Rijders Polo BlueMotion met brandstofpomp probleem?
Zijn er hier lezers, die net als ik, een groot probleem hebben met de jankende/brommende/gierende toon, die afkomstig is van de brandstofpomp, die in de Polo BlueMotion rechts onder de achterbank is ingebouwd?
Mijn dealer kan het probleem niet verhelpen, ook niet met experts van Pon. Het is een fabricagefout van de pomp, maar Pon wil niet tot een terugroepaktie overgaan, terwijl er vele rijders zijn (op andere internet fora) die hier over klagen. Het geluid bevindt zich in het hoge tonen gebied en is heel hinderlijk als je oren deze geluiden nog horen. Met name als de motor lage toeren maakt (ca 1200 tpm) en langzaam rijdt.
Mocht u geïnteresseerd zijn in mijn correspondentie over dit mankement, dan kunt u dit opvragen per email op gierpolodoofpot@gmail.com.
Ik wil graag naar Pon een vuist maken om 2 jaar auto-ellende teniet te doen.
Weg met die gier Polo BlueMotion!
Als alle VW's van dit type dit "probleem" hebben is er feitelijk geen sprake van een fabricagefout maar een vaste eigenschap van het produkt.
U kunt Pon hierop niet aanspreken. Uitsluitend als de fabrikant besluit dat hier sprake is van een fabrikagefout en overgaat tot een terugroep actie dan kunt u daaraan rechten ontlenen.
Als de pomp doet wat hij moet doen alleen daar kennelijk niet erg geruisloos in is dan is dat iets waarmee u zal moeten leven.
Toen ik voor aanschaf een proefrit maakte was het storende geluid niet aanwezig. Pas 2 maanden na aflevering kwam het storende geluid bij mij (en gezien de reacties van velen) naar boven. Soms hard, soms nauwelijks hoorbaar, maar het is zeker geen geluid wat als een vast "bijproduct" van de Polo moet worden gezien.
Het is een storende hoogfrequente toon, waarvan velen, die met mij meerijden zeggen: "wat giert er hier?".
Ik wil ook niet beweren dat alle Polo BlueMotions hier van voorzien zijn, maar vele hebben hier last van. Alleen als je gehoorbereik in de hoge tonen niet optimaal is zal je er geen last van hebben. Of als je de radio hard aan zet...
Maar ook de service Polo BlueMotion, die mijn dealer ter beschikking stelde heeft hetzelfde euvel....een gierende brandstofpomp.
En natuurlijk kan ik Pon hierop aanspreken. Zij leveren een product af waar ik niet om gevraagd heb.
Overigens...werkt u bij Pon??
[quote=o.n.tevreden schreef op dinsdag 6 nov 2012, 17:18]
En natuurlijk kan ik Pon hierop aanspreken. Zij leveren een product af waar ik niet om gevraagd heb.
Overigens...werkt u bij Pon??
Om uw laatste vraag te beantwoorden (hoewel niet echt relevant): "Nee".
Ik rijdt hoogstens met enige regelmaat zakelijk een VW maar geen Blue Motion.
U stelt dat Pon u een produkt heeft geleverd waar u niet om heeft gevraagd.
Kunt u aantonen dat u de leverancier Pon specifiek heeft gevraagd om een "geluidloze" benzinepomp?
Zo ja, dan voldoet het produkt inderdaad niet aan de door u gestelde eisen.
Zo nee, dan heeft u alleen enig recht als het "gebrek" exemplarisch bij uw auto of wellicht een aantal andere soortgelijke modellen en dan kunt u inderdaad aankloppen bij Pon.
Komt het "gebrek" voor bij alle auto's van dit type dan wordt het uitermate lastig om aan te tonen dat er sprake is van een "gebrek" vooral als het onderdeel doet wat het behoort te doen.
Ik denk, gezien uw opstelling, niet dat we elkaar zullen overtuigen.
Mijn Polo BlueMotion is van de eerste serie, waarvan ook bij de dealer bekend is dat de (diesel)brandstofpomp (die onder de rechterachterbank is gemonteerd) een jankend/gierend geluid maakt. Wellicht ook bij de serie die nu nog wordt afgeleverd.
De afgelopen 25 jaar heb ik vele tientallen verschillende (lease- en privé) auto's gereden (waaronder 2x Passat) en nog nooit een wagen, die zo'n storende toon produceerde.
Uw "advocatenopstelling" dat als alle Polo BlueMotions er last van hebben het dus ingebakken zit in de constructie en geaccepteerd moet worden is natuurlijk kul.
Ik heb een demowagen gereden waar het niet in voorkwam en op basis daarvan heb ik een besluit tot aanschaf genomen.
Als iedere koper alle onderdelen van een auto zou moeten voorzien van een eisenpakket, zouden er niet veel auto's meer worden verkocht...
We hoeven niet tot elkaar te komen want we staan niet in de rechtszaal en ik vertegenwoordig niet Pon.
Ik kan natuurlijk hier met veel omhaal roepen dat u absoluut gelijk heeft, want dat wil u graag horen, maar u loopt een aanzienlijk risico dat niet te krijgen als elke blue motion dit euvel heeft. Kennelijk stel Pon zich al op dit standpunt.
U zal dus moeten gaan aantonen dat dit euvel exemplarisch is en buitengewoon hinderlijk dan scoort u wellicht bij de rechter want daar zult u naartoe moeten gaan als Pon u niet tegemoet komt.
Ik denk dat we hier over een zaak heeft die hier niet opgelost gaat worden.
Ik heb al veel meer klachten gezien bij Audi en VW, waarbij het over de importeur Pon gaat.
Deze wil n.l haast nooit een noplossing aandragen.
terwijl Pon toch een verbinding is van de fabrikant en de dealer, Pon behoort dus de fabrikant in te seinen, dat er een probllem wat erg irritant is, het geluid van de brandstofpomp, dat hoort Pon toch echt door te geven aan de fabrikant.
Een brandstofpomp dient toch echt weinig geluid overlast tegeven, ik een ervaren auto hobby-ist heb dit euvel nog nimmer meegemaakt.
Dat is dan toch echt heel frappant.
Een brandstofpomp hoort men enkel zoemen, dat is gewoon en normaal.
Ik denk dat VW de fout gemaakt heeft met de ophanging van de pomp in een starre ophanging, en nromaal word een brandstofpomp die electrisch word aangedreven in een rubber ophanging.
Daar zit deze fout, en ik weet dus zeker dat meerdere Polo's van dit type er dan ook werkelijk last van zullen hebben, dat kan echt niet missen.
Ik vind dus dat de dealer in samenwerking met Pon een gedegen oplossing dient te zoeken, daar heeft een eigenaar die een auto een paar maanden bezit, toch recht op heeft.
Verder met de starre opstelling van VW en importeur Pon, kan dit enkel leiden tot verlies van klanten, en terecht overigens.
Zoals ik al zei, Pon heeft meerdere zaken die niet opgelost werden. Waardoor een klachtenregen over deze importeur. ( auto fora ).
Ik ben lid van een aantal auto fora waaronder van VW, Audi en eigenlijk alle VAG gerelateerde merken.
Daar ziet men stelselmatig dergelijke klachten over Pon!
Frappant in sommige zaken, gaat na veel bakkelijen Pon over tot de z.g.n. coulance regeling, echter zou het Pon gewoon sieren, dat ze gewoon zouden zeggen, de klant had gelijk.
Maar dat weigeren ze abrubt.
Vandaar dat ik dus ook geen Audi meer rijdt, en ook geen enkele ander VAG gerelateerd merk meer wil hebben!
Er zijn nog meer Duitse merken, die wel met hun klanten om kunnen gaan!
Waarvan ik wel hele goede ervaringen heb.
Fijn (maar eigenlijk jammer) dat er steeds meer geluiden zijn dat Pon een hele slechte importeur is en daarmee afbreuk doet aan het kwaliteitsimago van Volkswagen.
Zelf rijd ik Toyota Avensis en daar is in 5 jaar tijd geen enkele rammel of enig kwaliteitsprobleem mee geweest. Geeft dan ook 3 jaar garantie. VW geeft 2 jaar garantie. Hyundai geeft 5 jaar garantie en Kia zelfs 7 jaar...
Met de bar slechte service van VW kun je op je vingers natellen waar mensen op over stappen...
Maar dat heb je ervan als je alleen op eigen belang let.
Aangezien mijn dealer een acceptabel inruilvoorstel heeft gedaan zal de geluidsproblematiek van mijn Polo binnenkort tot het verleden behoren en ben ik tevreden gesteld met de, helaas te lang lopende, afloop.
Voor diegenen, die net als ik het gierprobleem als erg storend ervaren nog even dit:
Er is een oplossing in de maak in de vorm van een nieuw ontwikkelde brandstofpomp, die over ca 1 maand (dus in december 2012) leverbaar is. Verder nieuws hierover kunt u het best bij uw dealer opvragen.
Ik ga verder door het leven als T.E. Vreden...
Zelf rijd ik het broertje de Seat Ibiza en ook een buurman met Skoda Fabia heeft het niet.
Deze zijn beide meer dan 2 jaren oud en met beide ruim boven de 40.000 Km zou het dus te horen moeten zijn.
Omdat ik wat ouder ben, een puber van 16 zonder MP3 speler ervaring hoorde ook niets.
Dus als hij het nauwelijks kan horen blijkbaar zit er dan een andere opvoer pomp in.
U had de auto niet hoeven in te ruilen, een andere pomp is voordeliger en gezien die kosten zou ik
die zelfs graag zelf betalen indien het nodig zou zijn.
Helaas weet ik niet welk artikel nummer er op de Polo Pomp staat maar ik vermoed dat ze meerdere pompen gebruiken afhankelijk van auto model helaas.
Beste,
Dit probleem met de brandstofpomp ,
had ik al met mijn VW golf 1800 uit 1998
zeker een VW kwaal, verder was het een prima wagen
groet,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer