Onze adresgegevens worden misbruikt door een niet bestaande webshop
sovaya.nl is een webshop over fietsen en zij misbruiken ons adres en telefoonnummer.
Wij worden nu steeds gebeld door geduteerde klanten, maar omdat er geen persoon achter zit kunnen we niks ondernemen.
Wij proberen nu mensen te waarschuwen, maar hoe kunnen we dit stoppen?
Ook al contact gehad met de politie en shopify, maar komen niet echt verder.
Ons adres is [edit-redactie]
daar zit een ontwerpbureau OPERA Concept & Design en de webshop van Casadormi.nl
Tel [edit-red.] is ook ons telefoonnummer, dit wordt nu gebruikt door sovaya.
Graag jullie advies en hulp in deze.
[edit gegevens, redactie]
Webpagina is zo als meestal bij dit soort bedrijven geregistreerd via Shopify, die zullen waarschijnlijk weinig tot niets hieraan doen.
Je zou een mail kunnen sturen naar abuse@namecheap.com
Dit e-mailadres staat tenminste op Whois domain tools.
Als u hen een mail stuurt (in het Engels) en het probleem uitlegd kunnen zij misschien de webpagina verwijderen.

Mijn idee is aangifte doen bij de politie! En een melding doen bij www.fraudehelpdesk.nl De politie kan dit na uw aangifte ook doen opnemen in Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
En zie: https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/oplichtingstrucs/artikel/misbruik-bedrijfsgegevens/
Omdat dit een ondernemersvraag is zie ook:
Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken

Hier neemt de politie geen aangifte van op. Is een zaak zonder prioriteit.

@juist u weer u die dat denkt te weten. Bent u van de politie? En waarom zou daar dan een register zijn van malafide bedrijven?

Nee ik werk niet bij de politie maar mijn vrouw werkt voor het cybercrine team en ja dan hoor je weleens wat.
En zo is het maar net Gerrit

Stuur ze een mailtje en geef aan dat je een fiets wilt bestellen en vraag of je bij wijze van uitzondering ook vooruit kunt betalen, zo ja naar welk rekeningnummer.
Aanvulling: op Trustpilot staat een review (waarschuwing) van de ING, misschien dat je met behulp van de politie achter het rekeningnummer kunt komen.
https://nl.trustpilot.com/review/www.sovaya.nl

@sira , de site sovaya.nl is uit de lucht .

Die is dan later op de dag er uitgegaan, want toe ik mijn antwoord plaatste waren ze nog gewoon in de lucht.
Misschien is het ook wat verstandiger om niet overal je adres, telefoon nummer en email neer te zetten zoals hier.
Je gaat er blijkbaar nogal makkelijk mee om.
Of gebruik je nu dit om zelf reclame te maken voor je eigen webshop(s)

Iets dergelijks, maar dan door een ander bedrijf gebeurde ook bij een goede kennis van mij. toen de bewuste firma niet reageerde heeft die man op mijn advies tegen iedereen die belde verteld "wij" failliet waren en als ze dus toch iets zouden bestellen dat ze hun geld kwijt waren. Enkele dagen later was die website aangepast.

Mogelijk staat er onderaan de site een designer van de wbesite, is die te bereiken?

Is een Shopify site. Maakt gebruik van hun sjablonen en verder blijf je redelijk anoniem.

Het komt bij mij ook over dat u zelf een bedrijf heeft en dus nu ook een bedrijfsmatig probleem.
In dat geval kunt u, als gezegd, beter naar de website higherlevel.nl gaan en daar uw probleem voorleggen.
Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie kent besties
Een vest besteld bij besties, half januari. Tot op heden niets ontvangen. Mail gestuurd, anttwoord pakketje zoek geraakt. Maar ze zouden het opsturen. Tot op heden niets. Paar maal gebeld, antwoordapparaat. Ingesproken, met verzoek terug te bellen. Je snapt het al, geen reactie. Wie kent dit bedrijf en hoe kan ik mijn geld terug krijgen Lees meer
10 euro duur voor 1 oxazepam?
ik heb 2 oxazepam gevraagd daar ik een MRI-scan krijg.
Benu apotheek, gelegen aan de Slochterenweg te Arnhem belde mij op en vertelde dat ik 20 euro dien te betalen voor 2 pilletjes.
Op internet staan ze voor minder.
Nou begrijp ik dat Benu meer kosten heeft maar ik vind 20 euro eigenlijk wel veel te veel.
Wat vind u ervan?
Wordt ik nou opgelicht?
...
Lees meer

Cool blue
Afgelopen december (2022) een OnePlus Nord ce2 Lite gekocht via Cool Blue.
Helaas werkte de vingersensor binnen enkele weken niet meer. Deze zit ongelukkigerwijs in de aan- & uitknop van de telefoon.
De reparatie onder garantie aangeboden bij Cool Blue. Maar dan, op 16 januari aangemeld en in week 3 mijn mobiel opgestuurd.
Vandaag 8 februari krijg ik een mail met de aankondig
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer

Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer