Een afspraak gemaakt via marktplaats, voor afspraak verkocht
Via markplaats had ik contact opgenomen voor een motor (t.w.v. €2000). Ik had met het bedrijf een afspraak gemaakt om op zaterdag te komen kijken en te kopen. Het bedrijf werkt op afspraak (dat staat op zijn site). Nu krijg ik vandaag (vrijdag) het bericht dat de motor verkocht is. Ik heb hem laten weten dat ik dit zeer onprofessioneel is. Hij reageerde met "Sorry, ik hou motoren niet vast alleen bij een aanbetaling". Dit is mij verder niet duidelijk gemaakt door hem. Ik heb mijn afspraken verzet voor mijn afspraak om te komen kijken/kopen. Is er iets wat ik kan doen?
Nee. U kwam vooralsnog alleen kijken en dat is niet een aanbetaling gedaan hebben om te kopen.
Ik zou overigens nooit via een bedrijf op Marktplaats een motor of auto kopen.
Kijk in de vaktijdschriften en bij motorzaken die een goede naam hebben (is via internet uit te zoeken) en waar u gewoon naar toe kunt gaan. Ook particuliere verkopers via vakbladen kiezen.
U had overigens met al uw belangrijke afspraken ook gewoon niet kunnen verschijnen.
@Aurora1 Ts vraagt niet of u via marktplaats een auto of motor zou kopen en waar u dat dan wel zou doen.Ook zegt Ts niet dat hij belangrijke afspraken heeft afgezegd. Houd u bij de vraag en wat meer empathie zou u sieren.
Bent u een zelfbenoemde moderator?
Een goed gratis advies is altijd mooi meegenomen en begrijpt een goed verstaander. Welke goede reactie heeft u voor topicstarter? Dat hij zielig is omdat de motor waarover geen toezeggingen gedaan waren verkocht is en de verkoper dat heel keurig gemeld heeft?
Uw toon mag u in eigen kring aanwenden of op de kleuterschool. Bent u al over de ruitjespantoffels heen? Wat mij een voor u die in het buitenland woont een geschikter onderwerp lijkt is de vraag of in Nederland verworven inkomen beter in Nederland aangewend kan worden of dat dat het bedrijfsleven in het buitenland moet spekken.
Bosduif, u durft!
Geheel mee eensch.
@BOSDUIF, top!
@bosduif, mij lijkt uw antwoord volledig toe the point. En, voor mij totaal Off Topic: @aurora1: wat hebben ruitjespantoffels met uw antwoord te maken aan @bosduif? Volgens mij woont u toch ook al niet in het buitenland? Begrijp in dit antwoord van @aurora1 helemaal niets.
De motor zal wel voor een hogere prijs verkocht zijn, lijkt mij dat er voor u niets aan te doen doen is.
Topantwoord
De foto is overduidelijk: de verkoper heeft niets toegezegd. Verkoper heeft alleen afspraak bevestigd.
Ook jij hebt niet gezegd dat je hem sowieso zou kopen.
Helaas, Dankjewel voor de reactie. Dus kan alleen een negatieve recensie schrijven over onfatsoen.
Wat is er onfatsoenlijk aan dan?
Heeft niets daarmee te maken. Ik zou maar niet aan smaad en laster beginnen want daar heeft u geen reden toe en dat is bovendien strafbaar.
Uw chagrijn erover gaat wel voorbij.
Misschien was het wel een motor van niks voor die prijs?
Nouja, je hebt toch een afspraak gemaakt en als mensen een afspraak maken en die niet nakomen vind ik dat onfatsoenlijk. Ongeacht of het een afspraak is om te kijken of om te kopen. Laat het op z'n minst weten.
@r3my99, ben ook wel je mening toegedaan hoor, alleen: zand erover, er zijn meerdere motoren te koop. Vootaan maar niet meer via Marktplaats. (Maar ook niet bij Beun de Haas).
Als de verkoper je morgen voor niets had laten komen, was het onfatsoenlijk inderdaad. Maar hij heeft je netjes op tijd laten weten dat de motor al verkocht is.
Inderdaad.
Dat is alleen een afspraak om te komen kijken, geen koopovereenkomst.
Ik zou de motor ook aan een echte koper verkocht hebben die voor mijn neus stond en niet gewacht hebben op een misschien-koper die mogelijk niet eens komt opdagen.
Op hun site staat ook dat ze alleen op afspraak werken. Dus had het wel net gevonden als het bedrijf in iedergeval had laten weten dat er een iemand voor mij kwam kijken.
Uw opschrift klopt ook niet: er was geen sprake van een koopafspraak maar van een kijkafspraak.
Precies!
Voor mij zag ik het vooral als kopen ("te kijken en te kopen"). Alleen kijken of er geen krassen opzitten etc. dus verder goed is zoals op de afbeelding. Mijn fout dat ik daar niet duidelijker in was, maar dit was de manier hoe ik het zag.
Vaak blijken ook de kopers op marktplaats niet zo betrouwbaar en komen ze niet opdagen. Ik zou de motor ook niet gereserveerd houden.
Ik houd (als particulier) ook niets gereserveerd voor mensen die na tig dagen eens langs willen komen. Ten 1e is het dan inderdaad maar de vraag OF ze komen en ten 2e of ze het kopen.
Topantwoord
Netjes is het niet, maar zo gaat dat op Marktplaats. Bij particuliere verkopers moet je hier helaas al rekening mee houden, maar dat bedrijven dit onbeschofte gedrag ook al vertonen valt wel tegen. Het bedrijf had ook contact kunnen opnemen toen er een ander koper in beeld kwam en een aanbetaling kunnen vragen.
Precies dit! Helaas niks aan te doen. Op de motorbeurs maar eens zoeken naar een andere leuke motor.
En bij kopers moet je er rekening mee houden dat ze OF niet op komen dagen OF alleen kijken, kijken en niet kopen. Ik houd ook niets dagenlang gereserveerd. Laat dat een eventuele koper (komer) wel weten.
@Netflixfan, klopt werkt beide kanten op.
@netflixfan als bedrijf zou het dan toch netjes zijn om het wel te laten weten. Of niet?
Ja, het zou zeker netter zijn, en zeker ook duidelijker waarmee je dergelijke misverstanden voorkomt. Dat is ook precies de reden waarom ik het eventuele kopers laat weten. Trouwens als ik wat heen en weer gechat of gemaild heb met evt. kopers, kan ik de andere partij aardig inschatten en stel ik me ook soepeler op. Toch kan ik het niet echt onbeschoft vinden. Veel ondernemers zijn niet sterk op het gebied van communicatie, zeker de doorsnee handelaar niet.
Mocht je het toch weer eens op MP willen proberen, zorg dat je duidelijk communiceert.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer