th
door theoentoos Mar 19, 2017 om 11:37
Auto & vervoer

Waarom zouden studenten geen boete betalen? studie klaar, betlalen

als je studeert heb je een studentenkaart. ben je klaar, dan  geef je door dat je geen student meer bent. Iedereen moet betalen, geen gezeur. een student heeft toch capaciteiten?? als ik niet incheck krijg ik ook een boete.

1412 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - Mar 19, 2017 om 11:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zeker naar kassa gekeken he

tenormin
door tenormin Mar 19, 2017 om 11:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar kennelijk alleen maar iets opgevangen wat is blijven hangen; niet de inhoud. ;-)

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2017 om 11:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wie beweerd dat studenten geen boete betalen? Heeft u blijkbaar iets gemist in het programma. Het ging niet over het in checken maar de wijze waarop de kaart, na studietijd, afgemeld moet worden. Dat blijkt nogal onduidelijk te zijn dus betalen de studenten een paar miljoen aan boete's per jaar. Een mooi bedrag extra voor de vervoersbedrijven die maar klagen dat het zo slecht gaat.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2017 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat komt omdat de fine fleur van onze jongeren, dus de studenten, niet kunnen lezen, niet hun Mijnduo bekijken, niet met elkaar het over die kwesties hebben, dus compleet zielig zijn.

kierewiet
door kierewiet - Mar 19, 2017 om 15:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zo ver ik het begrepen heb, waren deze studenten gestopt met hun studie, dus tijd zat om je af te melden, lijkt mij! Maar ze gingen vrolijk door met gratis reizen, tja, dan kun je inderdaad een boete verwachten.....
OK, die OV bedrijven zijn inderdaad boeven, zelfs voor een OV chipkaart met ooievaarspas durven ze nog 7,50 te vragen, zodat je als AOW er gratis met de tram mag reizen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 19, 2017 om 20:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En waarom zou een AOWer voordeliger moeten reizen? Pure leeftijdsdiscriminatie.

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2017 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zielige AOW-ers mogen pas gratis na negenen, echt discriminatie.:-))

tenormin
door tenormin Mar 19, 2017 om 20:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, da's wat kort door de bocht @diewilik. Talloze landen hebben of voordeliger of gratis vervoer voor AOW-ers. Vraag uw Amerikaanse vriend reis-organisator er maar eens naar. ☺

Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: en dan proberen ze nog te smokkelen door 10 minuten te vroeg in te stappen. @diewilik: vind het ook bezopen dat AOW-ers korting krijgen of zelfs helemaal gratis (zoals bijv. in R'dam en Den Haag). Je hele leven thuis op de bank zitten, wordt (o.a.) op deze manier nog beloond ook. @tenormin: wat andere landen aan regelingen hebben, doet niet ter zake.

Cookies
door Cookies Mar 20, 2017 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@kierewiet: Gut, die OV chip moet zelfs ook nog gratis? Meneertje Nooittevreden zeker?

Wi
door Wil_H - Mar 19, 2017 om 15:15
270 Antwoorden / Vragen

Er is al veel te doen geweest over de OV-jaarkaart.
Het is vooral de zeer ingewikkelde manier waarop die arme ongeletterde studenten hun OV-jaarkaart moeten afmelden en vooral niet te vergeten de bijna Kafkaiaanse administratie die gepleegd moeten worden die voor een net afgestudeerd broekie onbegrijpelijk is.
Anderzijds is het waarschijnlijk de eerste ontmoeting met het echte leven die deze studenten ervaren. Daar hebben ze tijdens hun hele studie nooit mee te maken gehad en die zal waarschijnlijk ook tijdens hun hele studie nooit aan bod zijn geweest.

wi
door wilhelmina59 - Mar 20, 2017 om 10:06
519 Antwoorden / 0 Vragen

Heb begrepen dat de boete lager is dan de reissaldo's (boete is 75 euro)
Dus je bent een dief van je eigen portemonnee als je je Studenten OV opzegt.
De boetes verdubbelen, gaat m niet worden, heeft te maken met het feit dat de einddatum studie variabel is.
Dus het is nog steeds hiep hoi ik reis voor 75 euro per maand door het heeeele land.
Tenzij je tegen een controleur aanloopt dan is het uit met het feest.

pino123
door pino123 - Mar 20, 2017 om 11:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niemand geeft aan dat er geen boetes worden betaald. Waar ik mij over verbaas is dat er geen koppeling bestaat tussen het afsluiten van een studie en het stopzetten van de OV-jaarkaart.

Het geeft mij het gevoel dat, zolang er boetes uitgedeeld kunnen worden, deze koppeling niet tot stand gebracht gaat worden. Het gaat een beetje over de hoofden heen van de studenten. Los daarvan dragen ze zelf de verantwoordelijkheid hierover.