ch
door charleyjansen Jun 12, 2013 om 14:54
Auto & vervoer

Rijkswaterstaat neemt geen verantwoordelijkheid voor steenslag

Met mijn nieuwe auto van toen 4 weken oud heb ik in februari 2013 melding gedaan van enorme steenslag op de a12.
1900 euro was de taxatie van het herstelbedrijf.
Rijkswaterstaat geeft na 3 maanden als reactie dat er geen bewijs is ondanks foto's, taxatie verslag met foto's, verklaringen mede slachtoffers, artikelen
uit kranten, spoedreparaties en nieuwe asfaltering afgelopen weekend.
Omdat ik een all risk verzekering heb kan ik daar mijn schade claimen. En de verzekering oppert dit ook als oplossing. Moeten we dit dan maar als
autorijder/ verzekerde maar ook als verzekering accepteren.
Ik vind dit wel een kamervraag! Ik heb al heel veel reacties van mensen wiens schadeclaim is afgewezen. We betalen wegenbelasting, verzekeringsgeld en zoals Rijkswaterstaat zelf schrijft op zijn site zijn ze verantwoordelijk voor de staat van de weg. Het kost mij de 4 schadevrije jaren en verzekeraars veel geld ook met de vele autoruiten en iedereen krijgt van rijkswaterstaat de reactie wij nemen geen aansprakelijkheid. Dit kan toch niet. Maar het word schijnbaar wel geaccepteerd.

847 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 12, 2013 om 23:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja men kan tegen de staat moeilijk gaan procederen, u zult dus u verz. aan moeten kloppen als u all risk bent is dat te toen maar alleen wa kost het geld.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 13, 2013 om 17:54
2189 Antwoorden / 14 Vragen

99% van alle steenslag komt door te kort afstand houden.

Dus hoe bewijs je dat je voldoende afstand hield en bij welke snelheid?
Bij 80 Km tenmisnte 40 meters, bij 130 zelfs 65 meters tot je voorganger want dat is nodig om een claim succesvol in te kunnen dienen.

En vooral in het voorjaar met strenge vorst los gekomen stukken is overmacht en ook na asfaltering werk is het vaak een regenbui.
Verder zijn het bepaalde merken banden die graag steentjes vast houden en elders los laten die vaak de sterren in de ruiten maken.
Maar ook daar, de mensen die rustig rijden en voldoende afstand houden hebben er minder last van.

Dus mensen met steenslag schade hebben ook vaker sterren die ze laten herstellen en dus eigenlijk eigen schuld.
Lees de CBR regels een door op neem opnieuw een theorie cursus, en daar staat het ook!

Dus U veroorzaakte het 99% zelf en U heeft geen bewijs dat U voldoende afstand hield dus wegens gebrek aan bewijs reeds verloren.

de motormuis
door de motormuis - Jun 14, 2013 om 16:16
598 Antwoorden / 13 Vragen

Helaas staan zij sterker dan u. En al sde verzekering zegt het te willen vergoeden, let er dan wel op dat het U geen no-claim kost.