hi
door hippo Jun 15, 2008 om 12:48
Auto & vervoer

Hars

Ik ben in het bezit van een autootje, Twingo Air, die onder de hars zit. Het zit op de lak, de ruiten en op het vinyl (?) dak.

Weet iemand hoe ik dat er af kan krijgen.

Mag deze, met zo'n dak, ook in de wasstraat?

423 5 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 15, 2008 om 13:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

By the way, voor het antwoord op uw vraag over de wasstraat, doet u er goed aan dat vooraf bij de betreffende wasstraat te informeren.
Als ze het geen probleem vinden en u heeft daarna toch schade aan het dak, dan zijn zij aansprakelijk.
H.

hi
door hippo - Jun 15, 2008 om 13:15
12 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga er mee aan de slag.

Wat betreft de wasstraat kan ik zeggen dat veel personeel van de pompstations met wasstraat het zelf ook niet weten. Ze zeggen dan al gauw dat het niet kan (zelf bij pompstations met wasstraat gewerkt en ik wist het ook niet). Meestal leggen ze dan de keus bij de autobezitter.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 15, 2008 om 13:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ hippo:

Als men mij bedankt, in welke situatie ook, zeg ik stevast: Ik had er niets voor willen hebben. Zegt men dan nog wat, dan is mijn dupliek: Alleen het laatste woord. Dan houdt men zich wijselijk stil.;-)

Voor dat vinyldak lijkt het me geen probleem, maar ik zou de verantwoording er niet voor willen nemen, zodat u eventuele schade op mij zou kunnen verhalen.;-)

Dat wordt met de hand wassen. Dat kan met een autoTJE toch geen probleem zijn? Mijn echtgenote doet dat met onze middenklasser altijd.;-)

H.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 15, 2008 om 14:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag hippo potamus,

Met het dennenhout zagen en hakken heb ik geregeld dennenhars aan de handen.
Hars kunt u uitstekend en goedkoop oplossen met wasbenzine.
Hiermee veegt u ook de waslaag, als die al op de auto zat, van de auto af. Dus na het poetsen de was weer aanbrengen.

Poets ze.

Hardware ERror MAN.

hi
door hippo - Jun 15, 2008 om 14:39
12 Antwoorden / 4 Vragen

 Hallo Hrdwerrorman,

Uiteraard is het niet zo erg om het autooTJE met de hand te wassen. Echter, ik heb nog aardig wat bonnen om hem GRATIS in de wasstraat te gooien en dan ga ik van het standpunt uit "Beter lui dan moe".

Groentjes Hippo.