Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 03:36
Auto & vervoer

Is het normaal om 44 euro voor een achteruitrijlichtschakelaar te vragen?

Ik heb mijn Renault twingo 1.2 16v uit 2001 laten keuren[apk]. Nou was mijn achteruitrijlicht kapot en de achteruitrijlichtschakelaar.
Nou vragen ze 44 euro voor de achteruitrijlichtschakelaar en 11 euro voor het lampje. Zijn dit normale prijzen?

3872 15 Rapporteer

jayrayskull
door jayrayskull - Jun 9, 2018 om 06:04
48 Antwoorden / Vragen
tenormin
door tenormin Jun 9, 2018 om 10:40
16847 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Een vraagje, zie jij ook mijn naam door die van jou staan? Het is een tijd weggeweest, maar nu weer terug. Vreemd. Ik zal het doorsturen aan de redactie. Niet dat het helpt: weekend.

edrick3
door edrick3 Jun 9, 2018 om 10:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin: bij mij staat mijn naam er door heen. Is al een tijdje zo. Heb het ook maar weer gemeld, maar zal wel weer niet veel helpen. ;-( PS: Is alleen te zien als je bent ingelogd, anders niet..

tenormin
door tenormin Jun 9, 2018 om 13:05
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, (maar even ingelogd op deze prachtige site): m.a.w. jouw naam staat dus ook door jayrayskull; wil het even goed begrijpen? Maakt de puzzel nog groter. Redactie kon het destijds zien (voor de ramp met de cookies begon); nu krijg ik nergens meer antwoord op, waarschijnlijk te druk met koffie en koekies.

edrick3
door edrick3 Jun 9, 2018 om 17:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin: niet samen met jouw naam. Jij ziet blijkbaar jouw naam en ik zie mijn naam er door heen. Heb de redactie een schermafdruk gestuurd.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 9, 2018 om 07:21
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat het aanbrengen van de achteruitlicht schakelaar meer moeite heeft gekost omdat het een oude auto (2001] betreft,
dat zal de prijs opgedreven hebben.
https://duckduckgo.com/?q=Kosten+achteruitrijlicht+schakelaar&t=h_&ia=web

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

4 x 7,87 arbeidsloon
1 x 44,00 achteruitrijlichtschakelaar
1 x 11,00 philips 12v lampje

sjjoppy
door sjjoppy Jun 9, 2018 om 18:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Jeetje @joopie11.
Dat arbeidsloon was dus niet inbegrepen.
Maar het lijkt wel hoe ouder de auto des te duurder de onderdelen.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 18:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe achteruitrijschakelaar van het merk wat op mijn auto zit kost 12,50.
Ze brengen mij 44 euro in rekening. Vroeg me af of dit normale prijzen zijn.

Ge
door Genee - Jun 9, 2018 om 08:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijken me forse prijzen, vraag eens bij de onderdelenverkoop/magazijn van een andere Renault garage.

Gr
door Grunn1 Jun 9, 2018 om 10:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Monteurs moeten ook betaald worden.

Ge
door Genee Jun 9, 2018 om 11:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan als de TS zegt dat de lamp €11 kost deze ook zo op de rekening staat en niet incl. arbeidsloon.
Bij de ene garage betaal je €20 voor een apk incl. afmelden, bij een andere €40, monteurs bij beide garages moeten betaald worden.

Gr
door Grunn1 - Jun 9, 2018 om 10:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja.
Een lampje kost bij de action ook amper een euro terwijl je 11 euro bij de garage betaald. Monteurs werken niet voor niets. Voortaan misschien zelf doen als je een beetje handig bent?

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2018 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn dit normale prijzen?
Voor die garage wel. ;-)

panter22
door panter22 - Jun 9, 2018 om 12:21
6599 Antwoorden / Vragen

Was dat inclusief montage?

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 16:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

4 x 7,87 arbeidsloon
1 x 44,00 achteruitrijlichtschakelaar
1 x 11,00 philips 12v lampje

Dit is wat er staat op mijn factuur.

panter22
door panter22 Jun 9, 2018 om 20:05
6599 Antwoorden / Vragen

De Renault garage is duur, maar de Kwikfit, daar moet je ver van blijven.Die verkopen banden en uitlaten.
4 keer €7,87 . Dat is de schakelaar er uit halen en er weer inzetten, hetzelfde voor het lampje.
Waarom die schakelaar zo duur moest zijn, zou ik nog maar even naar vragen.
Het is even zoeken maar zo'n oude auto kun je beter bij een kleine garage laten repareren.
Je hoeft in zo'n oude auto geen originele onderdelen, zoals ze bij de Renault garage er in zetten.

tenormin
door tenormin - Jun 9, 2018 om 13:09
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vind van wel als je het gewoon bij de dealer hebt laten doen, je weet wel: kosten personeel, huur/koop lokatie; aan alles hangt een prijskaartje. Neem aan dat dit inclusief montage is.

ro
door ron503 - Jun 9, 2018 om 13:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de bedragen inclusief montage zijn dan zijn de kosten normaal te noemen. Renaults zijn niet de makkelijkste auto's qua reparatie en zelfs is het vervangen van een lampje al een hele klus.

Gr
door Grunn1 Jun 9, 2018 om 16:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou inderdaad. Heb een jaar of 15 geleden een nieuwe Megane gehad waarbij een lampje van de koplamp vervangen bijna 2 uur tijd in beslag nam. Kon alleen als het voorwiel eraf was en dan binnenscherm spatbord eruit enz. Duur geintje.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 17:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

4 x 7,87 arbeidsloon
1 x 44,00 achteruitrijlichtschakelaar
1 x 11,00 philips 12v lampje

Dit is wat er staat op mijn factuur.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 9, 2018 om 15:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Voor oudere auto's zijn onderdelen nu eenmaal duurder.  Bewaren kost geld en voorraden worden klein dus prijzen gaan omhoog

aurora1
door aurora1 - Jun 9, 2018 om 16:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, u wordt zelfs gematst.
Anders had u het zelf moeten doen voordat u de auto voor de apk inleverde.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 18:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u mij uitleggen waar ik gematst ben?

Joopie11
door Joopie11 - Jun 9, 2018 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal apart nog arbeidsloon op de factuur. 4 x 7,87. Zijn dat dan de montage kosten?
Als ik een achteruitrijlichtschakelaar voor mijn auto google dan kost die 8,50 [geheel nieuw].
Ze bieden een APK+kleine beurt aan voor 145 euro. Zijn daar de arbeidskosten al bij in gerekent? Of betaal ik daar nog arbeidsloon overheen?
Ik heb geprobeerd om de factuur in een afbeelding te uploaden, maar ik krijg mijn afbeelding er niet op.
Dit is niet bij een renault garage gebeurd maar bij kwikfit.

Bedankt voor al jullie antwoorden!

Gr
door Grunn1 Jun 9, 2018 om 16:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mooi he dat Google. Of voortaan vooraf zelf onderdelen bestellen en installeren of achteraf niet zeuren. Sorrie hoor maar als je alles wat je laat repareren achteraf gaat googelen wat iets kost als je het zelf doet moet je niks laten doen.
Als je olie zelf had gekocht bij een discounter was dat ook goedkoper geweest. Als je zelf ergens een oliefilter had gekocht was die ook goedkoper geweest. Als je vooraf zelf het lampje had vervangen was dat ook veel goedkoper geweest. Waarom laat je eigenlijk nog een beurt uitvoeren? Zelf doen is toch veel goedkoper.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je zure inbreng. Je hebt om precies te zijn geen enkele vraag beantwoord!
Wie zegt dat ik het zelf wil doen? Ik vraag me gewoon af of dit normale prijzen zijn.

panter22
door panter22 Jun 9, 2018 om 20:02
6599 Antwoorden / Vragen

-

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2018 om 16:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ze bieden een APK+kleine beurt aan voor 145 euro. Zijn daar de arbeidskosten al bij in gerekent?
Ja, uiteraard.
Maar als er extra werkzaamheden/reparaties bijkomen om aan de APK-eisen te voldoen dan dienen die apart betaald te worden. En dat wordt dan even met de klant overlegd.
Lijkt me ook logisch.
Neem toch aan dat je een gespecificeerde nota hebt ontvangen.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 16:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

4 x 7,87 arbeidsloon
1 x 44,00 achteruitrijlichtschakelaar
1 x 11,00 philips 12v lampje

Dit is wat er staat op mijn factuur. Ik neem aan dat het arbeidsloon de kosten zijn voor de montage van het lampje en de schakelaar? Bedankt voor je input

edrick3
door edrick3 Jun 9, 2018 om 16:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik neem aan dat het arbeidsloon de kosten zijn voor de montage van het lampje en de schakelaar?
Inderdaad. Ze rekenen blijkbaar tijdseenheden van 5 of 6 minuten; en dan is er 20 of 24 min. werk verricht. Zou je even kunnen navragen.

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 17:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja zoiets dachten wij ook al. Het blijft toch vrij onduidelijk op de nota. Ik zal het maandag eens navragen.
Bedankt voor je antwoord.

Ge
door Genee - Jun 9, 2018 om 18:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was u totaal kwijt zo’n €230?

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 18:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt. Dit is inclusief APK en kleine beurt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 9, 2018 om 18:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ik had laatst een lampje stuk en ging naar een tankstation waar ook onderhoud werd gepleegd. Kosten 5,00 en voordeel dat ik gratis kon parkeren terwijl bij de plaats waar ik wilde zijn een betaaldparkeren geldt. Ik wilde een tip geven, niet nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 9, 2018 om 18:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

P.s. ik las niet goed, er is ook sprake van een schakelaar en dat is meer dan een lampje en vraagt ook om meer arbeidstijd.
Blijft een feit dat het lampje te duur is aangerekend maar heeft u een recente uitzending over de problemen bij sommige garagse van Kassa niet gezien?
Terugkijken een idee?

Joopie11
door Joopie11 Jun 9, 2018 om 19:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is misschien een goed idee. Heb de uitzending niet gezien. Ik zal hem even terugzoeken. Bedankt voor je antwoord. Heb apart arbeidsloon betaald: 4 x 7,87. 1 x 44,00 achteruitrijschakelaar 1 x 11,00 Philips 12v lampje