je
door jeffreys May 3, 2004 om 22:05
Auto & vervoer

Seat met problemen

Ik heb sinds januai 2004 een nieuwe seat ibiza. Vanaf het begin had ik wat problemen met me schokbrekers, die kraakte bij elk steente.Na enkele weken was dat probleem bijna weg.Nu 4 maanden later kom ik erachter dat me lak bij de deur loslaat, aan beide kanten.Seat dealer wil dat meteen laten spuiten en doet ook niet moeilijk. de volgende dag zouden de gehele deuren worden gespoten. Ik eind van die dag naar de dealer en zie me auto staan.Ik keek en zag dat alleen de stukjes waren gespoten waar het losliet, en tevens was er kleur verschil.Nu een week later, zie ik weer dat de lak los laat, tevens is er na het bezoek aan de spuiter schade ontstaan aan me motorkap.Daar ben ik een dag later achter gekomen.verder laten me ruitenwissers nu al strepen achter op het raam en aan de achterkant doet die bijna niets meer, laat het water mooi zitten.Als ik op een hobbelige weg rijdt, hebben me remmen nog wel is de neiging om niet goed te werken.

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik eraan doen, met zoveel problemen aan een auto van net 4 maanden oud??????

729 3 Rapporteer

tetter
door tetter - May 5, 2004 om 11:33
174 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens op de site: http://www.staiksterk.nl/

rj
door rjk - May 7, 2004 om 10:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk de hhofd vraag zou moeten zijn bent U nog tevreden over de auto en de dealer?

Zo ja dan kunt U de dealer nog 1 maal verzoeken om u schriftelijke klachten binnnen een redelijke termijn (2-4 weken) volledig op te lossen. Indien de hoofdvraag met nee wordt benatwoordt kunt U mijns inzien beter de koop ongedaan maken, en de auto teruig brengen naar de garage en volgens de consumenten wet U geld terug vragen. De dealer is den wel volgens de wet gerechtigd om U kosten in rekening te brengen voor de gereden km's.

De kans is namelijk aanwezig dat het loslaten/breen van de lak komt doordat de auto niet goed ontvet is voor het spuiten, en dan zal er altijd een lak probleem blijven.

Succes ermee

ronald138
door ronald138 - Jul 5, 2004 om 23:37
4 Antwoorden / 8 Vragen

Bij een nieuwe auto mag je verwachten dat de schokbrekers goed functioneren en het lijkt er op dat die niet goed vast gedraait zijn, dat geeft meer een geluid van dat je constant over putdeksels rijd en dat bepaald dan ook een keer het remvermogen en dat is niet erg veilig rijden.Dat de lak al los raakt bij zo'n nieuwe auto dat hoort niet dat kwam vroeger nog wel eens voor bij die oostblok auto's die verder nog niet eens zo slecht waren, maar een overgespoten auto zou ik zeker niet accepteren dat kom je later altijd weer tegen als je de auto wilt in ruilen.Als je met uw dealer er niet uit komt moet je maar contact op nemen met de importeur .( Pon Car bv Tel: 033-4343700 )