w.
door w.haarsma Jun 15, 2015 om 16:52
Auto & vervoer

'formele klacht' indienen

Onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) heeft aangegeven dat de enige weg die wij kunnen bewandelen om in contact te treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) is om een 'formele klacht' in te dienen. Deze zal dan via onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) bij de juridische afdeling van Skoda terecht komen. Wij zouden graag in contact willen treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) over een defect aan de koppelingsplaat van onze auto, wat volgens ons te wijten is aan een fabricage fout. Skoda weigert om de kosten die gemoeid waren met de reparatie van dit defect voor haar rekening te nemen.
Welke stappen kunnen wij als consument nemen?

1586 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:01
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2015 om 17:03
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Klik HIER voor extra informatie.

ge
door gerboe - Jun 15, 2015 om 17:04
806 Antwoorden / 0 Vragen
0
w.
door w.haarsma - Jun 15, 2015 om 19:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor de snelle reactie,
we hebben de auto gekocht in januari 2012 (nieuw). de garantie (2 jaar) is inmiddels verlopen
de verkoper was het met ons eens dat het heel vreemd is dat dit mankement zich voordoet, maar wil zich niet uitlaten over de schuldvraag


=zoekster schreef op maandag 15 jun 2015, 17:01: Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.

Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?

ho
door hopetobehelping - Jun 15, 2015 om 19:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste w.haarsma,

als het een fabricage fout is dan moet de verkoper ervoor zorgen dat het kosteloos gerepareerd wordt.
Het probleem zal waarschijnlijk zijn om aan te tonen dat het een fabricage fout is.
Iedereen zal het met u eens zijn dat een auto van ruim 3 jaar dit mankement niet behoort te hebben, maar aantonen dat het een fabricage fout zal niet eenvoudig zijn. En de vraag is ook maar of dit snel voor elkaar te krijgen is.

Waarschijnlijk zult u dit toch zo snel mogelijk opgelost willen hebben.
Als ik u was zou ik toch nog een keer naar uw dealer gaan en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Aangezien uw dealer het ook vreemd vind dat dit zich voordoet is uw dealer wellicht bereid om water bij de wijn te doen (als u dat ook acceptabel vind uiteraard).

Wat u natuurlijk ook kunt doen (maar wellicht al gedaan heeft) is contact opnemen met de landelijke organisatie, klik hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

Ro
Rohamo - Jun 25, 2024 om 09:29
Garantie & verzekeringen

Apotheek declareert hoger bedrag dan toegestaan

In de opstelling van mijn zorgverzekeraar, wordt bij de declaratie medicijnen telkens een klein bedrag als niet betaald gemeld. Een voorbeeld: Medicijn X Notabedrag € 41,16 Niet vergoed € 1,42 Vergoed € 39,74 Het ‘Niet vergoed’ bedrag wordt vervolgens niet in rekening gebracht. Dit probleem is al enkele jaren aan de gang en opgeteld gaat het best om een behoorlijke bedrag. Navraa ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer