Wie betaald voorruit vervanging bij WA plus.
Een advertentie gezien in lokaal weekblad : gratis voorruit vervangen bij WA plus , wij betalen uw eigen risici en gratis nieuwe ruitenwissers. Zo gezegd zo gedaan. Er naar toe gegaan , copy van mijn groene kaart gemaakt en nogmaals gevraagd :Antwoord . wij regelen alles en het is helemaal gratis. Dus laten doen . Bij het ophalen in de garage riep men :de auto staat buiten en het is goed zo [ geen ruitenwissers ] Na 4 dagen kreeg ik bericht v.d. verz.my [ Proteq ] dat zij niet betalen omdat het alleen bij Carglass of een andere geregistreerde firma . De nota was 540 euro wat ik erg veel vind voor een ruit van 145 euro en ook stond er 12,50 mobile service op en 145 arbeidsloon [ 1 uur werk ] ik heb van hun nog niets gehoord , maar wat moet ik nu doen ?
U bent helaas het slachtoffer geworden van de zogenaamde
ruiten-cowboys.
In uw polisvoorwaarden (en mogelijk ook op de groene
kaart) wordt verwezen naar aangesloten reparatiebedrijven. Daarmee heeft de
verzekeringsmaatschappij een overeenkomst gesloten voor wat betreft de te
hanteren kortingen en uurlonen. Door de overeenkomst krijgen de aangesloten
bedrijven meer reparatie-opdrachten, waardoor zij goedkoper kunnen werken. In
de richting van de verzekerde betekent dit, dat de verzekeringsmaatschappij een
scherpe premie kunnen aanbieden. Bij het afluiten van de verzekering heeft u
met deze voorwaarden ingestemd.
Proteq is niet de enige maatschappij, die zulke reparatie
voorwaarden hanteert. De ruiten-cowboys zijn van deze zaken op de hoogte, maar
doen het voorkomen of de schade volledig vergoed wordt. Met deze toezegging
wordt er dan ook niet verder over de prijs onderhandeld of deze opgevraagd. om
een prijsvergelijking te doen. U heeft ingestemd met een reparatie zonder
rpijsafspraak.
Het enige dat u nu nog kunt doen, is Proteq verzoeken u
het bedrag uit te betalen dat zij voor de ruit vervanging normaal aan Carglass
betaald zouden hebben.
Vladja
Dag antzan;
De ene verzekeraar is de andere niet en de ene ruitenboer ;-) is ook de andere niet.
Mijn verzekeraar heeft op de groene kaart staan dat ik bij ruitschade naar Carglass dien te gaan.
Dat deed ik eens, maar nooit weer, na het vervangen van een achterruit.
Drie schades aan de achterklep en een nieuwe ruit erin was het resultaat. Een diepe kras naast de ruit en de randen van de klep gedeformeerd door spanbanden om de ruit vast te drukken.
Bij een (getinte) voorruitbarst vertelde de man van AutoFocus mij dat het me niet meer zou kosten dan de helft van het eigen risico dat ik elders zou kwijtraken. Dus nog € 35,- te betalen. Ik geloofde dat niet, doch hij verzekerde en gaf zwart op wit dat ik geen verdere rekening zou krijgen dan die 35,-. Zo ja, dan zou híj deze betalen.
Inmiddels heb ik al 2 voorruiten daar laten vervangen en heb nog nooit een rekening gezien, alleen de kopie van die welke naar de verzekeraar is gegaan. Hij kreeg normaal betaald.
Ik vind dat uw verzekeraar met Carglass een onredelijke voorwaarde stelt en dat u eist dat de rekening voldaan wordt, voor zover deze niet hoger is dan als ze bij Carglass zou zijn geweest. Immers, was u wel naar Carglass gegaan dan had ze wél betaald, doch mogelijk op contract wat minder.
Geef bij uw verzekeraar aan dat u bij niet vergoeden er weggaat naar een maatschappij waar u wel vrij bent zelf de reparateur te kiezen.
Hardware ERror MAN.
Hoi,
Je zult het dan nu zelf moeten betalen.
Staat in de polisvoorwaarden;
--9. Valt ruitschade onder mijn dekking en wat is mijn eigen risico bij ruitbreuk?
Ja, bij WA + Beperkt Casco en bij WA + Volledig Casco bent u verzekerd voor ruitschade.
Uw eigen risico is € 75,- als uw de ruit laat vervangen bij een bij Glasgarant aangesloten herstelbedrijf. Als u een reparatie laat uitvoeren door een bij Glasgarant aangesloten herstelbedrijf, geldt geen eigen risico.
Voor een overzicht van de bij Glasgarant aangesloten herstelbedrijven, klikt u hier.
Succes,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer