bl
door bluewater_1 Oct 6, 2013 om 14:24
Auto & vervoer

Oppasoma

Ik ben al een aantal jaren erken gastouder voor mijn kleinkinderen 7,8,1jaar oud het bedrag is €5.17 per uur .debelasting gaat er dan nog af dus veel houden we niet over toch word er verwacht dat we alles zelf betalen bedjes dekbed kinderwagen buggy enz.maar ook moeten we een verklaring omtrent goed gedrag kopen elk jaar.€35.00 per stuk.we krijgen niets meer vergoed alleen de dagjes uit?Is dit niet vreemd?het is verantwoord werk en word zeer onder betaald ik zou graag willen zien dat de overheid hier wat aan gaat doen..

6682 28 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2013 om 14:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, gezien wat de Regering van plan is: dat ouderen, gehandicapten e.d. andere mensen gaan helpen, zoveel als mogelijk is denk ik niet dat u meer betaald zou krijgen als u voor uw kleinkinderen zorgt. Natuurlijk is het zeer verantwoordelijk werk, maar met de bezuinigingen zou het, mij in ieder geval, niet eens verbazen als men er helemaal geen vergoeding meer tegenover stelt. Men wordt nu geacht je familie, buren, vrienden gratis bij te staan. Althans, dat is het plan. Maar ik ben een zwartkijker, misschien dat anderen u wel op kunnen beuren/

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou de overheid hier iets aan moeten doen? Uw kinderen krijgen kinderopvangtoeslag voor hun kinderen.

Dus vraag meer per uur per kind, als u er niet mee uitkomt. Kosten die u maakt zijn trouwens aftrekbaar.

En wie vergoedt dan die dagjes uit? En drie kinderen in de opvang is € 15,50 per uur.

Er zijn veel grootouders die helemaal gratis op hun kleinkinderen passen.

Cookies
door Cookies - Oct 6, 2013 om 14:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=bluewater schreef op zondag 6 okt 2013, 14:24]Ik ben al een aantal jaren erken gastouder voor mijn kleinkinderen 7,8,1jaar oud het bedrag is €5.17 per uur .debelasting gaat er dan nog af dus veel houden we niet over toch word er verwacht dat we alles zelf betalen bedjes dekbed kinderwagen buggy enz.maar ook moeten we een verklaring omtrent goed gedrag kopen elk jaar.€35.00 per stuk.we krijgen niets meer vergoed alleen de dagjes uit?Is dit niet vreemd?het is verantwoord werk en word zeer onder betaald ik zou graag willen zien dat de overheid hier wat aan gaat doen..

Waar zijn de oma's gebleven die gratis en voor niks op hun kleinkinderen pasten, gewoon omdat ze het leuk vonden?

Bed, buggy enz. wordt meestal door de ouder aangeschaft als oma oppast.

bl
door bluewater_1 - Oct 6, 2013 om 14:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger er moet nog belasting af ja en jij werkt zeker normaal wat als ik dit niet kan .vroeger pasten we op als ze een dagje weg gingen enniet elke dagmoeten werken om gewoon te overleven.mijn dochter is een alleen staande moeder en niet bewust maar omdat haar zgn man aan de drugs zat.en zoveel is die toeslag niet want ze moeten ooknog het gastouderbureau betalen zoek jij eerst aales maar uitvoor je antwoord geef.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 6, 2013 om 14:55
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het zou een stuk makkelijker lezen zijn als u de tijd nam om uw verhaal te doen.

me
door mein33 - Oct 6, 2013 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=bluewater schreef op zondag 6 okt 2013, 14:50]Tijger er moet nog belasting af ja en jij werkt zeker normaal wat als ik dit niet kan .vroeger pasten we op als ze een dagje weg gingen enniet elke dagmoeten werken om gewoon te overleven.mijn dochter is een alleen staande moeder en niet bewust maar omdat haar zgn man aan de drugs zat.en zoveel is die toeslag niet want ze moeten ooknog het gastouderbureau betalen zoek jij eerst aales maar uitvoor je antwoord geef.

Als ik dit lees, dan zou ik @Tijger1 niet zo beschuldigen als ik u was, maar de vergoeding in z'n geheel aan m'n dochter geven. Als ik uw bericht goed lees heeft zij het al moeilijk genoeg om rond te komen.
Als ouder zou u er niet op uit moeten zijn om er zelf, al is het maar € 1.00, aan te willen verdienen door op uw eigen vlees en bloed te passen en zeker de gemeenschap niet voor de kosten te willen laten draaien.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoeveel u daarmee per jaar verdient, maar iedereen die € 15,00 per uur verdient en dat heel regelmatig doet, moet daarover belasting betalen. Dus dat is niet relevant.. Als u niet normaal kunt werken, dan is het toch prima dat u nu op deze manier kunt verdienen? Voorheen deed u dat blijkbaar gratis.

Ik heb jaren op mijn kleinkinderen gepast, gratis. En daarvoor simpel een tweedehands, of derdehands bedje, box en ga maar door aangeschaft. Als uw kleinkinderen 7, 8 en 1 jaar oud zijn, moest daar toch wel een bedje over zijn, en ander bij de kringloop voor een habbekrats te koop.

Dat uw dochter nu alleenstaand is, valt niet te verwijten aan de overheid, dus waarom moet die altijd de knip trekken?

Wees blij dat zij nog kinderopvangtoeslag krijgt.

Als u geen antwoorden op uw vraag wilt krijgen, moet u hem hier niet stellen.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2013 om 15:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hé mein33, je bent me net voor. Nu praat ik over wat langer geleden maar er was geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om de kinderen geld te vragen voor oppassen. Het waren maar 3 dagen en nachten in de week (de andere dagen moest ikzelf ook nog werken) maar inderdaad: de bedjes en de buggy werd door de kinderen bij me neergezet (kringloopwinkel gekocht) en verder: tja, zo ging het gewoon. Dat heeft zo'n 8 jaar geduurd; toen ze gingen verhuizen ging het oppassen niet meer. Maar geld vragen aan de kinderen in die tijd terwijl ze zelf geen cent te makke hadden? Nee hoor.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 6, 2013 om 15:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ben dus al 35 jaar opa en 8 jaar overgrootvader, vooral men mijn kleinkinderen hebbe wij met grote liefde de oppassing gedaan mijn kinderen doen dit ook voor klein kinderen wij vinden dit de gewoonste zaak van de wereld om dit zonder ooit vergoeding maar wel met plezier gedaan . Zelfs soms als de ouders samen met vacantie gingen. Ik krijg nu de beloning door dat de klein kinderen altijd voor mij klaar staan, ook onbetaald Dat u nog lang en met veel plezier dit kan doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 6, 2013 om 16:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1. Wat stemde u afgelopen decennia?
2. U had uw kinderen natuurlijk ook dit met hun verjaardag cadeau moeten geven ;-)
3. -weggejorist-
4. -weggejorist-

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2013 om 21:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oppassen op kleinkinderen, kleinkinderen soms weken te logeren etc. vraag en wil je geen geld voor net zomin als dat kinderen/kleinkinderen geld horen te vragen als ze ouders/grootouders helpen. Als grootouders krap bij kas zitten dan geef je huishoudgeld voor de onkosten (want die heb je dan zelf niet) in het geval van langer logeren. Dagjes uit kan ook met wandelen etc. Belachelijk dat de belastingbetaler daarvoor opdraait en goed dat steeds minder daaraan betaald wordt.
Als je niet aan een gastouderbureau doet hoef je dat ook niet te betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan krijgt die dochter ook geen kinderopvangtoeslag en daar zal het om begonnen zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft dat ze dat al jaren is en het jongste kleinkind is één jaar. Dus ook toen pa en nog was werd er al betaald opgepast.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2013 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, dat wist ik niet eens (van die mogelijkheden), ik weet zo weinig. Ik ben van het genre dat ik ook jarenlang vaste en vooral gratis oppas in de vriendenkring was, want zo deden we dat onderling ook.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als opa of oma officieel gastouders willen zijn, moeten ze er wel wat voor doen en laten. Het huis moet geschikt zijn, en er mag bijvoorbeeld niet gerookt worden. Ook moet er een cursus gevolgd worden en zij moeten zich aansluiten bij een bureau, wat nauwelijks iets doet en alleen incasseert.

Maar dat is ontstaan nadat een paar jaar geleden ouders kinderopvangtoeslag konden krijgen voor alle opa's en oma's die gratis op de kleinkinderen pasten.

Toen is daar paal en perk aan gesteld. En zijn er stringente voorschriften gekomen.

Op zich niet erg dat als grootouders de opvang verzorgen zij net zoveel betaald krijgen als een andere gastouder, maar vaak is het zo dat het kind dan of niets betaalt of alleen de kinderopvangtoeslag doorbetaalt.

Moeten ze natuurlijk helemaal zelf regelen, maar voor die oma of opa is het inkomen en uiteraard belast. Maar ze moeten dan niet gaan jammeren dat het te weinig is, of over de kosten die ze maken. Die kosten zijn aftrekbaar van de inkomsten en als ze het te weinig vinden, moeten ze bij hun kinderen zijn en niet bij de staat, oftewel bij ons.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2013 om 22:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de toelichting. Ben het met de laatste alinea ook eens, dan bij de kinderen aankloppen en niet bij de belastingbetaler.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 22:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zelf gelukkig jarenlang met groot plezier gratis op mijn eigen kleinkinderen gepast.

zwemmer
door zwemmer - Oct 7, 2013 om 00:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik vind dit een buitengewoon onnatuurlijke constructie. Als je wilt geven doe je dat, als je de middelen daarvoor niet hebt moet het aan een ander overlaten.

empyria
door empyria - Oct 7, 2013 om 10:13
504 Antwoorden / 3 Vragen

Betaald willen worden om opa en oma te spelen voor je eigen kleinkinderen...het moet niet gekker worden!

:-/

ph
door philip36 - Oct 7, 2013 om 12:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Afgezien of het onderbetaald wordt is het inderdaad zwaar en verantwoordelijk werk.
Als u dat meerdere dagen per week doet, petje af.
Na zelf jaren 'gebonden' te zijn geweest door eigen kleine kinderen krijg je nu een herhaling maar bent zelf niet meer zo jong.
De regering wil graag zoveel mogelijk mensen aan het werk hebben, ook alleenstaande moeders.
Gezinnen met een gezamenlijk inkomen van meer dan € 150000 krijgen vanaf het tweede kind nog ruim 50% van de kinderopvangkosten vergoed.
Dat vind ik water naar de zee dragen.
Van mij zou u meer mogen verdienen, dat is in ieder geval goed besteed geld.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kind mag zelf ook meer betalen.

bl
door bluewater_1 - Oct 7, 2013 om 12:47
5 Antwoorden / 2 Vragen

Werken jullie ook voorniks dan het is wel werk. En onderbetaald .en ikbetaal daarnogeens dik belasting over wat ook normaal is .ik pas vijf dagen per week op ook zitten er nog vier nachten bij is dat met een normale baan ook?dacht het niet he. En met een baby van 2 maanden moet je er toch echt in de nacht voor de voeding uit bed.en mag je daar dan niet normaal voor betaald krijgen .ik denk als je voor dit bedrag een gewone baan heb je gelijk zou stoppen. De verantwoording en de tijd die je erin steekt mag best normaal betaald worden.nederland dwingd om ouders samen te laten werken maar als je alleen staat en daar niet voor gekozen heb maar gedwongen bendoor dat de partner is weggevallen of zich misdragen heeft is het voor de ander zwaar halen.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus eigenlijk geen gastouderschap meer, maar u hebt uw kleinkinderen helemaal in huis.

Maar dan nog, dat is iets wat u met uw dochter hebt afgesproken en verre van normaal. Zij zal geen vijf dagen en vier nachten aaneen werken. Zij kan dus zelf 's avonds en 's nachts voor haar eigen kinderen zorgen, maar als zij dat niet wil, moet u dat met haar bespreken.

Uiteraard betaalt de staat niet mee aan 24-uurs opvang van een werkende ouder. Die moet na zijn werktijd zelf voor zijn kinderen zorgen. Dat u die zorg van uw dochter overneemt, is uw eigen keuze.

Door te werken heeft uw dochter ook nog allerlei belastingvoordelen, zoals daar zijn, de alleenstaande ouderaftrek, de aanvullende alleenstaande ouderaftrek en de combinatiekorting, naast uiteraard de kortingen die anderen ook hebben.

Eerst was die baby een jaar en nu twee maanden?

bl
door bluewater_1 - Oct 7, 2013 om 13:31
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ze was twee maanden ja nu een jaar.gaat hier over werken niet zomaar een keertje .nee ze werkt bij een bp station en die beginnen om zes uur tot drie en van drie tot 11 dus moet je dan na half twaalfnog met kinderen die om 8 uur naar school moeten overstraat???jij weet hetblijkbaar allemaal zo goed betaal jij je rekeningen maar eens van dat geld lukt je niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij verdient dus in ieder geval het minimumloon, plus daarnaast nog die kortingen.

U zou dan beter als zij late dienst heeft met de kinderen na het eten naar haar huis kunnen gaan en dan zelf naar huis, als zij thuiskomt.

En precies zo als zij vroege dienst heeft, daar naar toe gaan. Kinderen naar school helpen en baby meenemen.

Er zijn genoeg gezinnen die van minder dan zij heeft moeten rondkomen.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2013 om 14:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 7 okt 2013, 13:44]Zij verdient dus in ieder geval het minimumloon, plus daarnaast nog die kortingen.

U zou dan beter als zij late dienst heeft met de kinderen na het eten naar haar huis kunnen gaan en dan zelf naar huis, als zij thuiskomt.

En precies zo als zij vroege dienst heeft, daar naar toe gaan. Kinderen naar school helpen en baby meenemen.

Er zijn genoeg gezinnen die van minder dan zij heeft moeten rondkomen.

Los van wat ik eerder schreef, het gaat natuurlijk niet aan om bluewater voor te schrijven waar ze met de kinderen naar toe moet e.d. Dat is en blijft een privé zaak en wij weten geen van allen, gaat ons ook niet aan, waarom de kinderen de nachten ook bij haar doorbrengt. Het is trouwens niet, zoals ik uit het Topic dacht te lezen (want dat was/is onduidelijk geschreven) oppassen maar echt totaal zorgen voor. En dan had mijn eerdere antwoord ook genuanceerder moeten liggen. Oppassen altijd graag; maar dit komt eigenlijk meer neer op opvoeden, zoals ik het nu van bluewater lees. En dan word het een ander verhaal.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2013 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ts brengt zelf naar voren waarom de kinderen ook de nachten bij haar doorbrengen.

"Dus moet je dan na half twaalf enz. enz.".

Ik voel mij helemaal niet geroepen de Ts iets voor te schrijven. Ik opper slechts een mogelijkheid ter vermindering van de belasting die zij zelf ervaart door ook nog de nachten de kinderen te hebben.

Uiteraard is dit een privé zaak, maar de Ts vindt dat de staat haar extra moet belonen voor al die inspanningen die zij levert en doet hier haar beklag over de lage verdiensten.

Zij legt dus zelf haar privé zaak hier voor om commentaar te krijgen op haar standpunt. En wel "Zij zou graag zien dat de overheid hier wat aan doet".

En dat doet de overheid dus niet.

be
door benno155 - Oct 23, 2013 om 14:54
60 Antwoorden / 0 Vragen

U spreekt erg vaak over geld en werk als het over oppassen gaat. De kindertoeslagregeling is, zoals al eerder gemeld, bedoeld voor ouders waarvan de kinderen naar de betaalde kinderopvang gaan.
Veel families, en blijkbaar ook deze, zien dat als een manier om wat extra's te verdienen ten koste van de belastingbetaler. Voor deze regeling pasten grootouders ook op de kleinkinderen en dat hoefde ook niet per uur te worden betaald.
Indien u gewoon op de kleinkinderen zou passen hoeft u ook geen kosten inzake verklaringen te maken.
Als u een normaal inkomen wilt genereren zou ik eens wat anders zoeken dan oppas van de eigen kleinkinderen.