jk
door jkluitmans71 Aug 16, 2012 om 08:59
Auto & vervoer

Electrice auto's

Ik zou wel eens willen weten of je nu echt zo goedkoop af bent met een hydro/elect. Auto.Want natuurijk goed voor miljieu en wegenbelast.vrij.Maar wat gaat het mijn kosten als er stukken aan komen.Bijv.de accu cellen die zo belangrijk zijn voor deze auto's.Al die verkoop praatjes zijn leuk maar wat gaat het mijn kosten.

6569 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 16, 2012 om 09:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het het handigst is om bij een dealer na te vragen wat een accupakket kost. Vooralsnog blijken de accu's (in ieder geval bij een Prius) verrassend lang mee te gaan al hangt er natuurlijk ook veel af van hoe je de auto gebruikt. Maar dat is ook zo bij traditionele auto's.

Gr
door Grunn1 - Aug 16, 2012 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Google eens op "voordelen en nadelen elektrische auto" en je krijgt al veel antwoorden.
Voor het milieu heeft een elektrische auto geen uitstoot dus schoon tijdens het gebruik echter is dit alleen zo indien de elektriciteit opgewekt wordt door zonnepanelen of wind turbines maar niet door kolencentrales. Je verlegt dan dus de milieu vervuiling naar een ander. Ook het maken en vernietigen van de gebruikte accu's is vele malen schadelijker voor het milieu dan de totale uitstoot van de levensduur van een benzine auto.
Voor particulieren is het (nog) niet interessant genoeg om alleen elektrisch te rijden omdat de actie radius (150 tot 500 km) nog te beperkt is en de laad duur te lang, gemiddeld ongeveer 8 uur. Gebruik je snel laadpunten dan gaat dit ten koste van het gebruik van de accu en zijn ze sneller aan vervanging toe en dus slecht voor het milieu. ook het gebruik van elektrische apparatuur in de auto verkort de actie radius enorm denk hierbij aan, airco, verlichting, autoradio en navigatie. Oplaadpunten zijn er nog te weinig ongeveer 1500 in het hele land en dus bijvoorbeeld dagtochtjes zullen hoofdzakelijk richting een snel laadpunt moeten anders worden het meerdaagse tochten.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 17, 2012 om 13:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

99% rij ik minder dan 100 km per dag dus kan ik voordelige nachttarief laden.

Ook kan ik met PV cellen op dak huis gratis stroom laden.
100% elektrische is nog een nadeel maar met klein benzine motortje er naast is dat wel op te lossen voor enkele verre afstanden.

Via een goede navigatie met laatste update zijn nu vrijwel alle palen te vinden en meestal ook nog gratis parkeren als de rest soms erg veel betaalde.

De enige reden dat ik er nog niet in rijd is het verkeerde merk die het aanbied, maar ik wacht op de rest van merken.

eu
door eukie - Aug 17, 2012 om 13:18
61 Antwoorden / 70 Vragen

De accu's gaan lang mee als de auto veel op de hydro-stand zet. Wel regelmatig bijvullen !

secondbest
door secondbest - Aug 17, 2012 om 13:54
22 Antwoorden / 2 Vragen

van de nissan leaf heb ik onderstaand gevonden over de levensduur van de accu's op wikipedia.

The battery pack is expected to retain 70% to 80% of its capacity after 10 years but its actual lifespan depends on how often DC fast charging (480 Volts DC) is used and also on driving patterns and environmental factors.[47][56] Nissan said the battery will lose capacity gradually over time but it expects a lifespan of over 10 years under normal use.[56] The Leaf's battery is guaranteed by Nissan for eight years or 100,000 miles (160,000 km)[57][58] (see Warranty sub-section below under United States for limitations).

en van de prius het volgende

As the Prius reached ten years of being available in the U.S. market, in February 2011 Consumer Reports decided to look at the lifetime of the Prius battery and the cost to replace it. The magazine tested a 2002 Toyota Prius with over 200,000 miles on it, and compared the results to the nearly identical 2001 Prius with 2,000 miles tested by Consumer Reports 10 years before. The comparison showed little difference in performance when tested for fuel economy and acceleration. Overall fuel economy of the 2001 model was 40.6 miles per US gallon (5.79 L/100 km; 48.8 mpg-imp) while the 2002 Prius with high mileage delivered 40.4 miles per US gallon (5.82 L/100 km; 48.5 mpg-imp). The magazine concluded that the effectiveness of the battery has not degraded over the long run.[104] The cost of replacing the battery varies between US$2,200 and US$2,600 from a Toyota dealer, but low-use units from salvage yards are available for around US$500.[104] One piece of research indicates it may be worthwhile to rebuild batteries using good blades from defective used batteries

ro
door ron530 - Aug 17, 2012 om 14:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

hydro/elect, staat nog in de kinderschoenen, we zijn net in het hybride tijdperk belandt. Volledig elektrische auto's halen bij lange na de actieradius niet die bijvoorbeeld Opel met de Volta doet beloven. Accu's hebben niet het eeuwige leven maar dat staat of valt bij het optimaal laden/ontladen. Komen er stukken na een jaar of 5 dan is de auto afgeschreven.

aragon
door aragon - Aug 17, 2012 om 14:23
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 17 aug 2012, 14:04] hydro/elect, staat nog in de kinderschoenen, we zijn net in het hybride tijdperk belandt. Volledig elektrische auto's halen bij lange na de actieradius niet die bijvoorbeeld Opel met de Volta doet beloven. Accu's hebben niet het eeuwige leven maar dat staat of valt bij het optimaal laden/ontladen. Komen er stukken na een jaar of 5 dan is de auto afgeschreven.

Ik rij in een Honda Civic Hybrid, en op de accu's zit 8 jaar garantie.
Mochten deze eens een keer op raken, dan zijn de kosten ongeveer €2200,- voor een nieuwe set. Daar koop je geen nieuwe auto voor.
Volgens de dealer gaan de accu's zelfs langer mee, dus hoef ik mij voorlopig geen zorgen te maken.