Hobby kasje van beroerde kwaliteit
Een goede maand geleden bestelde ik via VIDA XL twee kleine kweek kasjes. Dit werd keurig geleverd. Vorige week ben ik ze in elkaar gaan zetten, maar de kwaliteit van de constructie en materiaal was zo slecht dat het kastje, geheel correct in elkaar gezet, aan alle kanten kieren vertoont en de hoekconstructies zo gammel zijn dat ze met het minste of geringste uit elkaar vallen. Ik heb hierover geklaagd bij VIDA XL, maar kreeg als reactie terug dat ik binnen 14 dagen had moeten reclameren, dat het nu te laat is en dat ze alleen kapotte onderdelen vervangen. Ik vind het een schande, ze leveren ondeugdelijke spullen, dat moeten ze toch oplossen. Wie heeft een idee?
Hallo krugers,
Je had inderdaad binnen de genoemde termijn moeten reageren en/of de spullen retourneren.
Neemt niet weg dat ze zich wel wat klantvriendelijker hadden kunnen opstellen.
Je zou je klacht op klachtenkompas kunnen zetten. Wie weet krijg je daar een reactie.
Suc6
Ik heb ff gekeken op de site en als het gaat om de bak van € 69,99 kan ik u vertellen dat de Aldi deze in het voorjaar voor iets meer dan 1/3 van de prijs levert en van betere kwaliteit is. Staanders die met een plastick hoekstukje bij elkaar gehouden moeten worden vraagt om problemen. Blijkbaar zijn ze zelf ook geschrokken van de kwaliteit want ze zijn inmiddels niet meer leverbaar.
Als de kastjes echt ondeugdelijk zijn dan heeft u recht op herstel of vervanging van het producten. Dit gaat dus niet om uw herroepingsrecht, maar om het product te krijgen wat u gezien de overeenkomst ervan had mogen verwachten, de conformiteitseis. Als de constructie aantoon baar ondeugdelijk is, dan heeft u dus recht op een vervanger met een correcte constructie.
Als die niet bestaat, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.
Het wordt waarschijnlijk een welles/nietes discussie of dit product een goed product is. Wat ik u aanraad is via thuiswinkel.org een klacht in te dienen bij Vida, eventueel kunt u zelfs de klacht doorzetten naar de Geschillencommissie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer