jo
door john37deurne Jul 13, 2011 om 11:05
Auto & vervoer

PostNL

Beste Kassa,
ik heb momenteel een bestelling(onder rembours) gedaan bij een webshop en deze heeft de bestelling netjes maandag over gedragen aan PostNL.
Aangezien het een 24 uurs levering betrof had ik voor dinsdag een vrije dag genomen maar zag 's avonds dat deze nog bij de post lag en dat het een dag werd vertraagd.
Hier op heb ik woensdag(vandaag) maar weer een dag vrij genomen, nu keek ik weer bij mijn track en trace hoe laat deze zou komen en staat er WEER dat het een dag vertraagd is en zou ik weer een dag vrij moeten nemen.
Dit is niet de enigste keer dat we problemen hebben met de post ,dit hebben we ook al vaker gehad met de speciale kindervoeding voor de kleinste omdat deze een koemelk allergie heeft, die tijd duurde soms zolang dat we bijna alle apotheken af moesten om een blik van deze voeding te verkrijgen zodat de kleinste toch kon eten.
Als je dan met de klanten service belt krijg je het standaard antwoord dat ze er niets aan kunnen doen en dat je gewoon moet wachten tot je het binnen krijgt.
Ik heb niet zoveel zin om voor een bestelling bijna een week vrij te moeten nemen omdat PostNL steeds meld dat de levering vertraagt is en dat het de volgende dag word geleverd .
Het lijkt mij dat ik niet de enigste ben die deze problemen heeft met de leveringen van PostNL al zeggen ze dat ze binnen 24 uur kunnen leveren, is er geen regel die zegt dat ze waar moeten maken wat ze zeggen zoals het al bij voedings producten is?
Of een of andere instantie die hun er op kan wijzen dat ze de huid van de beer niet mogen verkopen voordat ze hem geschoten hebben, oftewel eerst die 24 uurs levering waar maken voor er reclame mee maken dat ze dat kunnen( of niet alleen dat ze het kunnen maar ook echt doen).
met vriendelijke groet,
john

1361 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 11:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn voorkeur gaat uit naar bestellen bij webwinkels die niet door Postnl de pakketten laat bezorgen.

pino123
door pino123 - Jul 13, 2011 om 11:41
2768 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 11:22]Mijn voorkeur gaat uit naar bestellen bij webwinkels die niet door Postnl de pakketten laat bezorgen.

Leuk voor je, maar geef eens antwoord op de vraag.

pino123
door pino123 - Jul 13, 2011 om 11:45
2768 Antwoorden / 14 Vragen

@John

Heb je al een klacht ingediend, zo ja, wat werd er aangegeven als reden.

Anders hierbij de klachtenwebsite link

bosbess
door bosbess - Jul 13, 2011 om 12:13
354 Antwoorden / 40 Vragen

Op de site voor het verzenden van pakketten door zakelijke klanten staat ondermeer het volgende:

"Aflevering binnen 24 uur
Voor pakketten is de verzendwijze Standaard. Uw pakket is binnen 24 uur op de plaats van bestemming."

Ze schrijven dus niet dat ze het kunnen, maar ze melden het als vast gegeven.

Je leverancier is zakelijke klant. De enige instantie die Post NL op de vingers moet tikken is daarom je leverancier. Die heeft er tenslotte belang bij dat je de volgende keer weer bij hem bestelt en niet bij een ander via een andere besteldienst..

En Post NL heeft er belang bij dat de leverancier als zakelijke klant bij hen blijft en niet naar een andere besteldienst overstapt. Ze zullen deze leverancier dus niet zo met een kluitje het riet insturen als ze dat met jou hebben gedaan.

Ik zou me dus allereerst tot de leverancier wenden. Voor nu zou ik geen vrije dagen meer nemen. Voorzover ik heb begrepen ligt er op een gegeven moment een briefje in de bus, dat je het pakket ergens kan komen ophalen of op een andere tijd kan laten bezorgen. Dat is wel niet de bedoeling, maar ja, al die vrije dagen opofferen voor niks is ook zonde.

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 12:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 13 jul 2011, 11:41][quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 11:22]Mijn voorkeur gaat uit naar bestellen bij webwinkels die niet door Postnl de pakketten laat bezorgen.

Leuk voor je, maar geef eens antwoord op de vraag.

U kunt vandaag w.s. niet tussen de regels doorlezen. Ik verwacht niet van dit bedrijf dat deze klacht structureel opgelost gaat worden.

@ t.s.
deze klacht is hier al vaak aan de orde geweest.
Een zoekopdracht leverde het volgende op:
klik hier

we
door websiteeigenaar - Jul 13, 2011 om 12:17
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wij versturen 150.000 pakjes per dag en hebben zowat elke pakket dienst geprobeerd.
PostNL komt daar nog altijd het beste uit.

De leveringen zijn 99.5% op tijd en dat is prima.
De voorwaarden dekken die 0.5% af omdat het gewoonweg niet mogelijk is perfect te zijn.

Consumenten vinden onze verzendkosten (4.50) hoog en willen steeds goedkoper hun pakket. Een pakket versturen kost overigens 7 euro aan de balie.
Hierdoor moet PostNL bezuinigen en met word het steeds lastiger.
Wij als webshop worden ook aangekeken op die 0,5% want die klanten klagen bij ons.

Tip1) Bestel niet onder rembours hier zijn de vertragingen hoger,
bij een webwinkel hoef je nooit vooruit te betalen hooguit 50% van het bedrag.

Tip2) Laat het pakket door TNT express afhalen dan heb je betere garantie.
En kost volgens mij 22 euro per levering tov 12.50 rembours.

Overigens kun je blij zijn je in nederland woont want post bezorgingen hier zijn
veel beter als in andere landen.

ni
door nicholas - Dec 23, 2011 om 19:24
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit al 3 dagen te wachten op 2 pakketjes. Ze bezorgen ze gewoon niet. Iedere dag krijg ik 's morgens weer een mail dat ze tussen 14.30 en 18.30 komen, maar niets hoor.
De klachtenlijn kost 0,45 per minuut en die kijken dan op Track & Trace, maar dat kan ik zelf ook! Daar staat namelijk al dat de pakjes bij de chauffeur zijn. GGgrrrrr