jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 14:37
Auto & vervoer

Klacht over rijschool

Klacht rijsschool

Klacht betrefd rijschool EB.

Rijschoolhouder kwam voor onze deur dreigen door "op de koffie" te komen met zijn 2 chappie vriendjes die erbij stonden. Als een review niet verwijderd zou worden binnen een week van google reviews.

Sinds begin januari gratis proefles kunnen nemen bij EB, hierover gebeld te hebben met elkaar en dit ook besproken te hebben betrefd de gratis proefles.Maar de eerste dag kreeg ik meteen een contract onder me neus geduwd dat ik moest ondertekenen door een zeer ongeduldige en exstreem opvliegende meneer, waardoor het meteen een betaalde les werd, dat werd me de volgende les pas duidelijk. De namiddag liep hij alleen maar door te schreeuwen dat ik niet goed kon motorrijden, terwijl dat pas me aller eerste les was dat ik motorrijden nooit eerder heb gedaan.

De volgende dag vroeg ik hem hiernaar en bleek dat hij nooit een gratis proefles wauw geven in corona tijd. Werd meteen boos als ik hem hiernaar vroeg terwijl we net op locatie stonden en ik hem dit vroeg voordat ik aan de 2de les begon. Erg gefrustreerd pakte hij zijn motorhelm en spullen waarnaar hij naar zijn motor stapte en van locatie weg reedt terwijl ik daar nog stond met zijn spullen. Ik stond met een mond vol tanden, en netjes dat ik ben nog zijn spul naar zijn huis gebracht. Ik was wel echt pist, dus meteen een google review geschreven. 2 maanden later kwam hij er pas achter en zijn vrouw stuurde mij een mail met wat voor kneus ik ben met een zeer laag IQ, en veel meer dingen. Dat ik het meteen moest verwijderen anders zal hij een derde partij inschakelen en all het geld op mij verhalen. Ik heb nooit niks terug gestuurd alles ondertussen geblokkeerd van deze lieftallige rijschoolhouder en zijn vriendjes mails en appjes bedreigingen die ik kreeg, nu gisteren kwam hij dus voor onze deur dat als ik het niet verwijder dan heb ik tot volgende week dinsdag de tijd, anders komt hij en zijn 2 chappie vriendjes die erbij stonden gisteren zeiden "Anders komen we volgende week koffie drinken" precies in hun woorden.

Ik heb ondertussen alles doorgestuurd naar politie, maar die konden juridisch helaas niks doen. Ik zeg dit om mensen te waarschuwen voor deze oh zo aardige meneer met zijn vriendjes.

7782 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 15, 2021 om 14:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Installeer een bewakingscamera buiten met geluid erbij in het zicht van je voordeur. De politie kan pas wat doen als iemand gewond of dood is, andergezegd, als er echt wat gebeurd is. Of zet je telefoon op audio opname als er iemand voor de deur zou staan, onopvallend maar wel fuctionerend in je zak. Echter als er wat gebeurd, weet je van wie het af komt. Ik zou maar geen koffie met gebak voor deze "gasten" klaarzetten. Kan hem trouwens niet internet vinden. In welke plaats opereert deze meneer?

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 14:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ja idd dat is een zeer goede oplossing zal ik onthouden. Rosmalen opereert deze meneer.

Donuts
door Donuts - Jun 15, 2021 om 15:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je waarschuwt, maar doet vaag over welke rijschool het is. Op het andere forum heb je het over Rosmalen, hier over Den Bosch.

Bovendien heb je ook al je review verwijderd.

Door zo vaag te doen, kunnen andere rijscholen ten onrechte in kwaad daglicht komen te staan.
Dan heb je straks niet 1 boze rijschoolhouder maar een heel elftal.

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 15:29
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet graag namen noemen vandaar ook. Dat is ook niet mijn bedoeling, dus het is in rosmalen.

Donuts
door Donuts Jun 15, 2021 om 15:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je wilt geen namen noemen? Dan kan de waarschuwing de prullenbak in.

ne
door neodutchio Jun 15, 2021 om 15:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil graag waarschuwen voor een forumlid uit Amsterdam. Weet u dan wie ik bedoel? En nee aan de rest, niets voorzeggen.
Oftewel, u kent die rijschool, wij niet. Zonder naam waarschuw je dus voor niks.

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 15:48
Antwoorden / 1 Vragen

Heel verstandig. Jammer dat het zo moet maar je wilt Baretta met zijn getatoeerden niet nogmaals aan de deur hebben staan. Ik heb de naam iets veranderd Vijfsterrenrevieuws zijn sowieso fake.

gerbera
door gerbera Jun 15, 2021 om 16:06
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@Neodutchio, Dat forumlid heeft het nu te druk met bakken lego

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2021 om 22:46
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Ik spaar Playmobiel Porsches.

ne
door neodutchio - Jun 15, 2021 om 15:32
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom is het verhaal nu aangepast? En waarom noemt u niet de naam van de rijschool? Er zijn meer rijscholen met als initialen EB, die brengt u nu ook in een kwaad daglicht.
Benoem zaken zoals het is, verander het verhaal niet en wees gewoon duidelijk. Niemand kan iets met uw relaas.

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 15:59
Antwoorden / 1 Vragen

Heel verstandig. Jammer dat het zo moet maar je wilt Baretta met zijn getatoeerden van rosmalen niet nogmaals aan de deur hebben staan. Ik heb de naam iets veranderd Vijfsterrenrevieuws zijn sowieso fake.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 15, 2021 om 16:05
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Is het  deze ?

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 16:10
Antwoorden / 1 Vragen

yep

panter22
door panter22 - Jun 15, 2021 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je dat contract getekend?

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 17:05
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas wel, maar ik heb hem dus ook voor de eerste les betaald gewoon. En daarna bleef hij maar door dreigen om die review eruit te halen.

panter22
door panter22 Jun 15, 2021 om 18:14
6599 Antwoorden / Vragen

Dan zit je aan het contract vast en kan hij eisen dat je die lessen afneemt.
Eigenlijk heb je onder dwang getekend en met die tweede les maakte hij er een potje van. En dan heb je ook nog de onfatsoenlijke mail van zijn vrouw. Verder lessen zal er niet in zitten.
Maar je moet wel van dat contract af.
Wat je kunt doen is contact opnemen met het Juridisch loket en je daar laten helpen.
https://www.juridischloket.nl/

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 19:25
Antwoorden / 1 Vragen

ja het contract heb ik meteen afgebroken. Ben daar meteen vanaf gestapt en gelukkig gelden dat alleen voor de eerste les en niet gelijk een heel pakket. Ben ik wel zeer blij mee, anders had ik het groter moeten aanvechten.

panter22
door panter22 Jun 16, 2021 om 10:10
6599 Antwoorden / Vragen

Je kon van het contract af door de eerste les te betalen? Was het zo gemakkelijk?

mi
door miennaamishaaz - Jun 15, 2021 om 17:47
725 Antwoorden / 1 Vragen
jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 19:12
Antwoorden / 1 Vragen

Zeer handig dankjewel!

marita5
door marita5 - Jun 15, 2021 om 18:49
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jvca2 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.rijbewijsinfo.nl/autorijbewijs/rijbewijs/Rijscholen_Problemen

jv
door jvca2 Jun 15, 2021 om 19:23
Antwoorden / 1 Vragen

top dankjewel!

marita5
door marita5 Jun 15, 2021 om 20:31
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 15, 2021 om 21:35
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JVCA2,

Wat een rare kerel is die rijschooleigenaar.

Ik raad u aan om eens contact op te nemen met de BOVAG (bellen is sneller) ,misschien is hij daar lid van?
Zo ja, dien dan een klacht in bij de BOVAG.

Hopelijk komt er snel een keurmerk voor rijscholen.

Ik raad u aan om in het vervolg gewoon losse rijlessen te nemen.

Tip : koop een goedkope schakelbrommer om te oefenen met het schakelen.

justmeagain
door justmeagain Jun 16, 2021 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Weet u zeker dat dit hem is? U maakt een ander misschien kapot.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 16, 2021 om 00:35
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

TS heeft het hierboven bevestigd.

Barella klinkt Italiaans :waarschijnlijk speelt hij een soort mafia daar in Rosmalen.......

ne
door neodutchio Jun 16, 2021 om 08:09
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U ziet een foto, u vindt dat deze persoon raar is en omdat hij een Italiaans klinkende achternaam heeft zou hij maffia praktijken hebben? Ik hoop echt voor u dat deze rijschoolhouder uw adres niet zal achterhalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 16, 2021 om 02:12
2055 Antwoorden / Vragen

Als mij één ding duidelijk wordt uit dit relaas is het dat soort zoekt soort en als je voor een dubbeltje geboren bent dan wordt je nooit een kwartje.

ne
door neodutchio Jun 16, 2021 om 08:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Of zoals Harrie Jekkers ooit zij, als je vader ui heet en je moeder knoflook moet je het niet raar vinden dat je stinkt.

Eba
door Eba - Nov 29, 2021 om 23:25
1 Antwoorden / Vragen

Goede proefles, naar mijn mening gehad, bij Rijschool Ditta door ene fazal, achter de rug. Op het begin kwam hij erg koud en negatief over waar hij zijn "regeltjes" aan mij uitlegde, ik mocht eerst in overleg alleen sturen, meneer deed de gas en rem, maar ik mocht dit ook zelf doen. We hebben afgesproken dat ik dit later ook van hem overneem om het te proberen. Vervolgens na 10 a 15 minuten gevraagd of ik het ook kon proberen. Na de les bwgint de instructeur over dat ik te bijdehand doe en slimmer dan meneer probeer te zijn, en naar zijn idee had ik dit dus niet moeten vragen. Heel hard en erg respectloos geschreeuwd op mij dat dit ZIJN AUTO is met een heel agressieve toon van dat hij door mijn achtergrond (studie) denkt dat ik daardoor ook slimmer probeer te zijn dan hem. Dit is echt letterlijk benadrukt: " Je mag dan wel een [beroep] zijn, dan hoef je ook niet te laten zien dat je dan ook slimmer bent dan mij door dat". Ik ben gewoon op basis van m'n achtergrond geoordeeld door meneer..

Ik had een rit van in totaal 15 a 20 minuten achter de rug waarbij ik de aanweizingen van hem had opgevolgd en nageleefd om het een en ander te leren. Hij zat er zelf ongeïnteresseerd bij, zonder ene advies te geven. Onderweg wat gepraat over van alles. Heb gewoon het idee gehad dat hij mij niet mocht op basis van mijn studie achtergrond (Jaloezie? Want meneer had een soort gelijke studie maar is daar nooit succesvol in geworden)..

Na niet eens een rit van 15 minuten, vroeg hii mij om naar huis te gaan. Thuis aangekomen vraagt hij hoe hij vindt dat het is gegaan. Waarop ik antwoorde: ik vond het wel goed gaan eerlijk gezegt. Waarop hij onbeleefd en met een nogal hoge stem zegt nee vraag het aan mij hoe het is gegaan. Zoals hierboven uitgelegd gebeurde dat en zei hij dat hij het beter vindt om niet door te gaan. Na dat geruzie, verteld dat ik de €25 proefles niet ga betalen door deze nare ervaring. Om vervolgens een nare opmerking te horen dat hij die 2 liter die hij heeft verbruikt door mij wel "kon betalen". Ik snap niet hoe zo'n man met 25 jaar ervaring zo bot, koud en respectloos kan zijn, vind het gewoon niet normaal. Als ik de reviews mag geloven is het top gast en super gezellig. Nou.. niks van gezien. Echt jammer dat er rijscholen zoals dit bestaan. Zo'n instrecteur hoort niet na 1 proefles zo'n gedrag te laten zien. Bedankt rijschool Ditta! Zekere aanrader voor iedereen!! :)

panter22
door panter22 Nov 30, 2021 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je vind het een goede proefles? Je begint direct al te klagen dat je alleen mag sturen.
Ik krijg de indruk van dit verhaal dat je allemaal zelf precies weet hoe het moet. Je hebt kritiek op het gedag van de instructeur en je wil niet betalen
De instructeur wil niet met je doorgaan. Een verstandige keuze.
Daar is een proefles voor.
Maar wat is je vraag?
Of is het alleen maar de bedoeling om de rijschool zwart te maken?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 30, 2021 om 08:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geen Gratis proefles en Chantage?

Hard weglopen en andere zoeken en zeker nooit tekenen.

Ook is op  cbr.nl  te vinden hoe deze rijschool scoorde met 1e keer geslaagde.

Helaas zag ik  via de link hierboven een niet werkende website voor pakket prijzen en voorwaarden.

Leuke aardige man op foto, maar verder,  ik zou gelijk verder gaan zoeken naar echte leraar!

Als ik dit zo lees kan hij beter Judo lessen gaan geven!