TomTom start niet meer na update. Weggooien?
Is dit incidenteel of structureel? Na een software update d.m.v. TomTom Home voor Map share data enz., start een TomTom van enige jaren oud ineens niet meer volledig op en is onbruikbaar geworden. Weggooien of laten repareren? Het laatste moet bijna net zoveel kosten als een huidig nieuw navigatie apparaat, dus weg gooien dan maar?
Hoewel veroorzaakt door TomTom 's eigen update servers, wordt na de inmiddels verlopen garantie periode geen enkele coulance meer geboden. Dit euvel is vaak te vinden op de diverse navigatie fora, dus bepaald niet zeldzaam.
Is die (met name: Map share ) data wel veilig en niet als gevolg van manipulatie door eventuele kwaadwillende(n) de oorzaak van de software crash? Of vindt TomTom wellicht dat het tijd wordt voor een nieuwe aankoop? Ik weet het niet, maar ervaar het als zeer toevallig en onverteerbaar, dat dit inhoudt dat je je duur betaalde apparaat eigenlijk alleen nog maar weg kan gooien.
Wie is hier ook de dupe van geworden? Wie heeft hier ook mee te maken (gehad)?
Deze bevindingen heb ik ook bij de Navigon nadat hij is gerepareerd. Twee maal een update is duurder als een nieuwe. Dus na ca. 3 jaar een nieuwe kopen. Maar welk merk daar moet ik nog eens nader over denken. Wim
Heb ik ook gehad. Heeft u soms een nieuwe pc?
Ik heb tomntom verwijderd en opnieuw geinstalleerd en werkt nu wel weer.
Probeert u het eens. Succes
Ik had hetzelfde probleem, en vond de oplossing op de website van TomTom. Zorg dat je de meest recente versie van Home hebt, verbind het navigatiesysteem met de PC, en verwijder MapSettings.cfg van het schijfje in je navigatiesysteem.
De volledige uitleg vind je op de wesite Bij Support. Zoek op "Apparaat blijft herstarten na update kaart". Succes!
al twee jaar lang doe ik een update met map-share. Tot nu toe geen problemen
gehad. Zoals roselo1950 aangeeft: regelmatig een update van de Home versie.
m.vr.gr.
ook 1x gehad met mijn tomtom. bleef bij het begin hangen en kreeg geen reactie meer. toen opnieuw aan de pc gehangen en toen deed ie het weer :-)
nog niet weg gooien!
http://www.jouwtomtom.nl/forum/
Even aanmelden en u krijgt antwoord op al uw vragen over de TomTom en van alle kanten hulp bij eventuele problemen.
Ik had hetzelfde, toen heb ik met een tandenstoker de tom tom gereset.(heel klein gaatje onderaan) daarna geen problemen meer gehad. t.t. 720
Mijn schoonzoon had hetzelfde probleem nadat hij mijn tom tom had geupdate.
Hij heeft de tom tom helemaal leegemaakt en alles er opnieuw ingezet , daarna geen problemen meer
Heb je er wel eens aan gedacht een back up te maken voordat je een update verwerkt ?
Verder is het advies van Tucker 15 juni 2011 14.09 prima.
Zelf ben ik via dat forum uitstekend geholpen door medeTTgebruikers.
Succes.
Curious
Verleden jaar had ik een splinternieuwe GO 930 ook naar de updates,en gelijk foute boel,gelukkig viel e.e.a onder de garantie,maar verder kijk ik wel uit met die updates,mapshares.en je hebt er ook nog eens niks aan
Een nieuw navigatie systeem kopen is de beste optie,duur zijn ze niet meer en je bent gelijk up to date,en na wee jaar gewoon weer vernieuwen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer