Stuurhuis kapot Ford Ka
hallo,
Mijn dochter heeft 1,5 jaar geleden een 2 jaar oude Ford Ka gekocht. Nu moet ze sinds een maand iedere keer haar stuurbekrachtegings vloeistof bij vullen. Nu was ze weer bij een garage hiervoor en deze zei dat haar stuurhuis kapot is en vervangen moet worden.Deze zei ook dat het een bekend probleem is van de Ka. En inderdaad nu ze dit heeft horen we heel veel mensen met een Ka die dit hebben gehad. Om dit te laten maken zou haar 1200 euro gaan kosten. Nu is mijn vraag kan dit voor een auto van nog geen 4 jaar oud en als het een bekend probleem is waarom doet de Ford hier dan niks aan.met vriendelijke groet,
novy
Dag novy.
Als ik u was zou ik contact opnemen met Ford Nederland en horen wat ze daar te zeggen hebben. Hier het adres:
Openingstijden:
ma - vrij: 08.30 - 16.30 uur
Telefoon 020-504.46.46
Fax: 020-504.46.35
Schrijven kan ook. Stuur uw brief naar:
Ford Nederland
t.a.v. CRC
Postbus 795
Succes, libra.
Hallo Novy
vervelende omstandigheid dat na de garantie periode en binnen 4 jaar de stuurbekrachtiging is gaan lekken., kan trouwens niets aan gerepareerd worden en zal uiteraard vernieuwd moeten worden
vraag bij Ford om een coullance regeling.
zal ook niet apk goedgekeurd mogen worden
als iemand willens en wetens met een voertuig gebruik maakt van de openbare weg,en er zou een ongeluk mee gebeuren als dat de oorzaak is vraag ik me af of je dan wel verzekerd bent
ik zou mijn dochter of zoon er op wijzen dat ze levensgevaarlijk rond rijden stel dat de kering helemaal de geest geeft net voor een bocht en de gehele bekrachtiging valt uit, je wilt niet weten wat er dan kan gebeuren ,heb dit zelf ook eens meegemaakt .weet dus waar ik het over heb.
hoop voor je dat het probleem snel opgelost word, en wens je veel succes
en wens je dochter nog veel veilige kilometers
met vriendelijke groet van de sleutelaar
hallo,
Ik heb met Ford nederland gebeld maar daar konden ze ons niet verder helpen .Alleen als we de wagen altijd bij een officiele ford dealer hadden gebracht voor de sevice beurten en zo. Dus ik zei dat we hem niet eens bij een echte ford dealer gekocht hadden en dus verviel elke garantie. We zijn toen naar de Ford dealer gegaan en die deed eerst ook heel moeilijk en ineens kregen we 30% prolicy korting. Ik weet niet wat het inhoud maar nu kost het haar iets meer dan 900 euro. inplaats van 1250 euro.En nu maar hopen dat ze hier langer mee doet. Bedankt allemaal
Hallo Novy
Het zou kunnen zijn dat als je auto steeds bij een oficieel ford dealer in onderhoud was geweest zij er een modificatie aan hadden doorgevoerd om zodoende een lekkage te voorkomen,ik bedoel hier een overdruk klep
ik heb onjuist vermeld dat hier niets aan gerepareerd zou kunnen worden dit is namelijk wel mogelijk er zijn revisie bedrijven die dit wel kunnen.
kijk eens bij Google en toets stuurhuizen ford KA en ga omlaag naar Problemcar/stuurhuis lekt olie
en kijk ook bij ERA Benelux
dat de ford dealer 30 % korting geeft is mooi meegenomen maar krijg je dan een gloednieuw of een gereviseerde ?
en trouwens het woord Prolicy heb ik nog nooit van gehoord en kan ik in mijn woorden boek niet terug vinden
succes en vriendelijke groet van de sleutelaar
kijk voor een gebruikt exemplaar en is het de pomp of het stuurhuis zelf. komt bij meer merken voor. kijkop de onderdelen lijn. bij de dealer heeft u geen kans om dat de garantie nu een maal niet eeuwig is. ook de levens duur niet zelfs niet van de mens.succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer