takla
door takla Apr 25, 2009 om 12:53
Auto & vervoer

Servicebeurt of niet?

Mijn man heeft een nieuwe scooter gekocht en die is na zo'n zeshonderd kilometer terugverwacht bij de garage waar hij hem heeft gekocht. Wij hadden verwacht dat dat service zou zijn, maar nu krijgen wij een rekening, de vraag is, is dat juist.

342 10 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Apr 25, 2009 om 13:03
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat is normaal bij een auto is dat ook zo en ik heb 2 schootmobielen die na een jaar op service/kontrole moesten en daar heb ik ook gewoon fvoor moeten betalen ze werden wel gratis gehaald en weer teruggebracht.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2009 om 13:12
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een scooter of een scootmobiel is nogal een verschil, de service beurten binnen de garantie moeten bij de garage kosteloos uitgevoerd worden. Olie en andere onderhoudsmiddelen vallen daar niet onder. Daar zit hem misschien de crux.

Ronny.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 25, 2009 om 13:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo takla, ik neem aan, dat u de garantievoorwaarden, alsook de daaraan gekoppelde service voorwaarden heeft ontvangen, of is besproken bij de aankoop, van uw nieuwe scooter? Vermoedelijk heeft u alleen een rekening gekregen voor de ge/ver bruikte materialen? Dat is dan als normaal te beschouwen.

Succes verder met uw scooter!

Gr. Henri

johanpc
door johanpc - Apr 25, 2009 om 14:54
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs al vallen de service beurten binnen de garantie de gebruikte materialen moet je gewoon betalen.

Dat geldt voor auto's, scooters en scootmobielen.

takla
door takla - Apr 25, 2009 om 15:15
25 Antwoorden / 6 Vragen

ja het licht nu toch gecompliceerd er is niet over  gesproken en de rekening is 112.81 euro Kleppen gesteld, bougie gecontroleerd, carburator afgesteld,  olie ververst en oliezeef schoongemaakt. Olie van de eindaandrijving ververst. Remmen en banden gecontroleeerd. Proefrit gemaakt. Dit is dus meer als honderd euro.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2009 om 15:40
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, het wordt toch wel vaag. Er wordt van u verwacht kosten te betalen om de garantie in stand te houden!! Ik zou wel eens willen weten welk merk, en of de scooter bij een erkende dealer is gekocht. Servicebeurten zijn verplicht en vallen onder de garantie.

johanpc
door johanpc - Apr 25, 2009 om 15:40
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad is dit een buitensporig hoge rekening , is het een bedrijf dat bij de bovag is aangesloten zo ja neem daar dan eens kontakt mee op.

Het lijkt er op dat de scooter is afgeleverd zonder de noodzakelijke kontroles bij aflevering.

Was het soms een beunhaas waar je hem kocht?

johanpc
door johanpc - Apr 25, 2009 om 15:42
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk op de site van www.bovag.nl daar kan je opvragen of het een erkend bedrijf is dacht ik.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 25, 2009 om 15:59
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Huh? €112,81, dat is niet meer normaal te noemen! Dit is een buitengewoon hoog bedrag, denk dat of u belazerd bent, of de leverancier 'garage'? is helemaal niet Bovag aangesloten, en heeft u het volle pond laten betalen, materiaal incl. uurloon. Heeft u geen gespecificeerde rekening ontvangen dan? Hoe zit het met service en garantie? Heeft u een officeel service en garantiesertificaat bij uw scooter ontvangen? Nu komen er vele vragen bij me op, net zoals twijfel over deze leverancier....Had eerder geschreven, dat het normaal te noemen is, maar dan alleen over materiaal wat verwerkt is, dat is nu dus duidelijk niet het geval, aangezien het bedrag, wat u krijg voorgeschoteld, geen zuivere koffie m.i....zoek uit of deze leverancier wel legaal bezig is...zoals voorgangers al schreven.

Succes! Gr.Henri

grindweg
door grindweg - Apr 25, 2009 om 18:48
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is normaal als er onderhoud voor geschreven word om dat te doen. ook om de gar te hand haven. en dat is nooit gratis u rijd er ook zelf mee. mensen verwarren vaak betaalde service met  gratis service .