fr
door frisian3 Mar 4, 2012 om 15:12
Auto & vervoer

Scootmobiel houdt er steeds mee op

Hallo

4 jaar geleden heb ik een miniscootmobiel gekocht. In het 1ste jaar is ie 4 keer kapot geweest. Toen zat er nog garantie op. Maar in de laatste 3 jaar is ie zeker ook 5 tot 6 keer kapot geweest. Hij houdt er steeds mee op en daar sta je dan weer ergens. Nu is hij ook weer stuk. Soms begint hij eerst langzaam te rijden om vervolgens heel snel en soms wil hij gewoon helemaal niet starten. Mijn vraag is: Kan ik hier nog verhaal op halen bij de leverancier of heb ik gewoon pech?

4596 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2012 om 15:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dat hij in het eerste jaar al 4 maal kapot is gegaan was al reden genoeg om destijds niet met de scootmobiel verder te willen en toen al een andere oplossing had moeten vragen in de garantieperiode. Nu nog aanspraak proberen te maken op een eventuele "vergoeding" is wel erg laat. Misschien dat de leverancier je tegemoet zou willen komen door inruil en bijbetaling van een ander scootmobiel lijkt me de enige oplossing.

loreleigil
door loreleigil - Mar 4, 2012 om 21:55
678 Antwoorden / 3 Vragen

Dit klinkt als accuproblemen. Zijn er al eens nieuwe op gezet? Op garantie kunt u geen beroep meer doen, die is echt verlopen en de accu's zijn vaak uitgesloten van garantie.

fr
door frisian3 - Mar 4, 2012 om 22:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zondag 4 mrt 2012, 21:55]Dit klinkt als accuproblemen. Zijn er al eens nieuwe op gezet? Op garantie kunt u geen beroep meer doen, die is echt verlopen en de accu's zijn vaak uitgesloten van garantie.
In november 2011 hebben ze er nieuwe accu's ingezet. Want dat zou het probleem wel zijn zeiden ze. Ik heb er toen 2 keer mee gereden en toen stopte hij er weer mee. Toen hebben ze hem op de testbank gehad en gratis gemaakt maar na een paar keer was het weer ho vooral als ik over een hobbeltje rij dan springt de accu even omhoog en heeft hij geen contact meer. Meestal begint hij dan te piepen en even het sleuteltje omdraaien en hij doet het weer maar de laatste keer dus niets. Mijn man laat de accu er even met een plof invallen en hij deed het weer. We gaan naar de stad hij doet het nog steeds en toen mijn man hem thuis weer uit de auto haalde deed ie ineens weer niet. Hij hem opzij, bungelt er een kabel los onder. Mijn zoon dat getaped, hij deed het weer tot een paar dagen geleden, weer even prutsen doet het weer. enz..... Ik word hier echt doodziek van. Ik denk dat het beste is toch maar een andere. Ik kan niet eens meer alleen de straat op, dat is toch niet normaal.

loreleigil
door loreleigil - Mar 4, 2012 om 22:20
678 Antwoorden / 3 Vragen

Kan me er alles bij voorstellen, ik heb ook een scootmobiel en zou niet meer zonder willen. Komt u niet via de Wmo in aanmerking voor een scootmobiel? Zelfs die kleintjes zijn erg duur....