re
door renelebens Oct 1, 2018 om 14:11
Auto & vervoer

La Souris Scooters komt garantie vaker niet na?

La Souris Scooters komt garantie niet na; wie heeft hier nog ervaring mee? bewerken

Scooter van nog geen jaar oud (met 3 jaar garantie op motorblok) is defect. La Souris komt met verhaal dat er misschien te weinig olie in blok is geweest en dat dit schade zou kunnen hebben veroorzaken. Monteur gaf vorige week nog aan dat er voldoende olie in blok zat.

Dit kan haast niet de eerste en enige keer zijn dat La Souris Scooters de garantieverplichting probeert te ontlopen.

Wie heeft hier (helaas) nog ervaring mee opgedaan?

5639 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2018 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, die andere is dus al weggehaald, dan maar hier mijn reactie nog een keer.

tik de naam in op Google en u kunt er van alles over lezen.

ne
door neodutchio - Oct 1, 2018 om 14:20
5185 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben ervaringen van anderen voor nut?
De scooter is ouder dan 6 maanden, dan ligt bij u de bewijslast. U zal dus moeten bewijzen dat blok kapot is gegaan bij en met normaal gebruik. Dat er vorige week nog voldoende olie in zat wil niet zeggen dat dit altijd zo geweest is. In de afgelopen maanden zal de scooter wel eens onderhoud gehad hebben, mag ik aannemen.

Tr
door Trostomaat Oct 4, 2018 om 23:02
239 Antwoorden / Vragen

Negatieve ervaringen van anderen vergroten de schandpaalwerking van dit platform voor het bedrijf in kwestie. Dat zal de bedoeling zijn. Het gaat dus inderdaad niet om die ervaringen. Die vindt TS helemaal niet interessant.

ne
door neodutchio Oct 5, 2018 om 12:42
5185 Antwoorden / 12 Vragen

@Trostomaat, was de vraag aan u gericht? Geen idee of u wel eens op een verjaardag komt, maar als 1 iemand ergens een negatieve ervaring heeft, dan zullen er ineens een hoop zijn met ook ervaringen. Maar hoe nuttig en reeel die dan zijn....
Elke klacht staat op zich en elke klacht zal individueel behandeld worden. Het heeft dus geen nut om overal verhalen vandaan te halen om je eigen ervaring sterker te maken.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 1, 2018 om 14:25
7246 Antwoorden / 3 Vragen

Reviews :
https://opiness.nl/review/la-souris-b-v

U zou het nog even kunnen uitleggen via een contactformulier :
https://www.lasourisscooters.nl/contact/

marita5
door marita5 - Oct 1, 2018 om 14:47
11557 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Renelebens ,

De voorwaarden :

Uitgesloten van de garantie zijn:

  • Het vervangen van standaard slijtage onderdelen welke aan normale slijtage onderhevig zijn. Voorbeelden hiervan zijn: slijtage van banden, lampjes, remblokken, zekeringen, rubbers etc.
  • Onderdelen waarbij de garantie beperkt is tot een maximale kilometerstand of termijn: kabels 1000km en accu: 3 maanden
  • De werkzaamheden welke bij onderhoud worden verricht: olie verversen, kleppen stellen, smeren, afstellen, reinigen, etc.
  • Corrosie of oxidatie aan de oppervlakte van het chassis, op het schroefwerk, de uitlaat en/of alle overige wel of niet behandelde metalen onderdelen. Voor een goede bescherming van de scooter raden wij aan om in ieder geval na aankoop al het chroom werk goed in de chroompoets en kappen in de wax te zetten voor het behouden van een goede look van de scooter voor langere tijd.
  • Reparaties naar aanleiding van ondeskundig gebruik en / of abnormaal gebruik , na het niet uitvoeren van onderhoudsbeurten of bij verwijtbare schades zoals het rijden met geen of te weinig olie en / of het gebruik van verkeerde olie of benzine .
  • Reparaties naar aanleiding van een ongeluk, diefstal, natuurrampen, brand, verwaarlozing, (tijdelijke) overbelasting of verkeerd gebruik.
  • Reparaties aan opgevoerde scooters welke zijn opgevoerd door derden ofwel anderen dan La Souris Scooters. Bij het aanpassen van de maximum snelheid van de scooter blijft de garantie alleen van kracht wanneer dit professioneel is uitgevoerd door La Souris Scooters.
  • Reparaties aan scooters waar zelf aan gesleuteld is.
  • Reparaties naar aanleiding van het kapot trappen van de kickstarter deksel.
  • Reparaties van schade ten gevolge van normaal gebruik zoals bijvoorbeeld krassen op het plastic werk zoals de kuip-delen en treeplanken, verkleuren door zonlicht van de gelakte delen, de chromen delen, het zadel etc.
  • Reparaties aan scooters waar de originele onderdelen zijn vervangen door niet-originele (imitatie) onderdelen zoals: cilinder, uitlaat, bougie, zuiger, uitlaatdemper, etc.
https://www.lasourisscooters.nl/klantenservice/garantie/

In hun voorwaarden verwijzen zij naar Webshop Keurmerk , ik kan ze daar niet vinden .

Neem contact op met WebshopKeurmerk , niet geschoten is altijd mis

https://www.keurmerk.info/nl/contact/

Plaats een klacht op klachtenkompas ,

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/la-souris/details?companyId=0b273a32-cd9b-46dc-9b52-18678f186e2f

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2018 om 15:00
16888 Antwoorden / 202 Vragen

edit

edrick3
door edrick3 Oct 1, 2018 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die link is al door sjoppie gegeven. ;-)

re
door renelebens - Oct 4, 2018 om 22:25
2 Antwoorden / 2 Vragen

Scooter heeft reguliere onderhoudsbeurten tijdig gehad. Uitgevoerd door La Souris en zonder enige verder op-/aanmerkingen over gebruik.