ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 10:34
Auto & vervoer

Verzekering weigerd verandwoording

poging 5

doe het dan maar met dit mini verhaal.

interpolis tegen parij stuurt dit:
Wij erkennen geen aansprakelijkheid Uit het door beide partijen ondertekende schadeformulier dat wij van onze klant ontvingen, maken wij op dat u vanuit de berm de weg op kwam. U doet een bijzondere verrichting. U verleende hierbij onze verzekerde geen vrije doorgang. Onze klant reed op dat moment al op de weg en bevond zich naast u. Wij betalen uw autoschade niet.

ik moest uitwijken voor politie tijdens terug de weg op draaien heeft iemand me hele voorkant mee genomen terwijl deze minimaal 2 kilometer al achter me ree, en ook heeft staan wachten tot de politie langs was. tijden het invullen zei ze geschokken te zijn en niet wetende waarom ze in wou halen.
het schade formulier heeft dik een maand bij hun in huis gelegen. uiteindelijk heb ik me deel gekregen en opgestuurd.
gister kreeg in bericht het bovenstaande bericht. het is dus geweigerd.
wat kan ik doen nu?
schade bij hun halen?

2278 18 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 23, 2018 om 10:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

foking?

ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 10:42
12 Antwoorden / 2 Vragen

ik denk ik ga maar schelden en hoppa hij dee het! maar je leest snel want het was in een min weer weg

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2018 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, u staat in de berm om de politie te laten passeren en wil dan weer de weg opdraaien. Dat deed u blijkbaar zonder te kijken, en en kwam nog iemand aan, met als gevolg een aanrijding.

Logisch dat de verzekeraar van de tegenpartij geen aansprakelijkheid erkent.

U kunt de schade niet bij de tegenpartij halen.

ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 10:54
12 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb nooit helemaal in de berm gestaan met 2 wielen max anders zat ik in bomen. des al niet te min als we iets langs laten aan hulp diensten is het daarna mayham? mag je gelijk vol gas in alles rijden?

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2018 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U stond blijkbaar stil, geheel of deels in de berm. En als je dan weer gaat rijden moet je alles wat al, of nog rijdt, voor laten gaan.

Wat is mayham?

ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 11:15
12 Antwoorden / 2 Vragen

ja omdat ik het verhaal net veel te veel getypt heb staat er nu niks.
ik ga het hier maar typen.

ik ree op een 1  baans weg van 2 kanten. omringt door bomen nog geen meter berm. anders is het boem tegen een boom.

ik stond voor bij stoplicht en ree voorop op het treintje. bij groen licht gewoon rijden.ik inmiddels 400 500 meter verder kwam er politie om de hoek. nou ik denk eerst die blijft er achter maar ze gingen toch inhalen ( hadde zwaailichten) mensen die vanaf de andere kant kwamen gingen stil staan en ik kreeg de optie of vol gas weg rijden of me auto aan de kant en ze er lang laten. optie 2 gekozen ik beetje aan de kant want ik stond voor de mensen aan de andere kant van de baan.
die persoon heeft toen achter mij stil gestaan ook. oke politie is er langs dus ik rij me auto weer recht. dan geef je geen vol gas de weg op want je heb nog een rand van waar de weg over gaat in berm. als je je auto heel wil houden doe je dat iig niet vol gas. hoe ik dat dus aan het doen ben en dan kan je wel zeggen kijken maar je ziet een auto achter je staan en je gaat rustig de weg weer op. die persoon dacht toen in te gaan halen en ree zichzelf klem tussen mij en de andere kant. ik had liever gehad achteraf dat ze de andere kant ingereden was maar helaas. nou wat zal ik gereden hebben. 10 km per uur op dat moment. ik heb gelijk me auto terug gegooid maar helaas toch had ze me voorscherm te pakken. ding krom wiel loopt nu aan bij drempels. kijk ik snap als iemand geparkeerd staat in de berm he en die trap ze auto de weg op. tuurlijk heb die geen recht. maar in dit geval rij je achter me politie moet er lang je ziet het allemaal voor je neus gebeuren. en dan er langs willen trappen. kijk ik had ook geen tijd om te reageren je ben met 3 dingen tegelijk bezig, die politie, de weg weer op en je auto heel houden. kijk dan is het volgensmij gewoon een ander verhaal en is het eigelijken een botsing op me staart ookal is het me scherm meer zelfs met dat soort acties komen mensen naast elkaar. kijk dit is de 1e keer dat ik dit moet doen in met 10 jaar rijbewijs hebben. t is ok niet echt dat ik niet snap hoe het werkt daar rij is te veel voor.
dat hele berm verhaal is gewoon een rotte appel in het verhaal maar goed ik moest er toch in. je weet het nooit misschien rijden ze voor je moeder.

mayham is een ander woord voor chaos. teminste ik en de mensen om me heen gebruiken het wel eens daar voor zal wel voor regio woord zijn

bultn
door bultn Jun 23, 2018 om 21:01
54 Antwoorden / 9 Vragen

Mayhem is gewoon het engelse woord voor chaos en zeker geen regiowoord.
En tevens is het ook een blackmetalband, goede muziek dat wel.

edrick3
door edrick3 - Jun 23, 2018 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoezo poging 5?

Uit je verhaal begrijp ik dat de verzekering vindt dat je schuld hebt aan de aanrijding (en zo te lezen hebben ze - helaas voor jou - gelijk).

Als je niet all risk verzekerd bent komt de schade dus voor eigen rekening.

ro
door rotterdamgekte - Jun 23, 2018 om 10:58
12 Antwoorden / 2 Vragen

edrick ik vind dit een moeilijke site alles klikt weg en ik heb 7x geprobeerd dit verhaal er op te krijgen. vanaf poging 5 was het copie paste hahah.
 ik kan nu ook zomaar niet direct op re geageren maar zal wel aan mij liggen.

maar ik schuld aan aarijding staat ook weer nergens?

edrick3
door edrick3 - Jun 23, 2018 om 11:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik kan nu ook zomaar niet direct op re geageren maar zal wel aan mij liggen.
Nee, ligt niet aan jou, maar aan deze flutsite. Even op F5 klikken wil wel eens helpen en dan kun je wel reageren.

maar ik schuld aan aarijding staat ook weer nergens?
Nou .... ze schrijven:

Wij erkennen geen aansprakelijkheid Uit het door beide partijen ondertekende schadeformulier dat wij van onze klant ontvingen, maken wij op dat u vanuit de berm de weg op kwam. U doet een bijzondere verrichting. U verleende hierbij onze verzekerde geen vrije doorgang. Onze klant reed op dat moment al op de weg en bevond zich naast u. Wij betalen uw autoschade niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 23, 2018 om 11:03
16867 Antwoorden / 202 Vragen

U was uitgeweken voor politie, is het niet zinvol om daar dan navraag te doen aangaande gang van zaken.
Hoewel u de weg weer op reed na het laten passeren is er m.i. wel degelijk sprake van onverantwoord handelen van degene die achter u reed en kennelijk zodanige haast had dat zij u niet voor liet gaan.

De klant van interpolis deed ook een bijzonder verrrichting en wel wegrijden zonder op te letten en fatsoenlijk voorrang te geven.
Het lijkt mij dat u wel ietwat naief ben geweest aangaande controle van het ingevulde en door u ondertekende formulier.

edrick3
door edrick3 Jun 23, 2018 om 11:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

m.i. wel degelijk sprake van onverantwoord handelen van degene die achter u reed en kennelijk zodanige haast had dat zij u niet voor liet gaan.
Onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 23, 2018 om 11:13
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Kwestie van fatsoen toch?

ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 11:21
12 Antwoorden / 2 Vragen

nou daar ben ik ook bang voor met het formulier. zeker omdat hij er al een maand bij hun op tafel heb gelegen. ( ga je achteraf aan denken dan he) maar ja dat is achteraf gelul. ik heb alleen foto van wat we samen ingevuld hebben helaas.

edrick3
door edrick3 Jun 23, 2018 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kwestie van fatsoen toch?
Ja, maar daar heb je weinig aan als er sprake is van verzekering, verkeersregels, wetten.
Dan heb je dus met de verkeerswetgeving te maken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 23, 2018 om 11:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt ook nog met uw eigen verzekeraar overleggen als de situatie uitgelegd is.

ro
door rotterdamgekte Jun 23, 2018 om 11:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

ik was me eigen verzekering eigenlijk al vergeten. ik ga hun inderdaad nu gelijk aan mail typen en het verhaal daar is duidelijk zwart op wit heen sturen.

want daar zullen hun nu ook dan contact mee gaan zoeken.
bedankt!

ro
door rotterdamgekte - Jun 23, 2018 om 11:23
12 Antwoorden / 2 Vragen

hier het verhaal. ik reageerde in een reactie dan staat het niet hier. nu wel

ik ree op een 1  baans weg van 2 kanten. omringt door bomen nog geen meter berm. anders is het boem tegen een boom.

ik stond voor bij stoplicht en ree voorop op het treintje. bij groen licht gewoon rijden.ik inmiddels 400 500 meter verder kwam er politie om de hoek. nou ik denk eerst die blijft er achter maar ze gingen toch inhalen ( hadde zwaailichten) mensen die vanaf de andere kant kwamen gingen stil staan en ik kreeg de optie of vol gas weg rijden of me auto aan de kant en ze er lang laten. optie 2 gekozen ik beetje aan de kant want ik stond voor de mensen aan de andere kant van de baan.
die persoon heeft toen achter mij stil gestaan ook. oke politie is er langs dus ik rij me auto weer recht. dan geef je geen vol gas de weg op want je heb nog een rand van waar de weg over gaat in berm. als je je auto heel wil houden doe je dat iig niet vol gas. hoe ik dat dus aan het doen ben en dan kan je wel zeggen kijken maar je ziet een auto achter je staan en je gaat rustig de weg weer op. die persoon dacht toen in te gaan halen en ree zichzelf klem tussen mij en de andere kant. ik had liever gehad achteraf dat ze de andere kant ingereden was maar helaas. nou wat zal ik gereden hebben. 10 km per uur op dat moment. ik heb gelijk me auto terug gegooid maar helaas toch had ze me voorscherm te pakken. ding krom wiel loopt nu aan bij drempels. kijk ik snap als iemand geparkeerd staat in de berm he en die trap ze auto de weg op. tuurlijk heb die geen recht. maar in dit geval rij je achter me politie moet er lang je ziet het allemaal voor je neus gebeuren. en dan er langs willen trappen. kijk ik had ook geen tijd om te reageren je ben met 3 dingen tegelijk bezig, die politie, de weg weer op en je auto heel houden. kijk dan is het volgensmij gewoon een ander verhaal en is het eigelijken een botsing op me staart. ookal is het me scherm. meer ongelukken met dat soort acties komen mensen naast elkaar terecht .
kijk dit is de 1e keer dat ik dit moet doen in met 10 jaar rijbewijs hebben. het is ook niet echt dat ik niet snap hoe het werkt, daar rij is te veel voor.

dat hele berm verhaal is gewoon een rotte appel in het verhaal maar goed ik moest er toch in. je weet het nooit misschien rijden ze voor je moeder.

ch
door chantal3 Jul 2, 2018 om 15:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een brief of een e- mail naar uw verzekeringsmaatschappij stuurt zorg dan dat die te lezen is. Aan dit verhaal is geen touw vast te knopen. Wanneer u de Nederlandse taal zelf niet voldoende beheerst is dat geen enkel probleem, maar laat uw brief dan door iemand anders nalezen of opstellen. U gebruikt bijvoorbeeld meerdere malen het woord “ree”, een prachtig dier, maar totaal niet van toepassing...

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2018 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft dat zij uw VOORSCHERM er af gereden heeft. Dat betekent dat zij NAAST u was.

En u was niet met drie dingen tegelijk bezig, maar slechts met één, de weg oprijden zonder te kijken.

me
door mein33 - Jun 23, 2018 om 11:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kwestie van fatsoen toch?

Kon de betekenis van het woordje  'fatsoen' helaas nergens terug vinden. ;-))

Het is en zal nimmer lukken om schade aan een ander voertuig toe te brengen als je daar nog twee kilometer bij vandaan bent.

Als je als bestuurder van een voertuig geheel of gedeeltelijk stil staat op/langs de rijbaan, dan moet je je er alvorens weg te rijden  stellig van overtuigen dat je voor deze manouvre geheel vrije baan hebt en onbelemmerd je weg kan vervolgen.
Als bij het wegrijden een ander, van achteren naderend voertuig, de linkervoorzijde van jouw voertuig kan afrijden dan heb je je er dus niet van overtuigd dat je onbelemmerd kon invoegen op de rijbaan.

Maar dit is een verevelende en moeilijke kwestie.
Mogelijk kunt u advies en/of ondersteuning vragen bij uw rechtsbijstandverzekering of u wenden tot het Juridischloket in uw regio.
Maar eerlijk gezegd zie ik het somber voor u in.

ro
door rotterdamgekte - Jun 23, 2018 om 11:50
12 Antwoorden / 2 Vragen

tijger1 die auto van haar is van voorbumper tot achterwiel ongeveer langs mij gegaan. bij mij is het alleen me punt/ knipperlicht hoek. was aan de groene streep te zien (groene auto)

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2018 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, logisch, zij reed en u draaide de weg op.

ro
door rotterdamgekte - Jun 23, 2018 om 11:54
12 Antwoorden / 2 Vragen

mein33,
misschien weet u het en misschien is het een rare vraan, maar als je bvb iemand voorang geeft aan iemand die haaien tanden heeft. die persoon gaat rijden en vervolgens deeft de vooran verlener gas en rijd bij de ander naar binnen. hoe wordt dit opgelost zonder dash cam? is dan nogsteeds altijd de haaien tanden de schuldige?
want met een beetje kronkel is het eigelijk de zelfde situatie? maar dan anders en los van de berm en zo

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2018 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan hypothetische gevallen heb je helemaal niets. En het is nog altijd zo “wie eist, bewijst”.

me
door mein33 Jun 23, 2018 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rotterd............,

Er is in dit geval slecht één situatie van toepasing en dat is die van de aanrijding tussen u en de tegenpartij.
Zoals u in een andere reactie aangeeft, is de auto van de tegenpartij over de gehele rechterzijde beschadigd door de linkervoorzijde van uw auto.
De tegenpartij kwam op u aanrijden en heeft dus voorrang op u en u heeft deze voorrang niet verleend en zo bent u dus, tijdens het passeren van dat voertuig, vanuit stilstand de weg opgereden zonder u er voldoende van te hebben vergewist dat de weg vrij was om te kunnen invoegen op de rijbaan.
En één plus één maakt dan toch echt dat u een foute manouvere heeft uitgevoerd en daarmee .............

ch
door chihuahualady - Jun 23, 2018 om 12:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

Uw recht halen via rechtbank?

me
door mein33 Jun 23, 2018 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Welk recht ??

ne
door neodutchio - Jun 23, 2018 om 13:04
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt stilgestaan met 2 wielen in de berm. Als u, zodra de politie auto gepasseerd was, was doorgereden was er niets aan de hand geweest. Schijnbaar dacht de persoon achter u dat u niet door zou rijden, of dat u ruimte hield om achterop komend verkeer voor te laten, en heeft u gepasseerd, U keek niet in de spiegels bij het oprijden van de rijbaan terwijl die auto al naast u zat.
Overigens heel knap om een auto niet te zien die al ter hoogte van uw voorbumper is.

Gr
door Grunn1 - Jun 23, 2018 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

ik ree op een 1  baans weg

Ik snap het niet helemaal, reed u op een weg in het bos en liepen daar reeën op de weg? Of 1 ree?

me
door mein33 Jun 23, 2018 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Da's rotterdams joh, hebbie da nie begreepe danhn.  ;-))

Gr
door Grunn1 Jun 24, 2018 om 11:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Haha nee ik kan alleen Nederlands en als het mij uitkomt een buitenlandse taal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 23, 2018 om 13:27
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een tip aan Ts die mogelijk onaardig overkomt maar niet zo is bedoelt:

Als u een vraag stelt zoals hier of 'verhaal haalt'bij een verzekeraar of elders, maak dan uw tekst eerst in een tekstverweker  en laat controle uitvoeren op grammatica/taalfouten. Daarna kopiëren in vraag, of brief indien dat aan de orde is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 23, 2018 om 13:28
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Is niet zo bedoeld

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2018 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

U kunt een correctie beter in de reactie zelf uitvoeren.

panter22
door panter22 - Jun 23, 2018 om 19:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je reed op een tweebaansweg en van beide kanten moesten automobilisten uitwijken voor een politieauto met zwaailichten.
Die kon tussen die rijen door.
Om dit mogelijk te maken, stopte je met 2 wielen in de berm.
Nu moest je voorzichtig weer met die 2 wielen uit de berm zien te komen.Dat is een bijzondere verrichting. Je moet dan het overige verkeer voor laten gaan. Zover kan ik het nog volgen.
Maar die vrouw die achter jou reed, deed die niet hetzelfde? Moest toch ook plaats maken.
Stopte ze vlak achter jou of een heel stuk er af?
Hoe kan die vrouw nu in gaan halen op zo'n smalle weg. De politie kon het al niet eens. En aan de overkant reden op dat moment geen auto's?
Ook inhalen is een bijzondere verrichting.
De verzekering gaat er gemakshalve vanuit dat die vrouw al op de weg reed en jij vanuit de berm de weg op reed.
Dat was toch niet zo? Je stond toch al half op die weg.
Zij moet dan gedeeltelijk op de andere rijbaan hebben gereden om jou te passeren.
Mag je op die smalle weg wel inhalen? Heb je geen getuigen?

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2018 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts is links voor op de punt geraakt schrijft hij. Terwijl hij zijn stuur “teruggooide”. Hieruit volgt dat hij veel meer “dwars” op de weg probeerde te geraken.