Onze Toyota Carolla km stand 95090 91-PR-RF ging voor grote beurt en APK keuring er werden de volgende onderdelen vernieuwd: remblokken en remschijven Multi V riem 2 buitenbanden á 98.50 euro 6,5 uur werkloon Totaal 1279.64 incl BTW We vinden dit een groot bedrag wat is uw mening??
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Bedankt voor de reactie, Ik zal mijn vraag wat duidelijjker stellen, de onderdelen die waren kennelijk nodig, dat vertrouwen moet ik hebben bij de garage, vooral omdat ik er zelf geen verstand van heb. Voor de autobanden heeft de garage houder om tioestemming gevraagd.Dat het 6 1/2 uur werkduur is leek ons erg veel. Bij Kwikfit zijn de prijzen lager, we vragen ons af of we inderdaad dan voor een lagere bedrag klaar zijn?
Bij Kwikfit hebben ze een vaste prijs voor een bepaald iets. Voor alles wat er daarna bijkomt, rekenen ze behoorlijke prijzen. En er komt altijd wat bij bij Kwikfit.
Google maar eens op Kwikfit en lees eens de diverse commentaren.
Is wel even schrikken natuurlijk maar buiten de grote beurt om zijn deze delen noodzakelijk vervangen. U vergeet in de nota die grote beurt. Had u alles bij kwikfit laten doen waren er waarschijnlijk nog meer onderdelen vervangen zo'n beetje alles wat kwikfit in het assortiment heeft was wel slecht geweest. Bij een volgende grote beurt kunt u wel besparen door naar een onafhankelijke garage te gaan, uiteraard wel met een bovag certificaat.
[quote=welbon schreef op donderdag 30 dec 2010, 17:38]Bedankt voor de reactie, Ik zal mijn vraag wat duidelijjker stellen, de onderdelen die waren kennelijk nodig, dat vertrouwen moet ik hebben bij de garage, vooral omdat ik er zelf geen verstand van heb. Voor de autobanden heeft de garage houder om tioestemming gevraagd.Dat het 6 1/2 uur werkduur is leek ons erg veel. Bij Kwikfit zijn de prijzen lager, we vragen ons af of we inderdaad dan voor een lagere bedrag klaar zijn?
Groet Hetty
Een beetje vreemde vraag.... Arbeidsloon is in mijn rekenvoorbeeld ongeveer 20% van het totaal. Als het 10% was geweest was de rekening € 125,- lager uitgevallen. Maakt dat de rekening dan minder hoog?
Het gaat mijns inziens om vertrouwen. Als het uurloon lager zou zijn geweest, maar er meer uren zouden zijn gemaakt hoe zou u dan reageren?
En ook andersom; als men er nu 3 uren over had gedaan en men had een dubbel zo hoog uurtarief gehanteerd, hoe zou u dan reageren?
Ik hoop dat u verdere onverwacht hoge kosten bespaard blijven. Prettige jaarwisseling en vooral een gezond 2011!
ter aanvulling, ts heeft het kenteken vermeldt en de auto is drie jaar oud en heeft waarschijnlijk nog garantie, als dat zo is moeten beurten toch bij de verkopende garage uitgevoerd worden. Edoch de vervangen onderdelen zijn aan slijtage onderhevig.
[quote=welbon schreef op donderdag 30 dec 2010, 17:38]Bedankt voor de reactie, Ik zal mijn vraag wat duidelijjker stellen, de onderdelen die waren kennelijk nodig, dat vertrouwen moet ik hebben bij de garage, vooral omdat ik er zelf geen verstand van heb. Voor de autobanden heeft de garage houder om tioestemming gevraagd.Dat het 6 1/2 uur werkduur is leek ons erg veel. Bij Kwikfit zijn de prijzen lager, we vragen ons af of we inderdaad dan voor een lagere bedrag klaar zijn?
Dus voortaan prijsopgaaf vragen bij verschillende reparateurs met omschrijving van de werkzaamheden en matrialen.
Ten overvloede: de wagen is op 21-12-2007 op naam gesteld, 3 jaar garantie is nu sowieso verlopen, je kunt een volgende keer gerust naar elke garage van je keuze. Bekijk 't maar van de positieve kant, met die Toyota zie je waarschijnlijk ook niet vaak een garage.
Je [u]moet[/u] overigens nooit naar een merkdealer voor onderhoud, alleen als je aanspraak wilt kunnen maken op die garantie.
voor een dealer is dit normaal. het is natuurlijk wel veel geld. maar een beurt zit meestal al rond de 200 aan materiaal. banden 200 remschijven en blokken300 multie riem 35. 6,5x 60 = 390
Waarschijnlijk is ook de distributieriem vervangen , deze is prijzig ook kwa tijd . Deze riem moet bij ongeveer 100.000 km vervangen worden ( daarna weer na zo'n 100.000 km ) .
[quote=snah schreef op donderdag 30 dec 2010, 20:47]Waarschijnlijk is ook de distributieriem vervangen , deze is prijzig ook kwa tijd . Deze riem moet bij ongeveer 100.000 km vervangen worden ( daarna weer na zo'n 100.000 km ) .
Ik zeg ook waarschijnlijk , kwa km. stand zou dit kunnen kloppen , daarom moet TS nog maar eens op de rekening kijken . Een multi-riem ( V-snaar ) is niet zo duur , zo rond de 40-50 euro.
hoe interessant het ook lijkt. . . . laat u NOOIT verleiden om naar Kwik-Fit te gaan. Want dan wordt het geen (ver)leiden, maar lijden. U bent gewaarschuwd!!
[quote=grindweg schreef op donderdag 30 dec 2010, 21:23][quote=snah schreef op donderdag 30 dec 2010, 20:47]Waarschijnlijk is ook de distributieriem vervangen , deze is prijzig ook kwa tijd . Deze riem moet bij ongeveer 100.000 km vervangen worden ( daarna weer na zo'n 100.000 km ) .
Dit verklaard de hoge rekening .
Hans
er staat duidelijk multi riem denk ik te lezen
Het gaat bij het vervangen van de multiriem niet alleen om de km stand, maar ook dat de riem om de 3 jaar vervangen moet worden, ongeacht de km stand.
wat zitten jullie te zeuren ober Kwik Fit heb daar nog nooit problemen gehad en als je naar www.mijn garage.nl gaat kun je opgeven wat je gedaan wilt hebben geven ze een opgave door en kun je de garage zoeken in je buurt en je krijgt dan een code en je hebt dan ook nog korting wat wil je nog meer? heb ik al 2x gedaan is mij goed bevallen !!!!
ik lees alleen wat er is vervangen, maar er is ook een grote beurt bij gekomen, dus er komen ook olie , filters, waarschijnlijk ook interieur filters, weet niet of er airco op zit word ook gecontroleerd, dus volgens mij komt die grote beurt er ook bij, volgens mij kost die ook rond de €200 a €300 Albert
Multiriem kost 19 euro en laten vervangen bij officiele dealer 480 euro.Bij de dealer hebben ze mij verteld dat ze motorblok 15 a 20 cm dit vond ik dus op internet !!!!!!!
Even voor de goede orde. De eerste tennaamstelling van de toyota was al op 21 oktober 2004. De tweede tennaamstelling was in 2007. Gaat dus waarschijnlijk om een tweedehands auto die inmiddels al ruim 6 jaar oud is. Als dit de eerste grote reparatie is, dan vallen de kosten nog reuze mee.
Als het goed is heeft u een rekening ontvangen waarop staat wat er allemaal vernieuwd is, bijv. lucht-en oliefilter, interieurfilter ,motorolie, koelvloesistof remvloeistof etc etc distributie riem zit er niet in is een ketting!! welk merk banden het lijkt mij voor een monteur wel veel werkuren voor de verrictingen die er gedaan zijn, let wel: veel wewrkzaamheden zitten al in de prijs van de grote beurt, zoals de APK, wielen de- en monteren remblokken riemen controleren enz. Wiel demonteren, band vernieuwen en balanceren kost gemid, €17.50 per wiel M.i is de trekening absurd hoog Ook het gestelde van garantie alleen naar de dealer voor onderhoud is allang achterhaald gr. H
Het vervangen van een Multiriem is behoorlijk veel werk en kost al gauw enkele uurtjes. Remblokken en schijven zijn (bij Japanse auto's) behoorlijk prijzig en met de bijkomende werkzaamheden lijkt dit een redelijke prijs voor alle uitgevoerde werkzaamheden. Het vervangen van de Multiriem bij mijn auto koste alleen al 750 euro. Daarnaast heb je ook nog 2 nwe banden en een grote beurt. Het blijft veel geld maar naar mijn mening niet veel te veel.
is niet duur. per auto merk of type, kan de werkzaamheden meer of minder tijd kosten. prijs voor de banden is niet vreemd.
Het is wel mulitriem (is bij uw auto makkelijk bij te komen?) Grote beurt (welke werkzaamheden?) Remblokken en remschijven (voor diesel of benzine auto scheelt ook in prijs). 6,5 uur wek kan, niet overal is makkelijk bij te komen of eenvoudig uit te voeren.
Voor de volgende keer, maak afspraken over de prijs, en informeer wat de grote beurt bij deze garage in houd.
Eventueel een goed aangeschreven autobedrijf kiezen voor het onderhoud kan ook. Wat betreft garantie mag dit niet meer uit maken, dit is immers wettelijk geregelt.
[quote=gabriele schreef op vrijdag 31 dec 2010, 11:57]je riem om d e3 jaar vervangen ??????????? mijn bus is 8 jaar en die is nog nooit vervangen !!!!!!!!!! Gabrielle, heb je misschien een diesel? Er is mij verteld dat de meeste een ketting hebben en geen distributieriem.
Mijn ervaring met kwikfit zijn juist erg goed maar ik rijd mijn autootje al zo'n 14 jaar over deze aardkloot rond.
Wat ik wel in de afgelopen jaren heb gemerkt is dat als je een grote beurt laat doen door de dealer je altijd erg duur uit bent (3 jaar garantie moet betaald worden) een grote beurt kan in principe door elke automonteur die zijn vak verstaat gedaan worden.
Mijn raad aan jou is altijd van te voren een prijsafspraak te maken een grote beurt en APK keuring zijn vaste prijzen dan kan je over de onderdelen nog ff steggelen.
en 6,5 uur voor een grote beurt en 2 bandjes en wat remblokjes en een snaartje lijkt mij erg veel. dit zou in max 3 uurtjes doorwerken te realiseren zijn.
En volgens mij was het geen distributie riem anders had het wel op de bon gestaan hebben dat is wel duur en tijdrovend werk
Wat een vreemde reacties m.b.t. Kwikfit. Heb onlangs mijn auto een kleine beurt (APK) gegeven in Amersfoort. Alles is correct gegaan. had zelf nog een tegoedbon, die keurig werd ingewisseld, men was er erg veel tijd mee kwijt, om e.e.a. uit te zoeken, hoe die bon te boeken. Ben voor de eerste maal naar Kwikfit geweest, en ben zo tevreden, dat dit voor mij niet de laatste keer zal zijn. Voorheen ging ik altijd naar een reguliere garage en werd niet goed, dat er altijd ( rij 5.000 per jaar) iets vervangen moest worden. Mijn Ford Fiesta was in onderhoud ( door de garage) duurder, dan de bmw van mijn echtgenoot.
Ook voor onderhoud en apk kun je shoppen door te googelen.Zelf ga ik met mijn 11 jaar oude Citroen naar Kwikfit in Heemskerk en zeer tot mijn tevredenheid is het onderhoud goed verlopen . Nu is het zo dat ik zelf uit de autovak kom en genoeg verstand van mijn auto heb om mij geen onnodige onderdelen te laten äansmeren" Maar verkijk je niet op het arbeidsloon dit is voor de verrichten arbeid beslist niet overdreven,.ja en onderdelen die versleten zijn moeten vervangen worden bij jonge auto''s is dat makkelijker dan bij wat oudere type's want een onderdeel dat vervangen wordt zijn er vaak andere onderdelen ( denk b.v.aan schroeven,boutenen en moeren) Ook kun je bij Kwikfit via e-mail een prijsogave krijgen maar dan moet je nartuurlijk wel weten welke onderdelen e.v.vernieuwt en vervangen moeten worden maar het werkt.schutter
Het is nisschien een boel gekd naar je hebt erl een goede vakgarage en daardoor ook zekerheid. Tegenwoordig is alles duur!! en heb je het gevoel dat je beetgenomen wordt, maar beter in een merkengarage, juiste onderdelen en juiste gereedschap en de juiste kennis en garantie op de werkzaamheden. Sterkte in 2011 en laat het rusten.
Hallo, Vraagje aan "advan" ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reparatie van Remblokken en schijven van deze auto vergeleken met bijvoorbeeld een Astra kost. Heb je enig idee? Groetjes,
[quote=jansenp schreef op vrijdag 31 dec 2010, 12:05]Even voor de goede orde. De eerste tennaamstelling van de toyota was al op 21 oktober 2004. De tweede tennaamstelling was in 2007. Gaat dus waarschijnlijk om een tweedehands auto die inmiddels al ruim 6 jaar oud is.
Je hebt helemaal gelijk, ik had niet ver genoeg gekeken en vond 't al een beetje vreemd voor een kenteken van eind 2007 om met een P te beginnen (de mijne is n.l. 3 maanden ouder en begint met een Z). Nu blijkt ook waarom.
Laten we alsjeblieft ophouden over Kwikfits en merkdealers, de ene is de andere niet, het kan bij elke garage een keer beter of slechter uitpakken. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met beide, ik ga liever naar een zelfstandige vakman die het moet hebben van de kwaliteit van z'n werk, z'n betrouwbaarheid en van z'n schappelijke prijs.
Voor wat betreft de remschijven ben je behoorlijk opgelicht,die gaan zeker 8 jaar mee. Soms kunnen ze door wat roest aangetast zijn maar dat is geen reden ze te vervangen maar helaas flikken ze dat wel.Even een vijltje erlangs is al vaak voldoende en tevens met fijn schuurpapier de schijven opschuren doet wonderen.Maar daar verdienen ze weinig aan.
@hunk: wat is dat nou weer voor onzin. De remschijven zijn versleten als ze versleten zijn, remschijven hebben geen flauw benul wanneer ze versleten moeten zijn. 1x per 6 jaar een stel remschijven is echt niet gek hoor.
Altijd onaangenaam, zo'n (veel) hogere rekening dan verwacht. Het zet je altijd aan het denken. Het is al gezegd: Afspreken dat ze altijd eerst contact opnemen, alvorens grote(re) reparaties of vervangingen worden uitgevoerd. Uiteindelijk bent u zelf verantwoordelijk voor de APK en wat ze met uw auto doen. Wat ik zelf ook doe is afspreken dat alle vervangen onderdelen bij de auto blijven en u daardoor zicht heeft of het wel nodig was dat dat werd vervangen. Bij mijn Mitsubishi werden eens bij de Mitsubishi-dealer de (stinkend dure!) bougies vervangen terwijl die 90.000 km konden blijven zitten. Het bedrag op de rekening werd geschrapt . . .
Remschijven 8 jaar mee ? Ligt echt aan de rijstijl , als je altijd met 50 km op een rood stoplicht dendert en dan boven op de rem en meer van dat situaties doe je echt geen 8 jaar met schijven .
Ron530, Als ik het kenteken vergelijk met mijn auto is deze wagen minstens 7 jaar, dus wat praat je over garantie. De prijzen die genoemd zijn en de betaling van bijna € 1300 noem ik een redelijk bedrag, gezien alle reparaties en uurloon. Tenslotte is veilig rijden, altans met een goedgekeurde auto, ook wat waard en voor dat geld koop je ook geen nieuwe.
Kwikfit weet ik niet want daar kom ik niet meer. Bij de dealer worden onderdelen vervangen door nieuw en worden NIET gerepareerd of bijgewerkt. Slijtage van onderdelen hangt altijd af van het gebruik van de auto. Je kunt nooit 2 dezelfde auto's daarin met elkaar vergelijken, zonder te weten wat er in de periodes mee is gebeurd, gereden en onderhouden . . .
Omschrijf duidelijk wat voor Toyota. B.v. diesel, benzine of gas. Motor inhoud etc. Doe als bijlage de factuur erbij. Daar staat de exacte omschrijving e.d. op. Daarna kan ik U exact vertellen of het te duur is. Gr.PM
[quote=hunk schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:06]Voor wat betreft de remschijven ben je behoorlijk opgelicht,die gaan zeker 8 jaar mee. Soms kunnen ze door wat roest aangetast zijn maar dat is geen reden ze te vervangen maar helaas flikken ze dat wel.Even een vijltje erlangs is al vaak voldoende en tevens met fijn schuurpapier de schijven opschuren doet wonderen.Maar daar verdienen ze weinig aan. hoeveel jaar?????? zijn zeker keramisch.
ja gabriele heeft een diesel dus het gaat hier om benzine motor heb ik begrepen maar ik rijd niet zo veel want hij de bus dus was eigenlijk voor caravan te trekken maar door overlijden echtgenoot gebeurd dat dus niet meer en zitten er maar weinig km op 30000 en het is nu een campertje dus omgebouwd was laatste wens van mijn man dus gr
Dat is bij Toyota niet anders hoor ,daar hanteren ze ook allen maar hoge prijzen.De garage is het melkkoetje bij veel dealers.Bovendien is het bij KwikFit vaak erg verschillend per vestiging.Ze willen toch wel dat je de volgende keer terugkomt
=vladja schreef op donderdag 30 dec 2010, 17:47: Bij Kwikfit hebben ze een vaste prijs voor een bepaald iets. Voor alles wat er daarna bijkomt, rekenen ze behoorlijke prijzen. En er komt altijd wat bij bij Kwikfit.
Google maar eens op Kwikfit en lees eens de diverse commentaren.
Wat denk je van de schijven schuren en nieuwe schijven op de rekening zetten
=hunk schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:06: Voor wat betreft de remschijven ben je behoorlijk opgelicht,die gaan zeker 8 jaar mee. Soms kunnen ze door wat roest aangetast zijn maar dat is geen reden ze te vervangen maar helaas flikken ze dat wel.Even een vijltje erlangs is al vaak voldoende en tevens met fijn schuurpapier de schijven opschuren doet wonderen.Maar daar verdienen ze weinig aan.
Typ het kenteken even in bij RDW.NL wijsneus.Dan zie dat de wagen van eind 2007 i
=brigden schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:24: Ron530, Als ik het kenteken vergelijk met mijn auto is deze wagen minstens 7 jaar, dus wat praat je over garantie. De prijzen die genoemd zijn en de betaling van bijna € 1300 noem ik een redelijk bedrag, gezien alle reparaties en uurloon. Tenslotte is veilig rijden, altans met een goedgekeurde auto, ook wat waard en voor dat geld koop je ook geen nieuwe.
De garagist had je van tevoren eerst moeten vragen, of hij de extra reparaties en onderdelen mocht vervangen/repareren aan de auto... Hij mag/mocht niet zomaar die extra kosten in rekening brengen...Dus die dure nota zou je niet hoeven te betalen...Als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt...
Daarom dus vervangen en in rekening gebrachte onderdelen bij de auto laten . . .
=vr1944 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:59: Wat denk je van de schijven schuren en nieuwe schijven op de rekening zetten
=hunk schreef op vrijdag 31 dec 2010, 13:06: Voor wat betreft de remschijven ben je behoorlijk opgelicht,die gaan zeker 8 jaar mee. Soms kunnen ze door wat roest aangetast zijn maar dat is geen reden ze te vervangen maar helaas flikken ze dat wel.Even een vijltje erlangs is al vaak voldoende en tevens met fijn schuurpapier de schijven opschuren doet wonderen.Maar daar verdienen ze weinig aan.
Dat gaat niet want die heeft de Corrolla niet het is dus de multie V snaa
=snah schreef op donderdag 30 dec 2010, 20:47: Waarschijnlijk is ook de distributieriem vervangen , deze is prijzig ook kwa tijd . Deze riem moet bij ongeveer 100.000 km vervangen worden ( daarna weer na zo'n 100.000 km ) .
[quote=vr1944 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:03]Typ het kenteken even in bij RDW.NL wijsneus.Dan zie dat de wagen van eind 2007 is
Wie noem jij een wijsneus? Als je even de voorgaande reacties had gelezen, dan had je ook geweten dat de wagen niet van 2007 is maar van 2004 (hint: klik op Historie).
Als u ziet wat er aan de auto is gedaan, heeft de garage dat op een nette manier uitgevoerd. Dat de kosten voor u hoog uitvallen heeft waarschijnlijk te maken dat u ,gelukkig, niet vaak naar de dealer garage hoeft. De uurlonen liggen nu eenmaal hoog, en btw moet ook verrekend worden. Maar als dit de enige kosten zijn in 3 jaar, dan valt het nogal mee. m.vr.gr. Bart
misschien in dit geval(redelijk oude auto) is het beter een goede beun te zoeken.Een goede beun zal de tweedehandsmarkt afzoeken naar gebruikte vervangonderdelen.Doe ik zelf ook.Alhoewel in dit geval kun je geen gebruikte onderdelen gebruiken,remmen en v-snaar altijd nieuw kopen.De banden zouden goedkoper kunnen op de gebruiktebanden markt.Je kijkt je ogen uit op de gebruikte onderdelenmarkt,meestal gevestigd in de buurt van een sloopbedrijf.Voor alles is wel een vervangtype te vinden.
=vr1944 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:03: Typ het kenteken even in bij RDW.NL wijsneus.Dan zie dat de wagen van eind 2007 is
Wie noem jij een wijsneus? Als je even de voorgaande reacties had gelezen, dan had je ook geweten dat de wagen niet van 2007 is maar van 2004 (hint: klik op Historie).
[quote=edwardus schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:31][quote=vr1944 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:03]Typ het kenteken even in bij RDW.NL wijsneus.Dan zie dat de wagen van eind 2007 is
Wie noem jij een wijsneus? Als je even de voorgaande reacties had gelezen, dan had je ook geweten dat de wagen niet van 2007 is maar van 2004 (hint: klik op Historie).
Edwardus, ik wordt hier een wijsneus genoemd, maar mijn auto van 2004 heeft (bijna) hetzelfde nummer; dus moet van 2004 zijn. Dank dat je Vr1944 er even aan herinnerde.
Sorry hoor Brigden Ik had de fout al toegegeven tenaamstelling was op 2007.Even niet ver geken dan mijn wijsneus lang i
=brigden schreef op vrijdag 31 dec 2010, 15:26:
=edwardus schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:31
=vr1944 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 14:03: Typ het kenteken even in bij RDW.NL wijsneus.Dan zie dat de wagen van eind 2007 is
Wie noem jij een wijsneus? Als je even de voorgaande reacties had gelezen, dan had je ook geweten dat de wagen niet van 2007 is maar van 2004 (hint: klik op Historie).
wat een hoop geklets over iets waar het helemaal niet overgaat nog even en de discusie rubriek kan verplaatst worden. de een rolt over de ander heen. en waren het dan allemaal maar mensen uit de auto wereld maar schoenmaker blijf bij je leest. ik erger mij groen en rood aan dat gedoe. mischien krijgen wij de 15-01-2011 daar een antwoord op bij de vara.
[quote=grindweg schreef op vrijdag 31 dec 2010, 16:01]wat een hoop geklets over iets waar het helemaal niet overgaat nog even en de discusie rubriek kan verplaatst worden. de een rolt over de ander heen. en waren het dan allemaal maar mensen uit de auto wereld maar schoenmaker blijf bij je leest. ik erger mij groen en rood aan dat gedoe. mischien krijgen wij de 15-01-2011 daar een antwoord op bij de vara.
Grindweg, haha, je hebt helemaal gelijk, slaat nergens op en ik doe daar ook nog eens aan mee. Zal het nooit meer doen, hoor. Gelukkig nieuwjaar hoor.
Ik snap die ergenis van jouw niet.want jouw bericht is ook behoorlijk of topic.Niemand die jouw verplicht het allemaal te lezen toch
=grindweg schreef op vrijdag 31 dec 2010, 16:01: wat een hoop geklets over iets waar het helemaal niet overgaat nog even en de discusie rubriek kan verplaatst worden. de een rolt over de ander heen. en waren het dan allemaal maar mensen uit de auto wereld maar schoenmaker blijf bij je leest. ik erger mij groen en rood aan dat gedoe. mischien krijgen wij de 15-01-2011 daar een antwoord op bij de vara.
Uit voorgaande reacties blijkt dus al: er bestaat geen vaste prijs voor een APK in combinatie met een grote beurt. Het hangt er maar vanaf wat men tijdens zo'n periodieke contrôle vindt. Mijn Polo werd twee weken geleden gekeurd, samen met een kleine onderhoudsbeurt. Nieuwe distributieriem, twee nieuwe banden en een kruiskoppeling plus aandrijfas linksvoor. Opvallend was, dat dezelfde kruiskoppeling ook vorig jaar al was vervangen. Ook de monteur vond dit erg vervelend, maar de reparatie was noodzakelijk, omdat de rubberen beschermhoes gescheurd was, het vet eruit was geslingerd en er dus zand en steentjes in de kruiskoppeling waren gekomen. 't Is maar pech hebben. Kosten: 1024,- euro. In de toch al dure decembermaand een tegenvaller, maar ja, ik wil graag veilig rijden. Ach, 't is goed voor de economie.....
Zoals Ron530 en Edwardus beweren dat de auto 3 jaar oud is klop niet,en dat die auto 21-12-2007 op naam is gezet dat kan wel maar dan wel op de volgende eigenaar,want een auto met kenteken 91-PR-RF oftewel alle PR nummers zijn van 2005,Maar als het geen Distrubitieriem is en wel degelijk een multiriem zoals vemeld,dan blijft het toch een behoorlijk hoge rekening,maar ik neem aan dat je toch een gespecifiteerde rekenijg heb gekregen, en dan kan je nagaan wat alles gekost heb. Een fijne jaarwisseling, en een goed en gezond 2011 gewenst Grtjs Pido
Sorry ik ben zelf abuis geweest het klopt het is een kenteken van 2004,ik zelf heb RL in de midden en dat is van Mei 2005,nogmaals schaam ik me vooral omdat ik zelf in de Autobranch zit
dacht ik toch dat bij een grote beurt APK gratis was? trouwens stelt dus niks voor apk is alleen maar nakijken en zit geen reparatie bij dat is altijd extra en je moet wel vertrouwen hebben in je garage anders een andere zoeken als degen in ons dorp niet goed zou zijn is hij zo failliet want dan gaat iedereen naar een ander dus hij kijkt wel uit slechte zaken te doen laatst was accu stuk hebben ze auto opgehaald nieuwe accu in gedaan€100 dat is dus service he!!! ben dus ook erg tevreden met mijn garage vlak bij
Schreef iemand: Een multiriem voor € 19,--?? Een V-snaar zal ie bedoelen voor dat geld. En dan nog niet eens bij een Jappendealer.
Voor mijn A-Vectra betaal ik bijna het dubbele voor de multiriem (Powergrip)bij de automaterialen zaak, met de hoogste korting (voor garagebedrijf) eraf.
Maar als ik die vervang, moet ik wel de rechter motorsteun losschroeven en uit elkaar halen. Een bult werk extra. Met zoveel werk vervang ik meteen de distributieriem want dat is dan nog "een fluitje van een cent". Zoiets kan er bij de Corolla ook aan de hand zijn.
Verder heb ik bij Kwik fit hier geen klachten, of het zou moeten zijn dat ze uitlijnen berekenden (€30,-) na het vervangen van een schokbreker veer l.v. Volgens een andere garage is dat bij mijn auto niet nodig en volgens Kwik fit standaard wel.
Voor een Toyota dealer lijkt me de rekening. met alle bijkomende werkzaamheden en geleverde spullen, niet extreem hoog. Ik zou de rekening wel beter gespecificeerd willen zien.
Plezierige jaarwisseling allemaal. Tot in het, hopelijk nóg betere 2011.
De prijzen in vele garages rijzen de pan uit. Het lijkt me sterk dat zo'n V riempje E40,- á E 50,- kost. Dan is 6 1/2 uur arbeidsloon natuurlijk ook erg veel tijd. Bovendien moet Toyota na de terugroepacties proberen weer het vertrouwen bij klanten en toekomstige klanten te winnen door zijn beurten toch een stuk scherper te calculeren. Ik vind het wel erg veel geld.
In zijn algemeenheid vind ik het onjuist om te stellen dat Kwikfit een onbetrouwbaar garagebedrijf is, dat alles wil vervangen dat bij hen leverbaar is. Er zijn heel goede filialen bij. Ik kom al jaren bij Kwikfit Spijkenisse. Niets dan lof!
ik vind dit een groot bedrag.mijn auto heb ik nu 7 jaar en heeft nog nooit een grote beurt gehad.Grote beurt is weg gegooit geld.Remblokken kosten bij de speciaalzaak 95 euro inc.Maar waarom bent U eerst niet bij verschillende bedrijven wezen shoppen? Doe ik met alle uitgaven,nergens meer mee te verdienen.
Apk betaal ik bij een onafhankelijk station 30 euro inc. Bij ons in de buurt veel klachten van afhankejijke stations.Die keuren de ruitenwissers standaard af en zijn instaat de hoezen bij de wielophang expres kapot te steken.Goede Tip;als je Apk Laat doen,blijf er bij. Als ik er niet bij mag zijn ,gaik elders.
Allemaal wijsheden en kennis hier op de site. De grootste twijfel bij mij is de grootste kostenpost namelijk 6,5 uur arbeidsloon berekend.Waar gezien je gebreken het makkelijk binnen de 2 uur had gedaan kunnen worden. Echter je vraag is niet compleet, want bij een grote beurt wordt de gehele auto doorgelicht en alles ververst en vervangen ook al is dat niet direct nodig.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer