w.
door w.haarsma Jun 15, 2015 om 16:52
Auto & vervoer

'formele klacht' indienen

Onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) heeft aangegeven dat de enige weg die wij kunnen bewandelen om in contact te treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) is om een 'formele klacht' in te dienen. Deze zal dan via onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) bij de juridische afdeling van Skoda terecht komen. Wij zouden graag in contact willen treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) over een defect aan de koppelingsplaat van onze auto, wat volgens ons te wijten is aan een fabricage fout. Skoda weigert om de kosten die gemoeid waren met de reparatie van dit defect voor haar rekening te nemen.
Welke stappen kunnen wij als consument nemen?

1584 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:01
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:03
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Klik HIER voor extra informatie.

ge
door gerboe - Jun 15, 2015 om 17:04
806 Antwoorden / 0 Vragen
0
w.
door w.haarsma - Jun 15, 2015 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor de snelle reactie,
we hebben de auto gekocht in januari 2012 (nieuw). de garantie (2 jaar) is inmiddels verlopen
de verkoper was het met ons eens dat het heel vreemd is dat dit mankement zich voordoet, maar wil zich niet uitlaten over de schuldvraag


=zoekster schreef op maandag 15 jun 2015, 17:01: Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

ho
door hopetobehelping - Jun 15, 2015 om 19:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste w.haarsma,

als het een fabricage fout is dan moet de verkoper ervoor zorgen dat het kosteloos gerepareerd wordt.
Het probleem zal waarschijnlijk zijn om aan te tonen dat het een fabricage fout is.
Iedereen zal het met u eens zijn dat een auto van ruim 3 jaar dit mankement niet behoort te hebben, maar aantonen dat het een fabricage fout zal niet eenvoudig zijn. En de vraag is ook maar of dit snel voor elkaar te krijgen is.

Waarschijnlijk zult u dit toch zo snel mogelijk opgelost willen hebben.
Als ik u was zou ik toch nog een keer naar uw dealer gaan en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Aangezien uw dealer het ook vreemd vind dat dit zich voordoet is uw dealer wellicht bereid om water bij de wijn te doen (als u dat ook acceptabel vind uiteraard).

Wat u natuurlijk ook kunt doen (maar wellicht al gedaan heeft) is contact opnemen met de landelijke organisatie, klik hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer