Wi
door Wijn@nds May 11, 2015 om 14:58
Auto & vervoer

Hobby kasje van beroerde kwaliteit

Een goede maand geleden bestelde ik via VIDA XL twee kleine kweek kasjes. Dit werd keurig geleverd. Vorige week ben ik ze in elkaar gaan zetten, maar de kwaliteit van de constructie en materiaal was zo slecht dat het kastje, geheel correct in elkaar gezet, aan alle kanten kieren vertoont en de hoekconstructies zo gammel zijn dat ze met het minste of geringste uit elkaar vallen. Ik heb hierover geklaagd bij VIDA XL, maar kreeg als reactie terug dat ik binnen 14 dagen had moeten reclameren, dat het nu te laat is en dat ze alleen kapotte onderdelen vervangen. Ik vind het een schande, ze leveren ondeugdelijke spullen, dat moeten ze toch oplossen. Wie heeft een idee?

568 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo krugers,

Je had inderdaad binnen de genoemde termijn moeten reageren en/of de spullen retourneren.
Neemt niet weg dat ze zich wel wat klantvriendelijker hadden kunnen opstellen.

Je zou je klacht op klachtenkompas kunnen zetten. Wie weet krijg je daar een reactie.

Suc6

gerbera
door gerbera - May 11, 2015 om 17:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb ff gekeken op de site en als het gaat om de bak van € 69,99 kan ik u vertellen dat de Aldi deze in het voorjaar voor iets meer dan 1/3 van de prijs levert en van betere kwaliteit is. Staanders die met een plastick hoekstukje bij elkaar gehouden moeten worden vraagt om problemen. Blijkbaar zijn ze zelf ook geschrokken van de kwaliteit want ze zijn inmiddels niet meer leverbaar.

zoekster
door zoekster - May 11, 2015 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als de kastjes echt ondeugdelijk zijn dan heeft u recht op herstel of vervanging van het producten. Dit gaat dus niet om uw herroepingsrecht, maar om het product te krijgen wat u gezien de overeenkomst ervan had mogen verwachten, de conformiteitseis. Als de constructie aantoon baar ondeugdelijk is, dan heeft u dus recht op een vervanger met een correcte constructie.
Als die niet bestaat, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

Het wordt waarschijnlijk een welles/nietes discussie of dit product een goed product is. Wat ik u aanraad is via thuiswinkel.org een klacht in te dienen bij Vida, eventueel kunt u zelfs de klacht doorzetten naar de Geschillencommissie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer