jm
door jmvdb Jun 3, 2004 om 20:44
Auto & vervoer

Foutparkeerbon

Vandaag heb ik mijn auto, zonder er mij van bewust te zijn, geparkeerd op een vergunningshoudersplaats in Breda. Dat ik mij dat niet realiseerde kwam omdat de straat halverwege was opengebroken vanwege nieuwe bestrating. Dus ik dacht laat ik hier de auto even weg zetten want er stonden er meerderen. Terugkomend bij de auto zat er een bon op van 45 euro. Natuurlijk moeten er boetes uitgedeeld worden als er verkeersovertredingen gemaakt worden, maar een bedrag van 45 euro vind ik niet in verhouding staan voor de overtreding. Ik vraag mij af of de boetes in heel Nederland zo hoog zijn of dat de gemeentes dat ieder voor zich bepalen.

512 3 Rapporteer

anita1971
door anita1971 - Jun 3, 2004 om 20:53
102 Antwoorden / 5 Vragen

Uw boete is nog "netjes". Bij ons in de gemeente betalen we ik geloof 65 euro! Het spijt me voor u maar u moet het toch echt betalen. (als er iemand in de sloot springt, springt u toch ook niet mee zo de controleur zeggen)

user123
door user123 - Jun 7, 2004 om 08:39
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat uw excuus en bezwaren in de top 3 staan bij parkeerwachten.

wolferine
door wolferine - Jun 15, 2004 om 20:44
12 Antwoorden / 1 Vragen

Aan het bedrag te zien is de boete uitgedeeld door een ambtenaar van politie. Zij werken met een boekje waarin de bedragen staan voor verkeersovertredingen en overige overtredingen. Dit zijn vaste landelijke vastgestelde bedragen (Voor parkeren is dit 45 euro).

Daarnaast heeft de gemeente eigen parkeercontroleurs. Deze schrijven bonnen waarbij een naheffing op de parkeerbelasting plaatsvind. Dit bedrag kan tot op zekere hoogte door de gemeente zelf vastgesteld worden.

Twee instanties dus met verschillende bedragen. Allebei de opties in jouw vraag zijn dus van toepassing