindustrie beloofd. Heb een Japanner 2005 1.3 benzinemotor zou 1 op 15,4 bij normaal gebruik moeten draaien. En zelfs als ik me laat inhalen door 45km vehickels en optijd schakel lukt het me niet de fabrieksnorm te halen. Zelfs als ik de motor naar een ritje italie gooi is ie niet zuinig. Haalt net 1 op 17 volledig in bedrijf. En nee geen airco/geen lichten aan/geen raampje open/geen sneeuwresten en dealeronderhouden dus kom ik ook gewoon weer terug. Echter met 1 op 12 in plaats van het beloofde.
Goed lezenblijft schijnbaar erg moeilijk voor je..Leg je oude buurvrouw maar uit dat er antivlok in de diesel zit,want dat weet ik ook wel.Daar heb ik jou niet voor nodig.waar beweer ik dat niet zo is?Het is een oude oplossing als je toch dit probleem krijgt.Triest dat je het denkt beter weten dan iemand die er 25 jaar in het vak gezeten heeft.Geef nu maar een briljant antwoord op de vraag van TS want ik zit niet op jouw geneuzel om niks te wachten.Veel plezier met je toetsenbord.
@nbw: Dat klopt. Tijdens deze koude periode blijft je motor langer in choke, dan verbrand ie per verbranding meer benzine dan normaal om op temperatuur te komen en niet af te slaan. Vaak is je voertuig dan ook slomer (de verbranding is niet optimaal om vooruit te komen) en maakt ie meer toeren. Die Kymco People S van mij ook, in de zomer haal ik 1:42 en in deze periode 1:28.
In een auto lossen ze het op, door de lucht voor de carburateur, voor te verwarmen met de motor warmte. Dit is met een scooter een beetje lastig. Het geeft een trage choke en ijsafzetting in de carburateur.
[quote=erik008 schreef op zondag 2 jan 2011, 12:39]In een auto lossen ze het op, door de lucht voor de carburateur, voor te verwarmen met de motor warmte. Dit is met een scooter een beetje lastig. Het geeft een trage choke en ijsafzetting in de carburateur.
Lastig als de motor ook nog steenkoud is en het duurt wel even voor een automotor warm is, maar verder klopt je verhaal we
=erik008 schreef op zondag 2 jan 2011, 12:39: In een auto lossen ze het op, door de lucht voor de carburateur, voor te verwarmen met de motor warmte. Dit is met een scooter een beetje lastig. Het geeft een trage choke en ijsafzetting in de carburateur.
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer