je
door jenika Oct 27, 2011 om 07:05
Auto & vervoer

Treinkaartjes

hoe moeten mensen die uit het buitenland komen.dan met de trein verder?? hoe komen zij aan een ov kaart??

1000 10 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 27, 2011 om 08:54
842 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon, net als altijd: via de automaat een (ov-chip)kaartje kopen. Lees anders even op http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/ voordat je moord en brand schreeuwt.

je
door jenika - Oct 27, 2011 om 16:22
25 Antwoorden / 13 Vragen

bedankt voor de link..

li
door lizmol - Oct 28, 2011 om 15:18
61 Antwoorden / 5 Vragen

Alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is. Als ik in het buitenland kom is het voor mij ook vreemd, vooral omdat je niet kunt lezen wat er staat, zoals ik op Rhodos kortgeleden meemaakte. Voor een toerist is het dus niet makkelijk alles zomaar even snel te begrijpen. En voor mij ook niet, ga nooit met een bus tram of trein.

je
door jenika - Oct 28, 2011 om 16:46
25 Antwoorden / 13 Vragen

klopt. en kan je pinnen met bv een canadese bankpas of een ander land? ik vind het best moeilijk.

pe
door petrov_1 - Oct 31, 2011 om 14:07
42 Antwoorden / 0 Vragen

Heb die link bekeken, erg vaag allemaal.

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 09:06
3298 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jenika schreef op vrijdag 28 okt 2011, 16:46]klopt. en kan je pinnen met bv een canadese bankpas of een ander land? ik vind het best moeilijk.

Dat staat los van treinkaartjes of OV chipcard. Als het Maestro pas is kan je gewoon betalen bij alle Maestro betaalapparaten en met credit cards kan je voor zover ik weet ook treinkaartjes kopen (in ieder geval op Schiphol).

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 09:08
3298 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lizmol schreef op vrijdag 28 okt 2011, 15:18]Alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is. Als ik in het buitenland kom is het voor mij ook vreemd, vooral omdat je niet kunt lezen wat er staat, zoals ik op Rhodos kortgeleden meemaakte. Voor een toerist is het dus niet makkelijk alles zomaar even snel te begrijpen. En voor mij ook niet, ga nooit met een bus tram of trein.

Is dat niet een kwestie van je reis voorbereiden? Vrijwel ieder OV systeem heeft een website die (voor de meeste landen) ook in het Engels beschikbaar is.

(en op een toeristisch eiland als Rhodos kan het het ongetwijfeld vragen in het Engels hoe het nu precies zit).

sjef1952
door sjef1952 - Nov 3, 2011 om 14:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn toch dag chipkaarten verkrijgbaar...!!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 3, 2011 om 15:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je zal met je auto stranden en je gebruikt nooit O.V. zal er toch een oplossing gevonden moeten worden.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 3, 2011 om 16:46
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 3 nov 2011, 15:11]Je zal met je auto stranden en je gebruikt nooit O.V. zal er toch een oplossing gevonden moeten worden.
Hoe bedoel je? Je kunt gewoon bij de buschauffeur / tramconducteur / automaat een enkeltje kopen (kaartje is een uur geldig). Geen probleem.