m_
door m_z Jul 24, 2017 om 15:41
Auto & vervoer

E-Bike kopen, waar service??

Ik zou graag een E-bike kopen, maar deze eerst testen. Nu heb ik al vier zaken bezocht, twee fietsen besteld en weer afgezegd, maar overal is de info tegenstrijdig, in mijn ogen onbetrouwbaar.
Het lukt me nu niet eens om een review te plaatsen over fietsenwinkel.nl Die zaak maakte het echt heel bont. Namelijk:

Geen Gazelle of Batavus in winkel. Klanten worden omgepraat ander merk te kiezen.

Valse beloftes op website, zoals gratis in buurt parkeren. Bovendien: nergens op de site staat dat er nooit Gazelle in winkel staat. Misleidend.

Aanbiedingen van "nog zoveel uur/minuten" en daarna blijkt prijs juist te dalen!! De deal heeft dan ineens een nieuwe naam en resttijd. Misleidend!!

In winkel alleen parttimers/verkopers en géén fietskenners. Praatjes in richting eigen product aangeleerd.

Winkel niet open ten tijde van afspraak!! Na hele ochtend wachten tot opening, blijkt de afgesproken fiets niet aanwezig!

Klantenservice zegt alleen "sorry kan ik niks aan doen", wat je klacht of vraag ook is.

Waar kan je wel goede service krijgen in de buurt van Nijmegen?

2724 16 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Jul 24, 2017 om 15:45
704 Antwoorden / 2 Vragen

Lees eerst de testen van de ANWB en Consumentenbond.

Als u koopt op internet dan staat de fietsemaker bij u op de hoek niet om onderhoud te springen. (Algemeen bekend)

Cookies
door Cookies - Jul 24, 2017 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ongetwijfeld zitten er in Nijmegen goede en betrouwbare fietsenwinkels. Even googelen op fietsenwinkel Nijmegen.

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2017 om 15:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoon naar de lokale fietsenzaak gaan en een zaak zoeken die er al heel lang zit. Heeft u in ieder geval, bij pech, ook de service van die zaak. Geen fiets online aanschaffen. Zijn fietsenmakers niet dol op om alleen te mogen repareren.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2017 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga gewoon naar een fietsenwinkel in de buurt. Wel zo handig bij servicebeurten en problemen.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2017 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ga eens naar een echte fietsenwinkel; die zijn er echt nog wel.
Heb er goede ervaringen mee.
En dus niet naar een webshop gaan!
Staar je niet blind op de (vanaf) prijs.
Alle waar is naar zijn geld.

m_
door m_z - Jul 24, 2017 om 15:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor snelle reacties! Helaas geen antwoord op mijn vraag. Deze is:

Waar kan je meer soorten fietsen testen én betrouwbare info/service krijgen voor/na het kopen van de elektrische fiets?

Online reviews heb ik al heel veel gelezen, dat is het punt niet.
De 'fietsenmaker om de hoek' heeft weinig staan, de massaverkoper verkoopt praatjes...

tenormin
door tenormin Jul 24, 2017 om 16:09
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dan @M_Z, dat er geen antwoord wordt gegeven op uw vraag. Een goede fietsenzaak heeft zeker meerdere merken in zijn winkel, maar ja, kennelijk allemaal niet uw merken. De massa verkoper verkoopt praatjes? Ik had het over een lang bestaande fietsenwinkel, die een naam heeft hoog te houden, zulke mensen verkopen geen praatjes maar fietsen en ook nog: ze weten waar ze over praten. U bent waarschijnlijk een ietsje vooringenomen, misschien...

Cookies
door Cookies Jul 24, 2017 om 16:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat bedoel je met fietsen testen? Je mag er een rondje mee fietsen, meer niet. En ouderwetse,  plaatselijke fietsenwinkels zijn er nog meer dan genoeg,  ook in Nijmegen. Kijk in de online telefoongids.

jo
door jorisw Jul 24, 2017 om 16:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste fietsenwinkel zijn zo kleinschalig dat online reviews totaal irrelevant zijn. Zo'n winkel krijgt misschien 1 of 2 online reviews. Daar kan je dus helemaal niks mee. Gewoon even rondvragen aan mensen in je omgeving wat voor ervaringen zij hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn die wel eens een fiets hebben gekocht....

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 24, 2017 om 17:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou als fietsenwinkel u liever niet als klant hebben. U besteld tot 2 maal toe en annuleert dan weer. Twijfelaar!
En geen winkelier zal het in uw ogen goed doen, dat is de rode draad in uw hele vraag.

diumenge
door diumenge Jul 24, 2017 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 @diewilik

boppe1943
door boppe1943 Jul 24, 2017 om 19:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@diewilik: nogmaals 10 erbij!

Po
door Pontiac Jul 25, 2017 om 13:02
131 Antwoorden / 5 Vragen

kan je hier ook min-punten geven ?

costnix
door costnix Jul 25, 2017 om 14:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pontiac: Vervang de plus door een min. Simpel toch?

kv
door kvjapio - Jul 24, 2017 om 16:26
281 Antwoorden / Vragen

U krijgt sneller betrouwbare info als u zelf weet wat u wilt. Zo zijn er verschillende aandrijfsystemen, ingebouwde of aangehangen motoren, verschillende kwaliteiten en capaciteiten van de accu, de door u gewenste actieradius en meer van dat soort zaken. Met die eigen informatie kunt u de winkelinformatie beter sturen. Overigens ken ik geen fietsenwinkel waar je niet verschillende fietsen zou kunnen uitproberen.

Blijkbaar wilt u het liefst een Gazelle of Batavus? Neem contact op met de fabriek en vraag waar ze die verkopen..

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 24, 2017 om 17:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bovendien: nergens op de site staat dat er nooit Gazelle in winkel staat. Misleidend.

Wat is hier misleidend aan?
De tijd dat Gazelle en Batavus de nummer 1 fietsen in Nederland bouwden ligt alang achter ons.

Een BMW dealer zet toch ook niet op zijn gevel dat ze geen Audi verkopen.
Fietsenwinkel.nl heeft gewoon een ander assortiment.

U bent zo'n typische klant die niet kan beslissen en dit dan bij de winkels en verkopers legt.
2 maal gekocht en 2 maal geannuleerd. U bent een klant die ze liever kwijt als rijk.zijn.
Dat blijkt uit uw hele verhaal.

m_
door m_z Jul 24, 2017 om 22:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

En wie is hier nu oordelend...?
Fietsenwinkel belooft dat alle systemen te testen zijn. Verkopers zijn echter parttimers die geen technische feiten kunnen noemen, alleen maar 'praatjes'. "Wij adviseren Bosch omdat dat het beste is".

pi
door pieterwolters Jul 24, 2017 om 22:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Fietsenwinkel.nl is gewoon dealer van Gazelle en Batavus. Maar dat hoeft niet automatisch te beteken dat ze die ook in de stenen winkels hebben staan. Ook de reguliere fietsspeciaalzaken hebben niet alles van de merken waar ze dealer van zijn.

Po
door Pontiac - Jul 24, 2017 om 17:39
131 Antwoorden / 5 Vragen

RADWELD in Coesfeld zij hebben daar een testbaan aangelegd en je kan er desnoods wel een half uur je nieuwe fiets testen gedeeltelijk vlak en gedeeltelijk met heuveltjes en de service staat er hoog in het vaandel (en schappelijke prijzen ) wij hebben er twee Kalkhoff  fietsen met middenmotor gekocht voor drie jaar terug en zijn zeer tevreden over de fietsen maar ook over de service en behandeling .

tenormin
door tenormin Jul 24, 2017 om 18:26
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is van Nijmegen naar Coesfeld wel 128 km rijden. Best wat lastig, mocht er iets aan het handje zijn.

Po
door Pontiac Jul 25, 2017 om 10:49
131 Antwoorden / 5 Vragen

dat is dan mooi een dagje uit in een heel mooie omgeving en beter als bij GIANT te Venlo waar de koop van twee elec-fietsen bijna 5000 euro was en ze het verdomde om de fietsen afgemonteerd bij ons thuis af te leveren ( afstand GIANT venlo naar ons adres is nog geen 10 km dat is toch ook geen echte service! )

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ge
door george321 - Jul 24, 2017 om 17:55
390 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag collega fietsers uit uw buurt.

Topantwoord

me
door mein33 - Jul 24, 2017 om 18:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga niet kopen via een internetaanbieder omdat dat misschien iets goedkoper is (lijkt).

Ga naar meerdere fietsenwinkels in uw regio. (minmaal 5 of 6)
Maak per fietsenwinkel een uitgebreide testrit (minstens 40 km.) op een door u uitgekozen model.
Kies bij elke fietsenwinkel een ander merk en/of model.
Geloof niet te veel van de de km. die er worden beloofd op een acculading in de reclame's, aangezien de actieradius van zeer veel zaken afhankelijk is, zoals o.a. de buitentemp., de tegenwind, de gereden snelheid, de gekozen ondersteuneningsstand, het wegdek, vlak of heuvelachtige route, uw persoonlijke gewicht enz.

Ben zelf een ervaren km.vreter op mij Sparta Ion Gls van 2009 en tot heden zeer tevreden.
Rij gemiddeld zo'n kleine 200 tot 250 km. per week.
Neem geen fiets met voorwielaandrijving, aangezien dit zeer onrustig fietst, zeker als er iets meer ondesteuning wordt gebruikt. Ook het rijden met één hand aan het stuur is onprettig en het stuur even loslaten is uit den boze.
Laat de goedkopere fietsen buiten uw testritten, want een dergelijke aankoop zal u op iets langere termijn opbreken.
Neem een goede en kwalitatief hoogstaande merkfiets zoals bijv. Batavus, Koga, Sparta, Trek.

gerbera
door gerbera Jul 24, 2017 om 22:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Rij zelf met voorwielaandrijving en merk niets van onrustig rijden.(rij wel altijd netjes met de handen aan het stuur) Enige nadeel vindt ik bij een glad wegdek of in de sneeuw dat er dan meer kans op slipgevaar is.

ik
door ikzelf1942 Jul 24, 2017 om 23:29
81 Antwoorden / 15 Vragen

"Mein"
en hoe heeft de accu of hebben de accu's en de rest van de fiets, zich gehouden na al die kilometers??
bijv.  na 8 jaar met gem. 30 weken en 200km/per week  bijna 50.000 km!!!!
Wekelijks zou het  ong. 50 maal 200 maal 8 is 80.000 kilometer zijn !!!

me
door mein33 Jul 25, 2017 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ikzelf,

Ging even te enthousiast aan de wintermaanden voorbij, want dan rij ik uiteraard wel minder alhoewel het enig wat mij echt tegenhoud is sneeuw en ijzel.
In totaal heb ik met deze fiets nu 83.561 km. gereden over ongv. 40 wkn p.jr.
Hoe ongeloofwaardig het misschien ook overkomt, maar ik rij nog steed met het originele accupakket en zowel de fietsenmaker als ikzelf verbazen ons hierover. Ook nog de originele motor.
De fiets staat wel in een verwarmde garage en dan altijd aan de lader.
En dat alles (laat ik het afkloppen) zonder ook maar enig probleem te hebben ondervonden, maar wel de onderhoudsbeurten zoals wordt aangegeven.
Houdt er ook al langer stellig rekening mee dat het accupakket de geest gaat/zal geven.
Ben wel lid van Fietsned, zodat ik altijd op hulp kan rekenen als dit het geval mocht zijn.
Banden (3x), remblokken, ketting(2x), achter derailleur, display, acculader en enkel spaken zijn vervangenen.
Ook het Celle zadel vervangen door een zadel van SQlab. de 600active.

m_
door m_z - Jul 24, 2017 om 22:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor nog meer reacties, fijn!

Het is een vervelende ervaring geweest om twee keer een fiets te bestellen en te annuleren (alles na vóóraf overleg met klantenservice!). Het was de enige manier om even op de fietsen te kunnen zitten, belangrijk bij zo'n dure aankoop lijkt me. Echter, bij fietsenwinkel.nl hebben ze nooit Gazelle in de winkel, als ik dat had geweten, had ik uiteraard niet besteld! De service daarna was nog minstens even belabberd. Fout op fout. Dat is wat ik wilde delen. En graag hoorde ik jullie ervaringen, dus dank daarvoor en voor de info.

Nu op naar een kleinere zaak, met technische kennis ipv verkooppraatjes. In Groesbeek schijnt een goeie te zitten die best groot is. Ik laat de afloop weten...

gerbera
door gerbera - Jul 24, 2017 om 22:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas geen antwoord op mijn vraag. Deze is:

Waar kan je meer soorten fietsen testen én betrouwbare info/service krijgen voor/na het kopen van de elektrische fiets?

Heeft u even pech, mijn glazen bol is net weg.

Maar ik weet er wel een, moet u even naar het westen des lands komen.

fl
door flyingfrance - Jul 24, 2017 om 23:23
62 Antwoorden / 0 Vragen
edrick3
door edrick3 Jul 25, 2017 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar wel aan de prijs!

Po
door Pontiac Jul 25, 2017 om 13:05
131 Antwoorden / 5 Vragen

dat maakt de vraagsteller waarschijnlijk niets uit .

m_
door m_z Jul 27, 2017 om 08:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben uiteindelijk geslaagd bij Mantel in Arnhem Zuid. Niet echt om de hoek, maar ze gaven alle mogelijke info, ook technisch goed op de hoogte, en mocht vanalles testen. Een hele middag later voor Gazelle met Bosch middenmotor, hydrau remmen, en 400 accu gekozen. In een hip jeansblauw kleurtje, dat dan toch weer wel.

Die zaak in de Honig (stipbike) lijkt me ook mooi, dank nog voor die tip! De fietsen, met nogal hogere prijzen daar, hebben wel prachtig design!

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2017 om 10:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef: Ik ben uiteindelijk geslaagd

gerbera
door gerbera Jul 27, 2017 om 11:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Weer iemand gelukkig;-))