mickwelboren
door mickwelboren Nov 2, 2011 om 11:26
Auto & vervoer

Wat moet ik doen!

Mijn partner en ik hebben op 23-09-2010 een Ford Fiesta Sport (demo) gekocht. Opzich een erg leuke auto, alleen er is erg veel mis mee.
Tijdens het overname gesprek hebben de verkoper, mijn partner en ik gesproken over een verzekering die wij wenselijk zouden vinden. We hebben op dat moment besloten om voor de Ford verzekering te gaan. De verkoper bracht ons op de hoogte van het feit dat we de eerste 10 dagen door zouden rijden op een drive away dekking en daarna zou de verzekering overgaan in de door ons aangevraagde Ford verzekering. (Dit is dus allemaal op 23-09-2010 geweest) December vorig jaar was ernstige sneeuwval, mijn partner en ik hadden nog niets gehoord over de nieuwe verzekering dus heb ik de verkoper gebeld en gevraagd of alles wel geregeld was omdat we maar geen polisbladen binnen kregen. Hij was op dat moment niet aanwezig op het werk dus zou ons met een half uurtje terug bellen. 2 uur later en nog steeds niet gehoord te hebben heb ik hem zelf maar weer gebeld en gevraagd of de auto toch goed verzekerd was, hij garandeerde ons dat alles helemaal in orde was en dat de polis bladen onderweg waren. Met een gerust hart stappen wij in de auto, zetten onze 2 kinderen achter in en gaan op weg (zoals wij altijd deden) Op 20-04-2011 openen wij onze brievenbus waar tot onze schrik een brief van het RDW ligt die ons in de brief op de hoogte stelt van het feit dat wij onvrzekerd rond rijden. Weer hebben wij de verkoper benaderd, wij hebben hem aangesproken op de brief van de RDW die wij in de brievenbus vonden, hij greep zijn telefoon belde de verzekering en kwam tot de conclussie dat hij zijn werk uitermate slecht had gedaan. Hij vertelde ons dat hij niet snapte hoe dit kon gebeuren (dit gesprek is overigens opgenomen) hij vertelde ons de smoes dat er wat mis moest zijn in het systeem en zodoende niet weet wie nou werkelijk aansprakelijk is voor deze groffe fout. Wij hebben hem gevraagd hoe het mogelijk was dat ik hem in December belde en dat hij ons verzekerde dat wij op dat moment gewoon goed verzekerd waren, zijn antwoord was: ik liep op dat moment in de slager dus kon niets uitzoeken, maar ging er vanuit dat jullie goed verzekerd waren.
Kortom onze verzekering die op 30-09-2010 in had moeten gaan is nu pas ingegaan op 13-04-2011

Op dit moment hebben wij niets anders dan problemen met deze auto,
- we hebben (voor de 2e keer) waterlekkage in de kofferbak
- de navigatie die bij deze auto zat wil niet meer aan of uit
- de pedalen gaan naar ons idee steeds zwaarder
- de stiksels van de bekleding laten zomaar los
- stottert bij het doorschakelen
- lakschade van binnenuit op de spoiler

Op 26-10-2011 hebben wij de auto WEER naar de garage toegebracht, zij hebben de auto in reperatie gehad waarna bij een brief terug kregen met de volgende melding
- de waterlekkage was door ons zelf veroorzaakt doordat wij zelf dakdragers hebben gemonteerd
(de dakdragers zijn gemonteerd door een kennis van ons die werkzaam is geweest in een garage) maar ook blijven wij ons afvragen hoe het mogelijk is dat dakdragers die bovenop de auto zitten kunnen zorgen voor een laag water bij het reservewiel. Wij zijn naar een andere Ford garage gereden die ons ook verteld dat dit absoluut niet mogelijk is gezien het feit dat de binnenbekleding van de auto niet nat is. Ook valt ons op dat dit de 2e keer waterlekkage op dezelfde plek is, een keer voor en een keer na het monteren van de dakdragers.
- het navigatie systeem daarvan zou ons al eerder gemeld zijn dat wij zelf contact op zouden moeten nemen met Tom Tom voor garantie.
de strijd om de Tom Tom is al geruime tijd aan de gang. Wij zijn op een gegeven moment terug gereden naar de garage omdat hij niet meer functioneerde, wij kregen hem zo weer mee naar huis met de mededeling dat wij eerst maar eens moesten uitzoeken of er nog garantie op zat. Wij hebben onze verkoper meerdere malen geprobeerd te bellen om dit te achterhalen maar hij nam gewoon niet de moeite om ons terug te bellen. Later werden we terug gebeld door een monteur die ons inderdaad vertelde dat wij de Tom Tom zelf op moesten sturen, toen hebben wij hem erop gewezen dat we tijdens de aanschaf van deze demo er in de auto een standaard voor de navigatie was ingebouwd. Tijdens het overname gesprek heb ik de verkoper gevraagd wat de bedoeling was van deze houder, kregen wij hier een tom tom bij of zou deze houder verwijderd worden. Hij greep uit zijn bureaula een tom tom en die kregen wij er bij. Dus van dit apparaat hebben wij nooit een bon gekregen, en kunnen wij dus ook verder niets doen met de eventuele garantie die er nog op zit. Garage beweerd dat wij deze bon wel hebben ontvangen.
- over de pedalen meld de garage dat ze zijn ingespoten maar dat ze zelf absoluut niet het idee hadden dan deze zwaarder zouden gaan.
- de stiksels van de bekleding hebben zij keurig gemaakt alleen stond er op het formulier dat wij dit zelf hadden veroorzaakt doordat wij stoelhoezen om de bekleding hebben gedaan. Nou met stoelhoezen maak je geen stiksels van de bekleding terug natuurlijk.
- de hapering in de auto daarvan kregen wij simpel te horen, geef hem maar een grote beurt dan moet het verholpen zijn (dit hebben wij nog niet gedaan dus dat wil ik in het midden laten maar wil wel zeggen dat dit erg makkelijk gezegt is)

Het vertrouwens dat wij hebben in deze auto of in de Garage waar deze vandaan komt is erg ver te zoeken.
Wij hebben een poging gedaan om te kijken of we deze auto in konden ruilen voor een auto die misschien wel in een betere staat zou zijn, maar toen we een gesprek aan gingen bij een andere Ford garage en hoorde dat de auto in plaats van €18.400,- die wij betaald hebben nu bij inruil nog maar €13000,- zou zijn toen schrokken wij behoorlijk. De mankementen die hierboven te lezen zijn dat is maar een klein gedeelte van alles dat wij ondertussen met de auto hebben meegemaakt. Wij hebben echt het vertrouwen in de auto en iedereen in die garage verloren maar wat moet je?

1349 6 Rapporteer

hans57
door hans57 - Nov 6, 2011 om 13:06
16 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg de indruk dat het hier om een nieuwe auto gaat willeswaar een demo maar toch recent.
Ford geeft toch op een nieuwe 2 jaar garantie en anders zou deze toch moeten vallen onder de gewone garantie die een ford heeft.
Anders had u tocheen verlengde garantie kunnen nemen datis ook mogelijk bij ford
En wat betreft de verzekering naar mijn mening koop je een auto bij een autobedrijf en een verzekering bij een verzekeringsmaatschappij.
En dat de auto nu minder waard is bij inruil is heel normaal
Dat is de reden dat ik een auto met ervaring koop dan ben je deze terugval in geld kwijt.

grindweg
door grindweg - Nov 6, 2011 om 13:40
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de garage is de verantwoordelijke voor uw aankoop en geen derde als bv tom tom.
er spelen twee dingen bij u de techniche problemen en de verzekering.

de verzekering geeft door aan het rdw of de auto verzekerd is en geeft dan kenteken en meld code door
.zit daar een fout in dan lukt registratie niet en krijgt u dergelijke brieven van het rdw.
de verzekerings maatschapij moet dan als nog de goede gegevens door spelen.
of uw garage heeft het niet goed gedaan wwar ik op dit moment het sterkste in geloof.
u kunt het via de verzekerings maatschapij nagaan.
de eventuele boete is voor hun rekening als die daar uitvloeit.
hopelijk staat alles wat u met de verkoper afgesproken heeft op paier.

voor het technische deel zou ik een brief opstellen en daar in een termijn stellen.
geef ze de en tijd om het teherstellen.
wat de dakdragers betreft is het mogelijk dat door een vergissing bij de montage inderdaad een lekage optreed.
dan moet hij voor die montage echter niet gelekt hebben.
wat het inhoude betreft hoeveel km heeft u er meegereden na aanschaf.
want bij aflevering moet hij toch wel het benodigde onderhoud gehad hebben.
dan zie ik die beurt niet als oplossing.
is hij wel aan een beurt toe en het helpt niet dan is het toch nog steeds hun feestje.
laat even horen hoe het afloopt aub.
en de brief aangetekend versturen.
mocht dit allemaal niet lukken dan volgen er andere stappen

despuiter
door despuiter - Nov 6, 2011 om 13:53
107 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft 2 jaar Ford garantie en kan die klachten ook laten verhelpen door een andere dealer. Overigens heeft u de auto te duur gekocht en valt inruil nu tegen.

mickwelboren
door mickwelboren - Nov 6, 2011 om 19:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben er in middels ook wel achter dat ik de auto te duur heb gekocht.
sterker nog voor 450 euro mer had ik hem compleet NIEUW maar die verkoper meld dat niet.
ik koop dus een auto met 11750 km op de teller en voor 450 euro meer had ik hem met 0 km op de teller kwam ik deze week pas achter.

weet er hier iemand waar ik een melding van kan maken zodat meerdere mensen er beter voor uit kijken met wat ze aan kopen bij hun?

ik ben nu slachtoffer geworden maar wil toch anderen er voor behoeden als u begrijpt wat ik bedoel

verder wil ik dat ding weg hebben en een totaal andere auto en ander merk aan schaffen

alstublieft geef me een goede tip wat ik kan doen om meerdere mensen er voor te behoeden!!!!!

bedankt namens mij en andere mensen die volgen!
u zou het ook op prijs stellen als u dit leest voor u gaat kopen

voor zover bedankt

groetjes mick

despuiter
door despuiter - Nov 7, 2011 om 13:53
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ze ook wel nieuw voor 17500 zien staan incl. afleverings kosten met Xpac.
Maar hoezo bent u slachtoffer, dat u teveel betaald is toch uw eigenschuld je kan overal vinden wat de nieuwprijzen zijn. En de ene garage geeft meer korting dan de andere.
De volgende keer niet bij de eerste de beste wat kopen,maar dat zal wel niet meer gebeuren u heeft nu al genoeg leergeld betaald.

U bent al bij een andere Ford dealer geweest, laat hun de klachten oplossen als het onder de Ford Garantie valt want dat kan ,gun hun het onderhoud en blijf voorlopig lekker rijden. Zo slecht zijn die auto's niet, zonde om hem nu al weg te doen.

hans57
door hans57 - Nov 7, 2011 om 14:01
16 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt vervelend maar neem je verlies.
Laat de auto onder garantie repareren bij een andere ford dealer en gun deze garage ook het onderhoud.
En als u andere wil behoeden voor een miskoop noem dan de naam en adres van de garage die u deze auto verkocht heeft.
Veel succes bij een andere garage en die ford is zo slecht nog niet.