Rollatorhaak vader(91): 'zorg'bedrijf pakt WMO geld, na 4 mnd nog niks passends
Sinds kort kan vader (91) niet meer zonder rollator, die moet mee op zijn scooter, en daar is een bevestingshaak voor nodig (WMO), en een nieuwe rollator (eigen kosten). Rollator gekocht bij het bedrijf dat voor WMNO installeert, want 'alle rollators die wij verkopen passen op de haken die wij installeren' (telefonisch, begin april). Na 4 maanden en drie monteursbezoeken, na eindeloos wachten op de levering en installatie van twee ondeugdelijke klemmen (die inmiddels hebben geleid tot beschadiging van de rollator), op 3 augustus telefonisch het bericht 'wij kunnen u niet helpen, zo'n haak hebben we niet'. De dag daarvoor is een monteur langs geweest die een haak bij had die volgens hem paste maar niet kon installeren omdat hij voor een klant was die hij later die dag bezocht. 4 augustus de hele middag aan de telefoon gehangen: als er eindelijk wordt opgenomen blijkt de persoon die er iets aan kan doen 'onbereikbaar'.
Inmiddels twee klachten bij de gemeente / WMO ingediend, geen effect.
Er is hier volgens mij sprake van misleiding en wanprestatie, maar omdat de gemeente/WMO betaalt: welke wettelijke middelen heb ik om dit bedrijf te dwingen te doen waarvoor het betaald wordt? (NB bij een leeftijd van 91 is daar haast bij.)
Geachte P. Dekkers,
Ik heb nog nooit een man van 91 gezien met een rollator, vastgemaakt aan zijn scooter.......
Is het niet veiliger om een scootmobiel aan te vragen voor uw vader?
Zal wel een scootmobiel mee bedoeld worden. -:)
Met een foto weten we het zeker ;-)
@GBA, ik sluit niet uit dat dit https://www.totalezorgwinkel.nl/rollatorhouder-scootmobiel/ wordt bedoeld en ik ben het met u eens dat de vraag in die zin onduidelijk is.
(@JULIOMARINER, die 'grap' is niet leuk.
Ik vond hem wel leuk
Ik vind het ook een leuke grap.
Ik ook. Voor het fotoboek...
Hallo P Dekkers ,
Inmiddels twee klachten bij de gemeente / WMO ingediend, geen effect.
Over welke gemeente gaat dit ? meestal heeft een gemeente zelf een ombudsman waar u terecht kunt met uw klacht .
Hebt u een klacht over uw gemeente?
Probeer uw vraag of kwestie eerst met de gemeente zelf op te lossen. Op de gemeentelijke website vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij de gemeente zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie.
Als u er niet uitkomt met de gemeente
Loopt u vast bij de gemeente? Bijvoorbeeld doordat zij afspraken niet nakomen? Of u geen reactie op een brief of klacht krijgt? Dan kunt u bij de ombudsman terecht. Als uw gemeente een eigen ombudsman heeft, neemt u daar contact mee op. Als uw gemeente bij de Nationale ombudsman is aangesloten, neemt u contact met ons op. We helpen u graag. Een klacht mogen wij alleen behandelen als u zelf bij de gemeente hebt geklaagd.
Dien online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.
Bent u benieuwd welke gemeenten er bij de Nationale ombudsman zijn aangesloten. Bekijk hier het overzicht.
Ik bedoel ook een scootmobiel, geen scooter (maar mag mijn post kennelijk niet meer editen). Klacht gaat niet over de gemeente.
Topantwoord
Tijd voor de "locale legal eagle" zou ik zeggen want dit lijkt mij een koop waarbij de leverancier niet levert, een wanprestatie. Met als extraatje een beschadigde rollator, gevolgschade die bij een particulier niet uitgesloten mag worden.
Heb ik intussen gedaan, denk dat je gelijk hebt, dank voor je reactie. Maar aan een slepende juridische procedure hebben we niet zoveel. Na 1,5 jaar aan huis gekluisterd tgv COVID is het mooi geweest, wil hij gewoon weg kunnen nu hij dat nog kan.
Topantwoord
..is misschien op te lossen met een bezoekje aan de bouwmarkt voor een geschikte haak en een boormachine? Een kennis van mij met een rolstoel heeft dat laatst ook gedaan, en met succes. Aan die hulpmiddelenlui ga je toch geen vier maanden spenderen?
Als je nu eens de fabrikant van de rollator vraagt welke rollatorhouder geschikt is voor de scootmobiel.Het schijnt nogal precies te komen. Zo schiet het niet op een de gemeente is niet zo snel. En het bedrijf is niet in staat om zo'n houder te kopen en te monteren.
Dus moet je iets anders bedenken. Kun je een geschikte houder vinden, dan met de gemeente afspreken dat je die aanschaft en laat monteren en je de rekening naar de gemeente kunt sturen. (altijd een schriftelijke bevestiging vragen) Dat zal wel niet gemakkelijk gaan. Maar je moet wat. Het is nu mooi weer en je vader wil naar buiten. Desnoods koopt je vader er zelf een.
https://hulpmiddelenwijzer.nl/hulpmiddelen/rollatorhouders
Bedankt voor jullie suggesties. Zelf gaan klussen is al geprobeerd, werd geen succes. Type van zo'n houder luistert idd nauw, dat online bestellen gaat niet. Ook niet gedaan vanwege die claim: koop bij ons want die van ons passen. Kreeg vandaag het geniale idee, na eindeloos in de wacht hangen en doorverbonden worden met weer iemand die niks weet en nergens wat aan kan doen, te vragen verbonden te worden met de monteur die het laatst was langs geweest bij vader. Die wist precies nog welk type houder er nodig was en had dat ook intern doorgegeven - was kennelijk niks mee gedaan, hij heeft beloofd te gaan duwen van die kant af. Heb wel goede hoop dat dat gaat helpen. Nogmaals dank voor de ideeen, ook namens Pa.
Hoop voor u dat het snel wordt opgelost, kan vader's weer aan de "wandel";-))
n.b. Is het een scootmobiel via de WMO gekregen wees dan voorzichtig met zelf klussen. Als vader hem niet meer nodig heeft moet deze bij de gemeente worden ingeleverd en dan kunnen ze over schade gaan zeuren.
Gelet op de al gegeven reacties is het m.i. hoe dan ook zinvol om zoals al gegeven dit aan te geven bij uw Gemeente (zie de reactie van @MARITA5) en n.a.v @HENKDEZEVENDE die verder geen advies geeft is het m.i. toch erg zinvol op basis van vermoeden van wamprestatie tenminste aangetekend een in gebreke stelling te dien en zie dan bijv. deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en m.b.t. achtegrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ . Op basis van hetgeen u aangeeft ga ik ook uit van wanprestaie en zie ook nog: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en kunt u voor nadere hulp advies ook nog dze benaderen: - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Bedankt voor de suggestie, maar heeft mijn vader nu een contract met hen, of de WMO? Deze onduidelijkheid bracht me bij dit forum. Ze zijn nog niet van me af hoor , want er is schade tgv hun gerommel. En dan kan ik uw tip goed gebruiken. Het belangrijkste is echter dat Pa zsm weer de hort op kan.
Scootmobiel en Rollator zijn 2 losse producten....
En als je die aan elkaar wilt hangen moet je gelijk bij aankoop Rollator die beugel of klem erbij eisen en niet later!
Als ze die niet hebben, elders kopen.
Ook zie ik geen merk en type Scootmobiel lang komen.
Er zijn sterkte snelle waar je alles aan kunt hangen maar ook opvouwbare die achterin je auto kunnen.
Dat is slappe rugleuning en daar kan niets aan hangen!
En als ze per Telefoon iets beloven, ze zien dan niet welke Rollator aan welke Scootmobiel moest!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer