vl
door vledderheks Jan 27, 2014 om 15:14
Auto & vervoer

Bus kaartje/ eurokaartje

Hallo M.
Mijn vraag is mijn man moest laatst noodgedwongen met de bus reizen en wel 3 zones daar moest hij bij de ene chauffeur 2 euro voor betalen en bij de volgende dag chauffeur 5 euro dat heeft hij geweigerd. Mijn man heeft hiervoor een klacht ingediend en hij kreeg het volgende als je 3 zones moet reizen kost je dat 7 zones dus hij moet wel degelijk voor 7 zones betalen en reist maar 3. Je word dus verplicht een ov kaart te kopen voor 7.50. om mocht je per ongeluk eens in de zoveel jaar met de bus moeten reizen.

2842 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vledderheks,

En wat is nu je vraag?

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 15:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan tot op heden (zal in de toekomst ook wel verdwijnen) een kaartje kopen bij de chauffeur. En je betaalt per zone dan. Wellicht tijdens DAL uren gereisd één van de ritten dat het daarom goedkoper was?

costnix
door costnix - Jan 27, 2014 om 15:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Welke vervoerder was het?

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 27, 2014 om 15:53
174 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien was de ene reis voor 09:00 en de andere na 09:00. Voor 09:00 is een kaartje in de bus duurder dan na 09:00. Wellicht dat hier het probleem zit.

vl
door vledderheks - Jan 27, 2014 om 18:33
2 Antwoorden / 3 Vragen

Het is bij qbuzz maar ik vind het raar dat je wanneer je dan ook reist of het nou is voor of na 9 uur je voor 7 zones moet afnemen en maar drie gebruikt terwijl je heel duidelijk je bent naar welke zone je moet

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2014 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote]Qkaartje

Reist u niet zo vaak met de bus en heeft u geen OV-chipkaart, dan kunt u bij de buschauffeur een Qkaartje kopen. De afstand die u aflegt, bepaalt de prijs van het Qkaartje. Er zijn vier verschillende Eurokaartjes. Plan uw reis via de reisplanner voor een persoonlijk prijsadvies

2 Euro Qkaartje
Geldig binnen 2 zones of stad, overstappen tot 1 uur na afstempeling.

5 Euro Qkaartje
Geldig binnen 7 zones (incl. instapzone), overstappen tot 1,5 uur na afstempeling
bron

Lijkt me duidelijk dus. De reis was drie zones, dan zit je aan een zeven zones kaartje vast. De eerste keer is hij gematst door de buschauffeur.

_connie_
door _connie_ - Jan 27, 2014 om 18:44
168 Antwoorden / 5 Vragen

De tarieven staan duidelijk omschreven op de site van Qbuzz.
Dat uw man €5.00 moest betalen klopt:Klik

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 18:45
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt met het Dalkaartje reizen op maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur. Op zaterdag en zon- en feestdagen geldt de kaart de hele dag. Het kaartje geldt als enkele reis. Overstappen is niet toegestaan met het Dalkaartje.

voor of na 9 uur

De trein en de bus kennen daluren. Dit ter oriëntatie.

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2014 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft niets met daluren te maken, waarom daarover door gaan?

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vledderheks,

Je 'vraag' is dus duidelijk beantwoord: het klopt allemaal!

Dat je het wellicht vreemd vindt dat er niet per zone afgerekend wordt is een ander verhaal. De tarieven zijn nu eenmaal zo vastgesteld.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 18:56
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Diumenge,

dat was een reactie op voor of na 9 uur. En de rest kwam tijdens het typen.

Maar eigenlijk zou TS dus de eerste chauffeur moeten bijbetalen.

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2014 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké. Het is mij niet duidelijk of het om heen- en terugreis gaat of over een overstap. Bij een overstap is in de eerste bus misschien niet goed de bestemming aangeven en had er inderdaad daar al een kaartje van 5 euro gekocht moeten worden, maar dan had in de tweede bus een kaartje van 2 euro ook volstaan. Oftewel, als je drie of vier zones moet reizen kan je beter twee kaartjes van 2 euro kopen...