ke
door keesdekker Mar 2, 2007 om 18:30
Auto & vervoer

Vignet voor oostenrijk

half februari werden we er door de ANWB op gewezen dat we voor heel Oostenrijk een tolvignet moesten kopen.

Achteraf blijkt dat het helemaal nog niet verplicht is voor het eerste gedeelte, maar pas na Kufstein zuid.

Zo zijn er veel Hollanders door de ANWB verkeerd geinformeerd.

Misschien dat het van de zomer pas ingaat.

1648 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 2, 2007 om 18:51
1918 Antwoorden / 10 Vragen

het vignet is niet verplicht op de autobahn a12 van grens duitsland  tot kufstein-sun en op de a13 innsbruck-sud tot italiaanse grens

voor de rest is het veplicht !!!! en verkeerd geinformeerd ? op de site staat het niet precies maar wel op de andere sites. Sommige site staan veel uitgebreidere informatie over de tarieven

labswans

astoria
door astoria - Mar 2, 2007 om 18:58
362 Antwoorden / 55 Vragen

info

Tol
In Oostenrijk heeft u op de Autobahn en op de Stadtautobahn een tolvignet nodig. Daarnaast zijn er trajecten waar u tol moet betalen. Voor motorvoertuigen waarvan het totaalgewicht tussen 3.500 em 7.500 kg ligt, geldt naast het vignet een toeslag van € 5,80 per dag, te voldoen aan de grens. Het tolvignet is niet vereist voor de A12 van de Duitse grens tot Kufstein-Sud en de A13 van Innsbruck-Sud tot de Italiaanse grens.
B.

ea
door eaglecreek - Mar 2, 2007 om 19:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste
keesdekker,

allereerst wil ik je mededelen dat het vignet verplicht is voor alle A + S wegen. De uitzondering die jij noemt (Kufstein Zuid) is *verouderde informatie*.

Helaas (en daar baal ik echt van) kan ik de mededeling op dit moment niet meer vinden. Waar het op neer komt is dat het vroeger zo was dat het door jou bedoelde gedeelte gevrijwaard was van een vignet. Dis is niet meer zo.

Wat ik wel heb gevonden (op het internet ANWB netwerk) is de volgende informatie:

  • Verplicht op alle Autobahnen
  • Verplicht op belangrijke autowegen (ook op A12 traject
    Duitse grens tot Kufstein-Sud)
  • Vignet niet vereist op:
    - A13 Innsbruck-Sud tot Italiaanse grens
Even ter duidelijkheid: dit is informatie die in de winkel aan klanten verstrekt wordt, en dus niet vertrouwelijk. Uiteraard kan ik hier geen garanties op geven of rechten aan ontlenen.

ea
door eaglecreek - Mar 2, 2007 om 19:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

OK: Ik heb het bewuste artikel gevonden:
===================

Door de vele
wijzigingen in de berichtgeving, is er enige verwarring ontstaan over de
ingangsdatum van het verplichte tolvignet Oostenrijk, op de A12 tussen de
grensovergang Kiefersfelden en Kufstein-Zuid.

Hierbij laten wij jullie weten
dat met ingang van 1 maart 2007 voor dit traject ook tol moet worden betaald.

Echter, door protesten van
omwonenden die sluipverkeer vrezen, wordt er op dit traject voorlopig niet
gecontroleerd op het hebben van het tolvignet. Dat gebeurt pas vanaf komende
zomer.
Word je
echter toch aangehouden en je bent niet in het bezit van een geldig tolvignet,
dan kun je een waarschuwing tegemoet zien!

===================

Even voor de duidelijkheid: dit is informatie die in de winkel aan klanten
verstrekt wordt, en dus niet vertrouwelijk. Uiteraard kan ik hier geen
garanties op geven of rechten aan ontlenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 3, 2007 om 10:34
16950 Antwoorden / 202 Vragen

alleen Hollanders? (De bewoners van Nrd en Zd Holland of  andere Nederlanders ook?)