fo
door fox1 Jun 16, 2008 om 23:07
Auto & vervoer

Texaco

mijn vraag is de volgende: Mag texaco tankstations de prijs van benzine afschermen.???

Als je er wil tanken ,kan je nooit de dag prijs zien op het bord.

 Als  je aan de pomp zelf staat zie je pas de prijs.

deze is vaak centen duurder dan de shell of de bp.(ongeveer 6)

Ook staat meestal op de billboard(die voor de prijs hangt)dat anwb leden korting krijgen.

Maar dan nog is de prijs per liter nog steeds duurder dan bij de anderen.

graag uw mening hier over!!!

fox

1668 11 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jun 16, 2008 om 23:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mag dat? Nou, ik denk eerder dat het wél duidelijk leesbaar de prijs vermelden een service is.

Nu dat je toch al weet dat die Texaco pomp toch altijd duurder is dan de rest, why bother? De meeste pompen hebben een vaste "korting" ten opzichte van de adviesprijs van Shell, dus het zal steeds evenveel duurder zijn dan de andere pompen.

ridder_1
door ridder_1 - Jun 16, 2008 om 23:55
376 Antwoorden / 8 Vragen

ja dat mag, economische zaken geeft een advies prijs voor benzine en daarop kan een benzinemaatschappij zelf afwijken, dit afhankeljk van de locatie (bv langs de Rijksweg is benzine altijd centen duurder) en locale concurrentie in een gebied en de marge waarmee een bezineleverancier zelf tevreden is (witte pomp).

Als u zich ergert aan de vage prijsstelling van Texaco en u bang bent terplaatse te veel te betalen zou ik deze pomp gewoon voorbij rijden.

Bespaartip: de conditie van de huidige automotoren en smeerolien is zo dusdanig hoog dat u rustig tussendoor eens een gewone (witte) pomp kan tanken, deze kwaliteit doet niet heel veel onder dan de off. pompen van shell, Bp, Esso en omdat een witte pomphouder veel volume afneemt van deze rafinaderijen kan hij eisen stellen aan de kwaliteit van de zgn. witte benzine. Iets vettere benzine en het ontbreken van bepaalde detergenten worden door een nieuwe tank benzine van Shell, Esso etc weer geheel gecompenseerd.

Ridder

hutch
door hutch - Jun 17, 2008 om 02:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Fox1,

"Mag texaco tankstations de prijs van benzine afschermen.???"

Antwoord: ja, dat mag. Het is (nog) niet wettelijk verplicht, om de brandstofprijzen duidelijk zichtbaar aan te geven.

Een betrouwbaar bedrijf (....) zal dit niet nalaten......
Alleen bedrijven die wat te verbergen hebben, zoals bijv. veel te dure brandstofprijzen, zullen deze niet tonen. De automobilist zal dan verder rijden. Als de prijs niet wordt aangegeven, zal een automobilist vaak daar toch wel tanken, als hij/zij eenmaal bij de pomp staat.

Gauw een nader pompstation zoeken.......

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Jun 17, 2008 om 02:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"nader" = ander

holstein
door holstein - Jun 17, 2008 om 19:52
922 Antwoorden / 16 Vragen

Prijs moet op de pomp zelf staan en verder zijn ze volgens mij niks verplicht.
Voor die 6 cent minder per liter wist ik wel waar ik volgende keer ging tanken, deze kleine ergernis kan u zelf simpel oplossen....

jvdorst
door jvdorst - Jun 18, 2008 om 13:31
186 Antwoorden / 5 Vragen

Men is bezig om de prijsinformatie verplicht te stellen als je de pomp nadert. Zo voorkom je ook dat je de mist ingaat bij pompen met borden zoals "korting tot 9 cent per liter", waarbij dit dan meestal alleen om lpg gaat.

re
door renske2 - Jun 18, 2008 om 13:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

als nou iedereen in Nederland een maand of langer zou stoppen met tanken bij Shell en Texaco (de grootsten) en naar een ander merk gaat, zullen daardoor de prijzen gaan dalen. Moet wel iedereen (of een groot deel van de automobilisten) meedoen.

stingray46
door stingray46 - Jun 18, 2008 om 14:21
30 Antwoorden / 1 Vragen

waarom neem je geen kaartje van Tinq heb ik ook scheeld tot 10 cent per liter.
www.tinq.nl
MvG stingray

hi
door hippo - Jun 18, 2008 om 15:03
12 Antwoorden / 4 Vragen

Voor Tinq heb je niet eens een pasje nodig. Daar kun je ook met je bank- of giropas tanken. Het nadeel van een Tinqpas is dat deze na 24 uur gedeblokkeerd wordt wanneer er 3 x verkeerd is ingetoetst.

Dwz. dat bij verlies en men niet zo vaak bij Tinq tankt, de vinder verschillende keren kan proberen de code goed in te toetsen.

bo
door boeyaka - Sep 28, 2009 om 14:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tanken bij witte pompen en tinq enzo leverd prijsvoordeel en veelal ellende op. lees de klachten maar door dan zie je snel welke merken je beter kan vermijden.

bo
door boeyaka - Sep 28, 2009 om 14:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Die tinq tankers die zie je hier over een paar maanden wel weer over water in de brandstof e.d. dus mijn advies tank inderdaad bij een andere pomp dan maar wel van bp shell of esso.