he
door hermapost Aug 27, 2008 om 17:49
Auto & vervoer

Garantie remschijven

In augustus 2006 heb ik mijn Ford Focus laten keuren bij Kwik Fit. Ik werd gebeld dat de remschijven en blokken vernieuwd moesten worden. Heb ik laten doen. Binnen 1 jaar waren zij weer krom dus teruggegaan maar het blijkt dat ze maar een half jaar garantie erop geven. Uit coulance toch nieuwe (????????) remschijven gehad. Nu binnen het jaar weer krom. Wederom contact met Kwik Fit opgenomen maar die geven natuurlijk niets meer. Je mag er toch wel vanuit gaan dat remschijven een duurzame aankoop is die langer dan een jaar mee moet gaan?

Wie weet raad?

9902 6 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 27, 2008 om 18:26
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ik zou als ik U was maar eens ergens anders naar de remschijven laten kijken, volgens mij word U bij kwik fit niet correct behandeld, en heeft het er alle schijn van , of ze worden niet goed gemonteerd, of zijn ze wel versleten,ik weet niet hoeveel kilometers U rijd, maar dit kan niet.

succes er mee.

gsm
door gsm - Aug 27, 2008 om 18:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Na 5 jaar en 140000km zijn door mijn Seat garage de remschijven (voor) van mijn auto vervangen. De eerste schijven hebben altijd goed gefunctioneerd, maar waren te dun geworden. Tot twee keer toe trokken de nieuwe schijven al vrij snel krom. Beide keren zijn ze met garantie vervangen. Het derde setje blijft wel goed. Overigens zijn kromme remmen best wel gevaarlijk. Normaal remmen is er dan niet meer bij.

Dat nieuwe remschijven al vrij snel krom zijn is dus niet zo heel bijzonder. Wel raar dat ze bij Kwik Fit al na een half jaar geen garantie meer geven. Conclusie: Nooit naar kwik Fit voor je remmen!
Remschijven horen bij normaal gebruik jaren mee te kunnen.
Zo niet, dan zijn ze ondeugdelijk of Kwik Fit monteert ze niet goed.

GSM

he
door hermapost - Aug 27, 2008 om 19:50
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had maar 4000 kilometer gereden en mij de eerste 300 km keurig aan de instructies gehouden niet de voet op de rem te houden maar de auto op de handrem te zetten.

Bij Kwik Fit snappen ze het ook niet.....maar komen niet met een oplossing.

Morgen wordt mijn auto weer gekeurd maar nu wel bij de Ford dealer.

Even horen wat hun bevindingen zijn.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 27, 2008 om 22:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Herma,

Even ter vergelijk:
Bij mijn vorige auto, nieuw gekocht, zijn de originele 1-e remschijven mét de auto naar de sloop gegaan, na goed 14 jaar en ruim 400.000 Km.

Toen ik de gelijkwaardige opvolger, de huidige auto (gebruikt, 1100 Kg.) kocht was de echte Km-stand 164.000 Km. De rem-schijven, -klauwen en -blokken waren zojuist vervangen. Het hele spul zit er nu nog op en we zijn 6 jaar en 102.000 Km verder: 266.000 Km.

Nu heb ik wel één devies: remmen is het laatste wat je kunt doen!
Als niets meer gaat, kun je als laatste nog remmen.

Het nieuwe rijden pas ik al ruim 16 jaar toe. Dat scheelt veel slijtage aan de remmen en koppeling! Verkeerslichten kan ik meestal in de 2-e versnelling zó door blijven rijden.
Er gaat soms wel één of andere heethoofd mij bij het aanrijden van een verkeerslicht voorbij, om dan hoog op de rem stilstaand in de rij aan te sluiten. Dan kom ik, als de file optrekt bij groen licht, rustig achter hem aansluiten. Rijdend, zonder een gat te laten vallen.

Probeer het ook eens: scheelt ook een bult stress.

Hardware ERror MAN.

gsm
door gsm - Aug 27, 2008 om 22:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Helemaal mee eens!
Je blijft er net als de auto gezond bij, al zullen sommige mensen deze rijkunst als irritant bestempelen en doorgaan met het domme gejakker en bumperkleven.

En nu de benzine en diesel buitensporig duur is bespaar je des te meer door remmen zoveel mogelijk te vermijden.

Op vakantie, in de bergen, vooral met een caravan, is remmen helaas niet altijd te vermijden.

GSM

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 28, 2008 om 00:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ GSM, off topic:

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat, toen de baas me nog in de nek hijgde, ik heel anders reed.
Kreeg ooit een nieuwe kop op het motorblok omdat de klepzittingen door het vele slijpen van verbrande kleppen zo dun geworden waren dat je de vinger er aan kon snijden. Ford.
En bij een andere blies ik het motorblock op. Grote gaten in  3 van de 4 zuigers. Ford.
In de tijd dat er weinig autosnelwegen en geen max. snelheid waren en ik 80.000 Km/jaar alleen zakelijk reed in 4 dagen per week. De 5-e dag was ik thuis in m'n werkplaatsje. Je moet dan racen en overwerken, anders komt het werk niet klaar.
Daarna Opel. Veel minder garage-uren.;-)
H.